האקבי במוזיאון: לבנות בכל מקום ● וידאו    צפיות: 445

הצג וידאו זה באתרך

המושל והמועמד האמריקני לנשיאות מייק האקבי סייר הבוקר (ד') במוזיאון גוש קטיף בירושלים, והדליק נר לזכר "קדושי קטיף".  "באתי בשם הדמוקרטיה, החירות וחופש האדם. זכותו של כל אדם לבחור היכן יחיה ויבנה את ביתו, היכן יעבוד ולאיזה בית ספר ישלח את ילדיו. ודאי שזכות העם היהודי לחיות בחירות בארצו" במהלך סיורו של מייק האקבי בישראל ביקר הבוקר במוזיאון גוש קטיף בירושלים, ושמע מפי תושבי גוש קטיף לשעבר את סיפורם האישי. את פני המבקרים קיבלו אנשי צוות המוזיאון, שלמה ווסרטייל, מראשוני חקלאי גני טל, ומייסד המוזיאון, הרב שלום דב וולפא ● הצלם מאיר אלפסי מגיש גלריית תמונות לצפיה בוידאו  

אל הביקור הצטרף סגן השר לפיתוח הנגב והגליל, איוב קרא, אשר פנה להקאבי בהתרגשות בשם העדה הדרוזית להצטרף למאמצים לחיזוק עמידתה של ישראל ואחיזת העם היהודי בארצו. "שנינו לא יהודים, אך שנינו מבקשים לחזק את העם היהודי מבחוץ. בשם התורה הדרוזית אני קורא: אסור לגרש יהודים! אני מבקש ממר האקבי להעביר את המסר הזה לממשל בארצות הברית. את הגירוש בגוש קטיף לא נשכח ולא נסלח. עכשיו מבקשת ישראל למסור את הכפר רג'ר ולפגוע שוב בזכויות אדם ובחוק הגולן".

אל הסיור התלווה גם חבר בית הנבחרים בניו יורק, דב הייקינד.


במהלך הסיור במוזיאון גוש קטיף קיבלו המבקרים סקירה הסטורית על סיפורה של ההתיישבות היהודית בחבל עזה מאז תקופת החשמונאים, מפי תושבת גני טל, רבקה גולדשמידט, וצפו בתערוכה המתעדת את 35 שנות ההתיישבות החקלאית בגוש קטיף, ועקירתה.

האקבי צפה בהתרגשות רבה בסרטי התיעוד בהם נעקרים תושבי הישוב נוה דקלים מבית הכנסת המרכזי בגוש קטיף. "לא ראינו את התמונות האלו מעולם" אמר. "חשוב שנדע מה קרה בגוש קטיף". האקבי ביקש מצוות המוזיאון לקבל לידיו עותק של הסרטים.

"אני לא ציוני. אני ריאליסט. אני אוהב החירות, אוהב החופש, אוהב זכויות האדם והדמוקטיה. לא יתכן שאזרח אמריקאי יקבל הוראות בארצו היכן לחיות והיכן לא. זה הרעיון של חירות: זכותו של אדם לבחור איך והיכן לחיות. ודאי שלא יתכן לומר לעם היהודי בארצו לא לבנות ולא לחיות".

בסיום ביקורו, הדליק האקבי נר זיכרון ל-‏24 הקהילות היהודיות שנעקרו בגוש קטיף ובצפון השומרון, מול קיר הזיכרון ל"קדושי קטיף" - חללי צה"ל ופעולות הטרור בגוש קטיף. מול מנורת בית הכנסת נצרים קיבל האקבי מצוות המוזיאון תבליט מתכת של האומן אהרן שבו, "שאלו שלום ירושלים".

"אנו מבקשים בשלום העולם. הדרך לשלום היא בחופש לעם היהודי בארצו." אמר הרב וולפא, מייסד מוזיאון גוש קטיף. "את המסר הזה אנחנו מבקשים להעביר לממשל האמריקאי. הנשיא אובמה הכריז מלחמה על הקדוש ברוך הוא ועל העם היהודי בארץ ישראל. אנחנו מודיעים לו: העם היהודי ימשיך לשבת בשלום בארצו".   






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


קרית מלאכי מתכוננת לקאסם ● וידאו       
צפיות: 1757



תיעוד: פגיעת טיל באשקלון ● וידאו       
צפיות: 3935



סרטון חדש: האו"ם החליט ואז...כלום           
צפיות: 2865



שמאל, סירוב פקודה, נוער הגבעות ● ויד...
צפיות: 6045



וידאו עידוד וחיזוק: בעזרת ה' - אנחנו ננצח!   
צפיות: 1686



השליח בעפולה בנאום מרגש בהפגנה בעקבות הרצח   
צפיות: 748



גוש קטיף חי ונושם ● וידאו מרגש         
צפיות: 1725



פיגוע בירושלים - צפו בוידאו מרגעי האימה     
צפיות: 2863



היום הראשון למבצע הקרקעי ● תיעוד ויד...
צפיות: 1470



ישי בן השנתיים בכה: איפה אבא? ● שחזו...
צפיות: 3215





.