לילה כלכלי מודה: טעינו ביחס לגבעות עולם ● וידאו    צפיות: 2802

הצג וידאו זה באתרך

מודה ועוזב: לפני כחצי שנה תקפו בתכנית "לילה כלכלי" את הדיווחים באתרנו, על ברכת הרבי שהתממשה בבארות הנפט 'מגד 5' שבראש-העין, בבעלותו של חסיד חב"ד, ר' טוביה לוסקין ● אתמול, לאחר שפרסמה החברה כי הרוויחה קרוב ל-‏12 מיליון שקלים בתוך רבעון אחד, התקשר תחקירן התוכנית הפופולארית "לילה כלכלי" לכתבנו חיים רייך וביקש להתנצל: "אנחנו עושים כתבה מתקנת. אתם צדקתם במה שכתבתם, והפרשן שלנו - שסבר אחרת מכם - טעה" ● לסיפור המלא 

אתמול בערב צלצל הטלפון הנייד שלי. על הקו היה גידי, מתחקירני תוכנית הכלכלה היוקרתית של ערוץ 10. "אתה זוכר אותי?", בירר. "אני תחקירן הכתבה ששודרה בעקבות הפרסום אצלכם באתר, בקיץ שעבר. אז, לעגנו לכם, אבל הלילה נפרסם כתבת התנצלות", אמר והוסיף: "צדקתם במה שכתבתם, הפרשן שלנו, שלעג לכם, אכל את הכובע בסיורו היום באתר הפקת הנפט 'מגד 5' שבראש-העין".

את הידיעה על כך ש"גבעות עולם" הרוויחה לא פחות מ-‏11.7 מיליון שקלים ברבעון אחד (!) קראתי עוד כמה שעות קודם לכן, בצהרי יום האתמול. ניצחון קטנטן מול הציניקנים שלעגו ובזו לכתבה הבלעדית שחשפנו במסגרת זו, ביום חמישי ח' בסיוון ובה נכתב כי בימים הקרובים תחל 'גבעות-עולם' להפיק נפט. 

מניות החברה טיפסו אחרי הפרסום באינפו ב-‏8%. אתרי החדשות הגדולים במדינה דיווחו אז על הזינוק החד, וציינו כי זו הגיעה בעקבות הכתבה. חלקם, עקצו את הנקודות שהועלו בכתבה, ומי ש"הצטיין" בכך במיוחד היה פרשן "לילה כלכלי" שערך ביום ראשון שאחר-כך כתבה מקיפה בנושא. אבל אט אט הוכח כי ברכתו של הרבי עומדת לעד והיא שווה יותר מכל אותם "מבינים" כלכליים למיניהם.

שבוע אחר כך, החלה ההפקה ו-‏5 ימים אחרי-כן הודה אתר "גלובס" כי 'גבעות' מוכרת כ-‏800 חביות נפט בממוצע ליום, ממש כפי שנטען באתרנו ונדחה בתחילה בידי אתר הכלכלה. שבועות אחר-כך הודיעה החברה בצורה רשמית כי הנפט מתוצרתה נמכר במחיר גבוה מהשוק - בדומה למה שפרסמנו כאן לראשונה בכתבה המדוברת. (בה שקללנו גם את כמויות הגז הגדולות שמופקות ונמכרות בידי 'גבעות עולם'. ח.ר).

אתמול, כאמור, פורסמו רווחיה של החברה, שהוכיחו כי כל מנבאי השחורות טעו. בליל אמש שודרה הכתבה שהכין ערוץ 10 במהלך היום. הפרשן התנצל על הזלזול, ברך בשם ומלכות "המוציא נפט מהארץ" וכאילו כדי להדגיש עד כמה טעה בהערכותיו, אכל "כובע" עשוי נייר.

ברכתו של הרבי הוקרנה במהלך הכתבה, ומאות-אלפים נחשפו שוב לעובדה שפרוייקט ה"נפט כחול-לבן" יצא לדרך והצליח למעלה מן המשוער רק בשל ברכת כ"ק אדמו"ר מה"מ.

חשוב להבהיר: בניגוד לנאמר בערוץ 10, הרבי לא הבטיח נפט ללוסקין. לפני 21 שנה הגיע לוסקין למסקנה, לאחר עיון בתורה, כי בנחלתו של יוסף בארץ-ישראל טמון נפט. הוא ביקש את ברכתו את הרבי להצלחה בחיפושים אחר הנפט, והרבי בירך אותו ואיחל לו שיבשר בשורות טובות. 






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


הרגעים המרגשים: אלי הכט חוזר לצפת • וידאו ...
צפיות: 1752



איך בונים "הסכמה מלאה"? ● שיעור וידא...
צפיות: 1654



יש דין ויש דיין                             
צפיות: 4305



החב"דניקים שמשחזרים את "החורבה" ● וי...
צפיות: 2044



יד לאחים חילץ מטול כרם יהודיה שהתאסלמה       
צפיות: 4239



הקלטות חושפות את גודל ניסי מלחמת המפרץ       
צפיות: 2046



יהודי מוסקבה רכשו טנק ● וידאו         
צפיות: 2320



הרב אשכנזי אמר קדיש וכל הקהל ענה אמן בדמעו...
צפיות: 2234



כפר חב"ד: יירוט טיל באמצע חופה ● ויד...
צפיות: 2510



כולל חב"ד חנך בית תמחוי לניצולי שואה χ...
צפיות: 809





.