המטרה האמיתית ביצירות של ג'ובס ● על הפרק    צפיות: 2052

הצג וידאו זה באתרך

 

זה היה יום שישי רגיל לפני כעשר שנים, כאשר ישבתי ברכבת התחתית ה"סבאוויי" בדרכי למבצע תפילין במנהטן. באותו יום ראיתי ושמעתי לראשונה על מכשיר הפלאים "אייפוד" כאשר בספסל מולי התיישב בחור ששלף את המכשיר מכיסו, חיבר אזניות והאזין לשיחה של הרבי.

שאלתי אותו לפשר המכשיר והוא טען שיש לו עליו את כל השיחות של הרבי הקיימות בהקלטות, דבר שהפליא אותי מאוד. לי אישית היה הסט המלא של קלטות ישנות, סט שתפס לא פחות משלושה מטרים של אלבומים כאשר בכל אלבום כעשרים קלטות. אמנם שמעתי שמישהו העביר את כל הסט לדיסקים וכעת מדובר על כמה מאות דיסקים, אבל כיצד ניתן לדחוס את כל השיחות של הרבי לתוך מכשיר קטן שכזה?

מאז אותו יום שישי, נחשפנו שוב ושוב למוצרים חדשים של חברת אפל בהם אייפון ואייפד ומהאזנה לשיחות של הרבי עברה המגמה לצפיה בהתוועדויות של הרבי לצד שיעורים והרצאות, אבל אצלי מוצרי החברה תמיד יישארו מכשירים להאזנה לשיחות של הרבי.

הרבי מלמד אותנו שכל חידושי הטכנולוגיה הם הכנה לגאולה הקרובה, והרבי אף הקדיש שיחת קודש ללימוד ההוראה בעבודת ה' מגילוי גלי הרדיו, שמהם ניתן ללמוד בקלות את הענין של "עין רואה ואוזן שומעת". אז אני חושב לעצמי, אם רדיו היה התקדמות בהכנת העולם לגאולה, מה דינו של אייפון?

כל אחד יכול ללמוד בעצמו הוראה בעבודת ה' מהמכשירים המתוחכמים כפי ראות עיני, ובדעתי עלה שמכך ניתן ללמוד עד כמה התורה היא נצחית בכל זמן ובכל מקום. הולך לו חסיד עם מכשיר קטן בכיסו, ובתוך רגעים הוא יכול לשלוף שיחה של הרבי מלפני עשרות שנים, וידאו מדולרים או אפילו ספר חסידות שלם, והוא הופך את העולם כולו לדירה לקב"ה.

אז אולי לא בטוח שלכך התכוון סטיב ג'ובס כאשר המציא את האייפוד והאייפון, אבל אין ספק שלכך הם נוצרו. אז כאשר העולם מתפעל מהיצירות המדהימות של ג'ובס, אנחנו צריכים לזכור שזה עוד הכנה לגאולה, ותפקידנו הוא לנצל זאת. 






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


כשהזמר כמעט מפספס את האירוע ● קליפ     
צפיות: 7632



מדהים: לשכת הגזית נחשפה ● וידאו       
צפיות: 3956



משל היהלום שבכתר ● מצגת וידאו         
צפיות: 1119



חב"ד ספישל #1                               
צפיות: 2421



א גרויסע מציאה ● קליפ וידאו           
צפיות: 3992



נציגות חב"דית בחידון התנ"ך ● וידאו     
צפיות: 2915



נתניהו מספר על שמחת תורה אצל הרבי ● ...
צפיות: 4539



אתם עומדים להתעצבן מהוידאו הזה               
צפיות: 7037



לב הבן הנאמן                                 
צפיות: 9291



תיעוד: חיסול המחבלים בזיקים ● וידאו   
צפיות: 1972





.