ספר תורה חדש ייכתב לביהכ"נ הצמח צדק    צפיות: 525

הצג וידאו זה באתרך

אמש (ד') התקיימה החגיגה של החזרת ששת ספרי התורה שנגנבו מבית הכנסת ע"ש הצמח צדק בעיר העתיקה בצפת, לאחר שנמצאו בהשגחה פרטית מופלאה ● האירוע החל ברחבת העיריה, שם התקיים טקס אותו הנחה הרב אליעזר וילשאנסקי ראש ישיבת חנוך לנער בעיר, שהזמין את הרב גבריאל מרזל שאמר את פרקו של הרבי מלך המשיח בתהלים, ולאחר מכן הודה לה' על הניסים ● הפתעת האירוע היה כאשר המנחה הרב וילשאנסקי הכריז על התחלת כתיבת ספר תורה חדש לבית הכנסת ● לדיווח מפורט, וידאו ותמונות 

אמש (ד') התקיימה החגיגה של החזרת ששת ספרי התורה שנגנבו מבית הכנסת ע"ש הצמח צדק בעיר העתיקה בצפת, לאחר שנמצאו בהשגחה פרטית מופלאה על ידי מספר ילדים ששיחקו במבנה נטוש בקרבת מקום. מאות מאנ"ש בצפת, ובראשם רבני העיר וראשיה השתתפו במעמד המרגש, כאשר כל תלמידי ישיבת חב"ד בעיר הצטרפו בשירה וריקודים ללוות את ספרי התורה בחזרה אל משכנם בארון הקודש בבית הכנסת.

האירוע החל ברחבת העיריה, שם התקיים טקס אותו הנחה הרב אליעזר וילשאנסקי ראש ישיבת חנוך לנער בעיר, שהזמין את רב בית הכנסת, השליח הרב גבריאל מרזל שאמר את פרקו של הרבי מלך המשיח בתהלים, ולאחר מכן הודה לה' על הניסים והנפלאות שעשה עמנו וראש הכולל בבית הכנסת הרב שמואל דוידסון ערך סיום מסכת.

בשלב זה הוזמן המרא דאתרא ורב הקהילה הרב מרדכי ביסטריצקי שנשא דברים חמים ועורר את הקהל לקבל החלטות להוספה בלימוד התורה.

אחריו דיבר ראש העיר מר אילן שוחט שדיבר בהתפעלות על הפרשיה ועל כך ששום דבר בעולמנו איננו מובן מאליו כשהוא מצטט "אפילו ספר תורה שבהיכל", ולאחר מכן בירך ברכת שהחיינו בשם ומלכות. בסיום דבריו ביקש להודות לילדים שמצאו את ספרי התורה, שפעלו במהירות וביעילות ובזכותם הפרשייה הגיעה לסופה הטוב.

ראש ישיבת חסידי חב"ד בצפת הרב יוסף יצחק וילשאנסקי נשא דברים והעלה על נס את פועלו של הרב גבריאל מרזל, מהשלוחים לעיה"ק צפת, וכן שילב מעניני דיומא ומדברי הרבי על כך שהספרים רוצים שילמדו בהם וממילא כולם צריכים להתחזק בקביעות עתים תורה, וקישר את גאולת הספרים לגאולה האמיתית והשלימה.

יו"ר אגודת קרית חב"ד הרב חיים קפלן נשא אף הוא דברים וחיזק את הקהל.

אחרון הדוברים היה מפקד משטרת צפת מר עופר קנטרוביץ שהודה לילדים והבטיח לעשות הכל כדי למצוא את הגנבים כדי למנוע הישנות מקרים שכאלו.

במעמד השתתפו גם הדיין הרב חיים בזק, האדמו"ר מקלאמיע, ראשי הישיבה הרב שלמה זלמן לבקיבקר והרב אייזיק לנדא, הרב אייל ציוני ועוד.

הפתעת האירוע היה כאשר המנחה הרב וילשאנסקי הכריז על התחלת כתיבת ספר תורה חדש לבית הכנסת הצמח צדק, החלטה שהתקבלה על ידי המתפללים לאחר שספרי התורה נגנבו, קודם שנמצאו, וכעת ייכתב ספר התורה לזכות כל המתפללים ובני הקהילה שיחיו.

התהלוכה יצאה בשירה וריקודים ועברה ברחובה הראשי של צפת ולאחר מכן בסימטאות העיר העתיקה, ומשם לבית הכנסת עצמו, בו נערכו ריקודים בשמחה עצומה עד להכנסת הספרים לארון הקודש, ומיד "מתכיפין התחלה לסיום" החלה כתיבת האותיות בספר התורה החדש על ידי הסופר הרב דוד גולדין.

בשעת ערב מאוחרת הסתיים האירוע הרשמי, ואז התיישב הקהל להתוועדות חסידים של הודיה לה' יתברך.
 






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


הרב וולפא מציג: טקס זכרון לרבין ● וי...
צפיות: 2268



החב"דניקים שמשחזרים את "החורבה" ● וי...
צפיות: 2044



השליחה מסרה את נפשה בחייה ובמותה ● ו...
צפיות: 2454



פסגה: המופתי הראשי אצל הרב לאזאר ● ו...
צפיות: 1076



שפע ימים החלה להיסחר בבורסה                 
צפיות: 1694



דורון שפר בהפקה של יהדות טי.וי ● לצפ...
צפיות: 977



"הנה לא ינום ולא יישן שומר ישראל" ● ...
צפיות: 3828



משמעות המבט הראשוני בשידוכין ● וידאו   
צפיות: 2093



כך קושרים ציצית חב"דית ● מדריך וידאו   
צפיות: 974



מעמד הסיום על קבר הרמב"ם בטבריה ● וי...
צפיות: 599





.