טחינת רחיים של יד למצות מהודרות ● וידאו    צפיות: 1971

הצג וידאו זה באתרך

השלוחים בקזחסטאן נוהגים מידי שנה לאפות מצות שמורה בהידורים המיוחדים וביניהם הקמח מטחינת רחיים של יד ולא רחיים של מכונה. יו"ר יהדות קזחסטאן הרב משה דוד הכהן יחד עם אביו רב קהילת חב"ד בביתר עילית הרב אשר לעמיל הכהן, יצאו לטחינת קמח עבור אפיית מצות שמורות ● לצפיה בוידאו 

על אף ההוצאות הרבות בחלוקת מצה שמורה לכל דיכפין, השליח הראשי ורבה של קזחסטאן הרב ישעיה אלעזר הכהן לא מתפשר בחלוקת מצות מכונה, ובשנים האחרונות נעשים מאמצים כבירים לזכות את כל יהודי קזחסטאן במיכלא דמהימנותא ומיכלא דמסאוותא (אוכל האמונה ואוכל המבריא) כהוראת הרבי ואלפי יהודי קזחסטאן יקבלו לכבוד חג הפסח שי מיוחד: מצה שמורה לליל הסדר, שנאפו במאפיה המהודרת בדנייפר שבאוקראינה

מחלקת ההוצאה לאור שע"י המרכז ליהודי קזחסטאן "חב"ד ליובאוויטש" הדפיסו קופסאות בעיצוב מחודש עבור אריזת המצה שמורה. על הקופסאות ישנו הסבר כיצד לערוך נכון את קערת ליל הסדר, וכן את הכתובות והטלפונים של בתי חב"ד בקזחסטאן כדי שיוכלו להתקשר ולברר את כל הפרטים הנחוצים לכל יהודי כדי לחגוג את הפסח ולערוך את לילי הסדר כהלכתם.

השלוחים בקזחסטאן נוהגים מידי שנה לאפות מצות שמורה בהידורים המיוחדים וביניהם הקמח מטחינת רחיים של יד ולא רחיים של מכונה. יו"ר יהדות קזחסטאן הרב משה דוד הכהן יחד עם אביו רב קהילת חב"ד בביתר עילית הרב אשר לעמיל הכהן, יצאו לטחינת קמח עבור אפיית מצות שמורות.

השנה הצטרפו גם ילדי השלחוים מאלמא אטא, השוהים באה"ק במסגרת הלימודים.

הרב כהן נוהג לטחון את הקמח מינימום שלוש יממות לפני האפייה. אדמו"ר הזקן - רבי שניאור זלמן מליאדי פוסק בשו"ע כי יש צורך לפחות ביממה בין טחינת הקמח לאפיית המצות, בכדי שיתקרר מהחום הנוצר בעת הטחינה אולם מקובל מפי הרה"ג ר' אברהם צבי הכהן ע"ה שנהג שיהיה לכל הפחות 3 יממות.

המצות לשלוחים ישלחו בשבוע הבא לקזחסטאן יחד עם ילדי השלוחים והפעילים המגיעים מישראל לעזרת עריכת הסדרים ברחבי קזחסטאן. 






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


בלתי נכנע                                   
צפיות: 2570



הרב הספרדי: בעד החב"דניק, נגד הליטאי χ...
צפיות: 3546



האדמו"ר מאלכסנדר באתרי חב"ד בחברון ●...
צפיות: 1045



ynet בדק מה חושבים בכפר חב"ד ● וידאו   
צפיות: 3024



הלבנה שנגנבה מאושוויץ חזרה למוזיאון ●...
צפיות: 2247



למרות הירידה בתרומות: יד ביד תחלק 25,000 ש...
צפיות: 1002



הניגון החב"די "מי ארמיא" בגירסא הרוסית       
צפיות: 3383



נחל'ה אחרי ההפגזה ● תיעוד וידאו       
צפיות: 2816



"הנה לא ינום ולא יישן שומר ישראל" ● ...
צפיות: 3828



דג מלוח                                     
צפיות: 2563





.