עשור לנסיגה - תמונת מצב עגומה    צפיות: 2701

הצג וידאו זה באתרך

ערוץ 10 מדווח: השבוע, עשר שנים בדיוק אחרי שיצא אחרון חיילי צה"ל מלבנון נדמה כי אולי יצאנו מלבנון אך לבנון לא עזבה אותנו. באופן סימלי, דווקא השבוע נערך "תרגיל העורף" הגדול של צה"ל ונדמה כי אנו מתכוננים לעוד מלחמה עם חיזבאללה. היום, ממרחק של עשור, כבר ברור שהנסיגה ההיא לא קירבה אותנו אל השלום ולא חסכה לנו בדם. ניסינו לברוח מלבנון, אבל לבנון ממשיכה לרדוף אחרינו.
 


השבוע, עשר שנים בדיוק אחרי שיצא אחרון חיילי צה"ל מלבנון נדמה כי אולי יצאנו מלבנון אך לבנון לא עזבה אותנו. באופן סימלי, דווקא השבוע נערך "תרגיל העורף" הגדול של צה"ל ונדמה כי אנו מתכוננים לעוד מלחמה עם חיזבאללה.

לפני עשר שנים סגרנו את השער ללבנון בתקווה שלבנון וחיזבאללה ישארו שם מאחורי הגדר. אולי היה זה רגע השיא בעשור של אשליות שלום, שבו היו מי שחשבו שאם רק ניסוג, אם רק נחזור אל מאחורי הגדר, נגיע אל המנוחה והנחלה.

אולם מהצד השני של הגדר הפך ארגון הגרילה הקטן לגיבור המזרח התיכון, למי שניצח בקרב מול ישראל וחשף את חולשתה. שלושה חודשים אחר כך פרצה מתקפת טרור פלסטינית שגבתה אלף קורבנות. אז הגיעה גם חטיפת שלושת החיילים והאיומים וההבטחות של אהוד ברק נראה כי נותרו באוויר.

רק אחרי החטיפה השנייה יצאה ישראל לשקם את כוח ההרתעה שלה. מלחמת לבנון השנייה הביאה לארבע שנות שקט שלא היה כמותן בצפון, אך בינתיים הפך חיזבאללה מארגון קטן למפלצת בעלת עוצמה, חמושה בכמויות ובאיכויות של נשק שלא היו מביישות את מרבית המדינות בעולם.

חיזבאללה אולי מורתע היום מישראל אבל גם ישראל מורתעת מעוצמת האש של חיזבאללה, כששני הצדדים רוצים להמנע מעימות אבל לפי ההערכות יודעים שהסיבוב הבא עוד יגיע.

לפי התרחיש של תרגיל העורף הגדול השבוע, נראה כי המלחמה הבאה באם תתרחש הולכת להיות מלחמה שבה העורף הישראלי יותקף כפי שלא הותקף באף אחת ממלחמות ישראל. עשרות אלפי טילים ורקטות של חיזבאללה יכולים לפגוע בכל נקודה בארץ, חלקם גם בדיוק רב, ולשבש מהותית לא רק את החיים בישראל, אלא גם את פעולת הצבא.

היום, ממרחק של עשור, כבר ברור שהנסיגה ההיא לא קירבה אותנו אל השלום ולא חסכה לנו בדם. ניסינו לברוח מלבנון, אבל לבנון ממשיכה לרדוף אחרינו. 






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


עשור לרצח גנדי: "אני חסיד של הרבי" ●...
צפיות: 1442



שבוע לאחר ההרס - הבניה במצפה יצהר בעיצומה   
צפיות: 1517



גירוש גוש קטיף                               
צפיות: 15995



הרב וולפא הקים את "הרשות היהודית" בארץ ישר...
צפיות: 943



מודל הטרנספר של פייגלין - לאור דברי הרבי •...
צפיות: 646



תיעוד: חמאס יורה מבית ספר ברצועת עזה         
צפיות: 1600



15 שניות של צבע אדום ● וידאו           
צפיות: 4604



ישי בן השנתיים בכה: איפה אבא? ● שחזו...
צפיות: 3215



מלחמת רמקולים בחברון; המואזין מול מרכז גוט...
צפיות: 1926



לפני 5 שנים: הכנסת ס"ת בנוה דקלים ● ...
צפיות: 809





.