אהבה צריכים ליצור ● אורית לבב    צפיות: 1020

הצג וידאו זה באתרך

אנחנו באים לעולם - בלי ללמוד על זה. אנחנו חווים את העולם כילדים וכמתבגרים - בלי ללמוד את זה. ממשיכים לצמוח, ומרגישים חיסרון ובדידות ורצון לבנות משהו השייך לנצח - בלי ללמוד מה זה. בחסדי השי"ת אנחנו מתחתנים - ואז יושבים ולומדים את זה... ● לטור המלא 

באווירה זו של חודש אב, תוך מחשבה על בניין בית המקדש, תחינה ובקשה ועשייה גדולה למען בניינו, אנחנו מגיעים לפרשת "ואתחנן", והפעם נבחר להתעצם מחדש מהפסוק המוכר:

"ועתה ישראל שמע אל החוקים ואל המשפטים אשר אנוכי מלמד אתכם לעשות למען תחיו ובאתם וירשתם את הארץ אשר ה' אלקי אבותיכם נותן לכם."   ( דברים ד', א' )

אנחנו באים לעולם - בלי ללמוד על זה. אנחנו חווים את העולם כילדים וכמתבגרים - בלי ללמוד את זה. ממשיכים לצמוח, ומרגישים חיסרון ובדידות ורצון לבנות משהו השייך לנצח - בלי ללמוד מה זה. בחסדי השי"ת אנחנו מתחתנים - ואז יושבים ולומדים את זה...

המילים מתוך הפסוק "... אשר אני מלמד אתכם לעשות ..." מדגישות את החשיבות, שהקב"ה רואה,דווקא בכך שנלמד.
ושעשייתנו הנכונה בעולם, תהיה תוצר של למידה. שכל הזמן, נעסוק בלימוד. נלמד, נשתנה לטובה, ושוב נלמד, ושוב נתעלה ונשתנה לטובה.

בעיניים של העצמה זוגית, ה"ארץ" הפרטית, אשר אלוקים נותן  לכל אחד ואחת, היא החיבור הזוגי המאוד מסויים שלו. אבל בשביל "לרשת" אותה, כדי שנוכל לזכות באוצרותיה הנעלמים של הזוגיות המיועדת לנו, עלינו כלשון הפסוק  "ללמוד לעשות." זהו חלקנו .

על בית המקדש השלישי נאמר, שעתיד לרדת בשלמותו ממרום. תפקידנו בבנייתו, אינו העיסוק בבנייתו הפיסית, כי אם ללמוד, את מבנהו ואת ההלכות הקשורות אליו, ולעשות, הרבה הרבה טוב עם אחינו, בני-עמנו. כנאמר "ללמוד ולעשות".

ממש בדומה לכך,עלינו להבין, ש"ירידת בית-מקדש" של זוגיות,כחויה מספקת וממומשת, אינה יכולה להיות אלא תוצאה של בניין נפשי ורוחני, פרי של למידה ועבודה ומעשים.

אנחנו לא יכולים לכפות את ההרמוניה בזוגיות. היא יכולה רק "לרדת" ממש כמו בית המקדש השלישי.

כל רגע בו אנחנו חווים השראה אלוקית מחדשת, בזוגיות שלנו, משולה ל "ירידת בית מקדש" בזעיר-אנפין. חויה זו היא ה"התעוררות מלמעלה" שזכינו לה, בחסדאותה "ההתעוררות מלמטה"שנפעלה בנו, תוך הלמידה ותוך המעשים, שהעזנו לכוון, לעשות ולפעול, בכוחות עצמנו.

הבנה זו, עוזרת לבנות את הציפיה הנכונה.

אז שנזכה כבר לירידת המקדש כולו, בגשמיותו, בשלמותו, לתוך כלי שלם בנפשנו. והכלי יהיה עשוי במלאכת-מחשבת מרהיבה.. מזיעת לימודנו המשותף וממעשינו המבורכים. פרי לימודנו באהבה הזוגית.

ופרי לימודנו את האמנות, של אהבת-ישראל פשוטה ושלמה זה לזה. כי גאולה ואהבה, זה משהו שרוקמים ולומדים ועושים. לא מקבלים מן המוכן.
 






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


בית ישראלי? בית של הרבי ● וידאו       
צפיות: 2342



זוג או פרד? ● שיעור בזוגיות           
צפיות: 872



תפקידן של הנשים: לרשום ילדים לאות בספר התו...
צפיות: 569



אודהליה ברלין                               
צפיות: 1382



ברכי נפשי את ה'                             
צפיות: 3388



רבי, מבקשת לראותך! ● קליפ וידאו       
צפיות: 2083



כוחה של אם - מול סכנות העולם שבחוץ ●...
צפיות: 1527



כסף יש - אבל אין מנוחה נפשית ● וידאו   
צפיות: 1108



הכירו את מקהלת הילדות של קראון הייטס χ...
צפיות: 1242



המתנדבות הביאו את השמחה לילדים המיוחדים     
צפיות: 1348





.