לשמוע אל הרינה ● החזן בער'ל צוקר    צפיות: 1310

הצג וידאו זה באתרך

במסגרת מדור 'טיפ טיפה' של מגזין 'לקראת שבת', אנו מפרסמים השבוע טיפים מעולמם של בעלי-התפילה ● החזן החב"די ר' בער'ל צוקר, נחשב לכוכב עולה בתחומו ואף הגיע לפני כשנתיים אל המקום הראשון בתחרות שבה השתתפו 300 חזנים צעירים מכל רחבי העולם. רגע לפני הימים הנוראים, הוא מעניק טיפים בתחום החזנות ● ויש לו גם משהו שיכול לסייע לכל מי שצם ●  

אכילה: יש דברים שלחזנים לא כדאי לאכול במשך כל ימות השנה, ועל-אחת-כמה-וכמה קודם ראש-השנה. כתוב בשולחן-ערוך שחזן לא יאכל שקדים ואגוזים כי הם מרבים כיחה וניעה, וזה אכן נכון, כפשוט. בנוסף, יש מאכלים ומשקאות נוספים שלא כדאי לצרוך כמו לדוגמא קפה, קולה, תה וכל מה שמכיל קפאין. כך גם לגבי אלכוהול, על-אף שאנו מרבים באמירת 'לחיים'. כל הדברים הללו מייבשים את מיתרי הקול וכתוצאה מכך הללו אינם מתפקדים כראוי.

בנוסף, מי שסובל מצרבת, שלא יאכל דברים המגבירים אותה כמיץ תפוזים, עגבניות, דברים מתובלים, אלכוהול וקפה. החומצה שהם מייצרים עולה למעלה ופוגעת במיתרים. כמו-כן, יש להימנע ממאכלי חלב כי הם מגבירים את הליחה אצל אנשים רבים.

לגבי יו"כ: לפני היום הקדוש, לא כדאי בכלל למלא את הכרס עד-בלי-די, כיוון שקודם כל – זה לא יעזור הרבה; ושנית – הדבר הזה רק מגביר את העומס בבטן והחזן לא יכול לנשום. ובכלל, מי שסובל מצרבת ואוכל אכילה גסה, המצב רק יהפוך לגרוע יותר. במקום לדחוס כמה שיותר מזון, כדאי להשקיע בתוספי תזונה.

שתייה: חזן או זמר חייב לשתות יותר מכל אדם כי על המיתרים להיות לחים כל העת. אם אדם ממוצע צריך לשתות 12 כוסות ביום, אז חזן או זמר צריך הרבה יותר, עדיף כמובן מים. נקודה חשובה אחרת: "אל תתחילו לשתות יום לפני יו"כ אלא שבוע מראש, כי לוקח לגוף זמן להתרגל לשינויים ולשמירה על מיתרי הקול כלחים ולהעביר את היממה בלי מים בצורה קלה יותר, כך שגם אם יישתו גאלון של מים בערב הצום זה לא יעזור"", אומר צוקר. לטענתו, מי שישתה שבוע קודם הצום, והרבה, יוכל להעביר אותו בצורה קלה יותר - בלי קשר לחזנות.

לינה: כל אחד שרוצה להתחזן, צריך לישון הרבה, לפחות 8 שעות ברצף. זה כמו סטרואידים לקול וככל שישנים יותר כך הקול משובח יותר. לכן, במאמר המוסגר, בשבועות אין הרבה חזנות כי לא ישנים כל הלילה, אז קשה לשיר. ואם מדברים על העניין של השינה, כדאי לקום כ-‏3 שעות קודם תחילת התפילה כי לוקח לקול כמה שעות להתאושש מהשינה ולחזור לעצמו. לא כדאי לשיר ולהתחזן מיד עם הקימה.


 






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


גילי שושן ושולי רנד בהופעה משותפת ● ...
צפיות: 4230



סוד המוזיקה היהודית ● וידאו           
צפיות: 1735



פריד מבצע "מכניסי רחמים" ● וידאו       
צפיות: 6767



כשהמקורב שלך ישאל: מה זה כל נדרי? ● ...
צפיות: 1493



ניגון חב"ד בחתונת צאנז ● וידאו         
צפיות: 2099



מנדי ג'רופי ואודי דוידי בהופעה מלאה ●...
צפיות: 5159



דודו פישר בביצוע מיוחד לשיר משיח ● ו...
צפיות: 2405



בטיש בקרעטשניף: ניגון התוועדות חב"די χ...
צפיות: 1691



בתולדות אהרן שרים "אין עוד מלבדו" בניגון ח...
צפיות: 1890



"לא עוד דמעות" ● קליפ מרגש             
צפיות: 3231





.