4 שנים אחרי: כך נראה היום גוש קטיף ● וידאו    צפיות: 5176

הצג וידאו זה באתרך

חול, שממה ומבנים הרוסים: פרוייקט מיוחד של תושב גוש קטיף לשעבר, שביקש מצלם פלסטיני לצלם את אזור גוש קטיף לאחר ההתנתקות, מוכיח למעשה את מה שהתריעו מפניו המגורשים: אפילו בית אחד לא הוקם באזור, והוא נראה כמו אתר הריסות אחד גדול. "מה שעצוב זה שקשה מאוד לזהות את המבנים המתועדים בתמונות", אומר יוזם הפרוייקט ● לצפיה 

ארבע שנים אחרי ההתנתקות - הצצה מיוחדת אל מעבר לגדר המערכת: אבינדב ויתקין, עיתונאי בעיתון "מקור ראשון" ותושב גוש קטיף לשעבר, הגה פרוייקט בו החליט לפנות לכתב ולצלם פלסטיני ברצועת עזה ולבקש מהם לצלם את אזור גוש קטיף, על מנת להשכיח במעט את הטראומה והצער המכים בתושבי הגוש, בכל פעם שאלו מעלים זיכרונות.
 
"רציתי להזכיר שזה היה מקום עם חיים, מקום נורמלי, מקום תוסס, מקום מלא עשייה", אומר ויתקין. מהתמונות הנדירות שצולמו על ידי הפלסטיני שקיבל עליו את הפרוייקט, עולה כי ארבע שנים אחרי ההתנתקות - בניגוד למה שסברו בישראל, עדיין לא נבנה ולו בית אחד באזור.

מהתמונות עולה עוד כי הפלסטינים הרסו לחלוטין את מה שהותיר אחריו תהליך הפינוי, לרבות בתי הכנסת והמבנים שנותרו עומדים, ריקים מאדם.

גוש קטיף כמשל
 

יותר מ-‏100 תמונות צולמו בפרוייקט. "מה שעצוב זה שקשה מאוד לזהות את המבנים המתועדים בתמונות", אומר ויתקין. "ההרס היה כל כך טוטלי", הוא מוסיף.

עם זאת, בתמונות מתועדים גם מספר מבנים אותם מכנה ויתקין כבלתי נשכחים. "את בית הכנסת בנווה דקלים, למרות ההרס, אי אפשר לפספס", הוא אומר. "גם ה-ש"ג של היישוב נווה דקלים - שהיום הוא שער הכניסה של אוניברסיטת אל-אקצה הוא מבנה שלא ניתן לפספס".

ויתקין עצמו, רואה בגוש קטיף כבבואה להתנהלות היומיומית של ישראל. "לא היינו יכולים להתמודד עם מובלעת יהודית שמסביבה ערבים", הוא אומר ומוסיף: "גוש קטיף הוא 'מיני - ישראל' האמיתי בכל היבט שהוא, ולנטישה שלנו עלולות להיות השלכות חמורות". 

התיעוד המלא ותמונות נוספות של הפרוייקט יופיעו במוסף לשבת של העיתון "מקור ראשון". 






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


הרב וולפא מעורר סערה: "דין אולמרט לגרדום!"   
צפיות: 1327



הימין קבר את האידיאולגיה של ביבי ● ו...
צפיות: 1696



הוידאו היומי: לעשות "תל" מכל השטח           
צפיות: 911



מלחמת רמקולים בחברון; המואזין מול מרכז גוט...
צפיות: 1926



ישי בן השנתיים בכה: איפה אבא? ● שחזו...
צפיות: 3215



במהלך היום פוצצו 6 מנהרות וחוסלו 110 מחבלי...
צפיות: 1975



הכוחות מוכנים - רגע לפני ● וידאו       
צפיות: 1959



האירנים: מה דעתו של הרבי בנושא שלימות הארץ...
צפיות: 1845



אורי אבנרי חושף: למה השמאל הקיצוני בעד דרע...
צפיות: 1301



הסכנה המצרית ● וידאו בפרסום ראשון     
צפיות: 981





.