שפע ימים החלה להיסחר בבורסה    צפיות: 1694

הצג וידאו זה באתרך

אחרי חודשים ארוכים, שבה היום להיסחר בבורסה מניית אלוני מיתר, בצורתה החדשה - חברת שפע ימים, המחפשת יהלומים בקישון על פי נבואה של הרבי מלובביץ' ● כמה שבועות לפני תחילת המסחר, פתחה החברה את שעריה לראשונה בפני TheMarker TV. 

הבהרה ואזהרה: אין בהבאת הכתבה משום המלצה להשקיע בחברה ואין לראות בה מידע כלכלי בשום אופן שהוא. הכתבה מתפרסמת בעקבות היות בעל החברה חסיד חב"ד, ובעקבות כך שהחיפושים נעשים לאור הבנה בדברי הרבי, אך בשום פנים ואופן לא כהמלצה להשקעה, לא בבורסה ולא בשום אופן אחר.

עלילות שפע ימים מתחילות עוד ב-‏1988. ראש עיריית חיפה דאז, אריה גוראל, הגיע לביקור רשמי אצל הרבי מלובביץ' בניו יורק. באמצע שיחתם סטה לפתע הרבי מנושא השיחה ואמר: "זהו העניין של חיפה שיש לה ים, ושם יש עמק, ובעמק נמצאות אבנים טובות ומרגליות. הקדוש ברוך הוא עשה דבר פלא: הוא הטמין אותן בעומק הארץ, ועל כל פנים בעומק הנהר".

חסידי חב"ד קיבלו את התייחסותו של הרבי לאבנים טובות ברצינות והחלו בחיפוש האוצר האבוד.מייסד שפע ימים ומנהלה הוא אבי טאוב, בן למשפחת יהלומנים ותיקה. טאוב, שנחשב מקורב לרבי, נשלח  על ידו למשימות חשאיות ברחבי העולם, בעיקר מאחורי מסך הברזל הסובייטי, כמו שחזור קברים יהודיים, הברחת תשמישי קדושה וחיזוק הקשר לדת.

עד כה גייסה החברה כ-‏14 מיליון דולר ממשקיעיה הפרטיים. אך הכסף מהמשקיעים כבר לא מספיק, ושפע ימים מקווה כעת לגייס לפחות כמה מיליוני דולרים בבורסה כדי לרכוש מכונות חדשות שיסייעו לה בתהליך הארוך והסיזיפי של מיון חלקיקי הקרקע.

תהליך מציאת יהלומים מורכב מביצוע סקרים סייסמים וביצוע קידוחי אקספלורציה (חקירת שטח), באופן דומה מעט לביצוע חיפושי גז או נפט. בכל כמה חודשים יוצאת שפע ימים לאסוף קרקע, בעיקר מאזור הקישון, ובחודשים הבאים משקיעה מאמצים בלהפריד את החלקים ולחפש את האבנים היקרות.

ב-‏12 השנים האחרונות ביצעה החברה כמה קידוחי אקספלורציה, שאמנם לא מצאו את המרבץ האגדי, אך הניבו כמה ממצאים מעניינים: ב-‏2004 נמצא בהר הכרמל סלע קימברלייט הראשון בישראל. בהמשך מצאה שלושה עשר קימברלייטים נוספים. סינדיקט היהלומים דה בירס, לקח את אחד הסלעים למעבדותיו, ומצא בו מיקרו יהלום- יהלום קטן מאוד שבשל גודלו לא יכול להיות משווק. בנוסף, מצאה החברה בקישון 76 מיקרו יהלומים נוספים וכמה אבני חן יקרות וקטנות כמו ספיר, אודם, וזירקון.

רשות ניירות ערך פקפקה בממצאים של שפע ימים, ושלחה מומחים מטעם משרד התשתיות לדגום לבד קרקע. יהלומים הם לא מצאו בדגימה הקטנה, אך הם אישרו את העובדה כי מדובר בסלעי קימברלייט. 






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


עוד לא יצאתם לנופש? עכשיו ההזדמנות שלכם (פ...
צפיות: 1512



"אני חייל של הרבי" ● וידאו             
צפיות: 2089



הקאמבק של אגאייר: החזיק בזכות הרבי ●...
צפיות: 2303



עמותות חב"דיות נפלו קורבן לעוקץ ● וי...
צפיות: 2225



הערבים תוקפים את הבחור מצפת ● וידאו   
צפיות: 4823



"צדק לרובשקין" - הפרומו לסרט נחשף ● ...
צפיות: 3671



תיעוד: חיסול המחבלים בזיקים ● וידאו   
צפיות: 1972



הרמטכ"ל מכריז על המבצע הקרקעי ● וידא...
צפיות: 1046



כך זה נראה: יריד הכשרות הגדול בעולם ●...
צפיות: 2045



כשהרב אמנון יצחק נשאל על הרבי כמשיח ●...
צפיות: 11681





.