גבעות עולם: מתכננים 40 בארות נפט בשנים הקרובות    צפיות: 1774

הצג וידאו זה באתרך

לפני 21 שנה הגיע לוסקין למסקנה, לאחר עיון בתורה, כי בנחלתו של יוסף בארץ-ישראל טמון נפט. הוא ביקש את ברכתו את הרבי להצלחה בחיפושים אחר הנפט, והרבי בירך אותו ואיחל לו שיבשר בשורות טובות ● היום כינסה שותפות חיפושי הנפט גבעות עולם מסיבת עיתונאים ראשונה מאתר הקידוח "מגד 5", בה דיווח היועץ האסטרטגי של החברה: "אנחנו בשלב מתקדם בהכנות לקידוח בבארות 6,7,8. בשטח הליבה אנו מתכננים להגיע ל-‏16 בארות ובכל השטח למשהו כמו 40 בארות" ● לדיווח מלא 

ראשית כל יובהר: אתר חב"ד אינפו איננו אתר כלכלי, הכתבים והעורכים לא התמחו בתחום חיפושי הנפט או ניירות ערך בבורסה, והדיווח על חברת "גבעות עולם" הינו אך ורק בגלל העובדה שהחברה הוקמה על ידי חסיד חב"ד ר' טוביה לוסקין, לאחר שביקש את ברכתו של הרבי, והרבי איחל לו ש"הקדוש ברוך הוא יברך אותך שתבשר בשורות טובות, ושזה יהיה בקרוב".

איננו מתיימרים להבין לאשורם את המושגים הרבים והסבוכים הקשורים עם חיפושי הנפט והמסחר בבורסה, ואשר לכן אין לראות בכתבה זו בשום אופן המלצה משום סוג שהוא בנוגע למניית החברה או כל המלצה אחרת הקשורה לחברה.

* * *

לפני 21 שנה הגיע לוסקין למסקנה, לאחר עיון בתורה, כי בנחלתו של יוסף בארץ-ישראל טמון נפט. הוא ביקש את ברכתו את הרבי להצלחה בחיפושים אחר הנפט, והרבי בירך אותו ואיחל לו שיבשר בשורות טובות.

היום כינסה שותפות חיפושי הנפט גבעות עולם מסיבת עיתונאים ראשונה מאתר הקידוח "מגד 5".

במסיבת העיתונאים השתתפים טוביה לוסקין, הגיאולוג של גבעות, וכן היועץ האסטרטגי של השותפות, אלוף (במיל') גיורא איילנד. הנהלת גבעות סוקרת את התהליך שעברה השותפות עד כה, את המצב הנוכחי של הקידוח ואת תכניות השותפות לעתיד לבוא.

"אנחנו בשלב מתקדם בהכנות לקידוח בבארות 6,7,8", אמר איילנד. "לוח הזמנים שלנו בעבודות הקרקע הוא עד סוף נובמבר בבאר 6; נתחיל לקדוח בינואר ולהגיע להפקה עד 8 חודשים אח"כ. חצי שנה לאחר מכן נקווה להתחיל את 'מגד 7' ואח"כ את 'מגד 8'. עד קיץ 2013 נקווה לפעילות ב-‏3 בארות".

בשבוע שעבר דיווחה השותפות על התחלת מבחני הפקה ארוכי טווח ב"מגד 5", עם קצב הפקה יציב של 800 חביות ביום. המבחנים צפויים להיערך עד חודש ספטמבר, ולאחר מכן תערוך השותפות על פי תכניתה פעולות הכנה של אתר הקידוח וכן התאמה של הציוד להפקה המסחרית. אם הכל יתנהל כשורה, צופים בגבעות כי ההפקה המסחרית תחל כבר לקראת סוף שנת 2011, בחודש נובמבר.

לדברי איילנד, השלב השלישי הוא פיתוח כל שדה "מגד": "כל השטח כולו מחולק לשני חלקים - החלק הצפוני הוא שטח ראש העין ועליו יש לנו חזקה - הוכחנו למשרד התשתיות שיש פה תגלית נפט ולכן קיבלנו אישור ל-‏30 שנה לקדוח ולהפיק נפט. השטח השני - שטח מכבי יש לנו רק רישיון - הזכות לחפש נפט ועלינו להוכיח שיש בו נפט כדי לקבל חזקה".

איילנד הוסיף כי "גבעות מתכננת להתחיל לקדוח בשטח הליבה של השדה. התחייבנו למשרד התשתיות שעד אמצע ספטמבר נציב תוכנית כוללת לפיתוח כל השדה - כל השטח כולו ולא רק ל'מגד 5'. בשטח הליבה אנו מתכננים להגיע ל-‏16 בארות ובכל השטח למשהו כמו 40 בארות".

לוסקין ביקש להדגיש בגאווה, כי "גבעות לא מחללת את השבת אלא מקדשת את השם בפעילות זו". 






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


סליחות בשטעטעל ● וידאו                 
צפיות: 2021



איך בונים "הסכמה מלאה"? ● שיעור וידא...
צפיות: 1654



המעמד הגדול של "שערי הוראה" ● וידאו   
צפיות: 748



האדישט: חום חסידי ממיס את השלג ● ויד...
צפיות: 1841



מה חידשה חסידות חב"ד? ● חלק א         
צפיות: 1586



התקשורת מדווחת על התאונה המחרידה ● ו...
צפיות: 4490



ממעמקים ● וידאו                       
צפיות: 5913



דג מלוח                                     
צפיות: 2563



בקלבריה כבר מתכוננים לסוכות ● וידאו   
צפיות: 2850



תפילה לעני כי יעטוף                         
צפיות: 5267





.