נתניהו מספר על שמחת תורה אצל הרבי ● וידאו    צפיות: 4539

הצג וידאו זה באתרך

מרתק. לאחר הנאום המפורסם באו"ם, יצא ראש הממשלה מר בנימין נתניהו לנאום בוועידת הנשיאים במנהטן, שם סיפר במשך עשר דקות על פגישתו הראשונה עם הרבי מלך המשיח, בליל שמחת תורה תשד"מ. 

באותו משרד, דפקתי על הדלת, ופתח אותה חסיד שטען שהוא מכיר אותי. הוא נכנס, והיה נראה כחסיד מבטן ומלידה, לבוש שחורים, עם כובע, פיאות וזקן. ואמרתי לו: האם אני מכיר אותך? והוא השיב: אתה לא מכיר אותי? אני שמריה! שמריה היה חבר קיבוץ השומר הצעיר וחייל מפורסם תחת פיקודי.  



שמריה סיפר שהוא חזר בתשובה ונהיה חסיד חב"ד ואמר כי הרבי רוצה לראות אותי. שאלתי: הרבי באמת מעוניין לראות אותי? אם כן, בא נלך לראותו. אך שמריה הסביר כי זה לא כל כך פשוט, ונצטרך ללכת בליל שמחת תורה. הסכמתי מיד, והוא אמר שצריך ללכת בחצות לילה.



הגענו לאותה כתובת מפורסמת. האולם היה בערך בגודל של האולם בו אנו כעת, או אולי אף קטן יותר, וכשנכנסתי לא האמנתי: כמה אנשים יכולים להכנס לחדר כזה? תראו, ההבדל ביניכם [היושבים כאן הערב] לבין חסידי חב"ד, זה שהם רגילים לניסים. היו שם לפחות ארבעת אלפים איש באולם הזה! ואיך התקיים הנס הזה? על ידי פירמידות של חסידים שעמדו דחוסים.



איך שהוא שמריה הצליח להכניס אותי פנימה לבימה קטנה, ושמריה אמר לי להמתין. לפתע הדלת נפתחה וראיתי את קריעת ים סוף והרבי נכנס והתקרב לספר התורה. ושמריה אמר לי באותו רגע: עכשיו! שאלתי: עכשיו מה? והוא ענה: לך לרבי עכשיו. אמרתי: הרבי הוא עם התורה. אך הוא ענה: לך עכשיו!



התקרבתי לרבי, וניסיתי שישים לב אליי, והוא הסתובב. אמרתי: רבי, באתי לראותך. והרבי השיב: רק לראות? לא לדבר? ואז התחלנו לדבר. הרבי דיבר עברית מעולה, עם מבטא אשכנזי.



ודיברנו חמש דקות, ואז עשר דקות, והחסידים התחילו להיות עצבניים מאחריי... ולבסוף הרבי דיבר עימי ארבעים דקות! הרבי סיים לומר את שהיה לו לומר לי. ואז הסתובב אל הקהל ועודד את השירה בידיו.



ואז קרה משהו שלא אשכח בכל חיי. הרבי וגיסו (הרש"ג) לקחו את ספרי התורה בידיהם, והתקדמו למרכז בית הכנסת. ושם ראיתי אותם רוקדים במעגל עם ספרי התורה. ואמרתי: זהו הכח של הדור שלנו, הכח של המסורת שלנו, האמונה של העם שלנו.



כעת אספר לכם מה אמר לי הרבי. הרבי אמר לי דברים רבים, אך הוא אמר דבר אחד גדול: אתה הולך לבית של שקרים (כך הוא קרה למוסד הזה), תזכור ששם במקום חשוך לגמרי, אם תדליק נר אחד קטן, האור ייראה למרחוק, וכולם יראו אותו.



הוא אמר שתפקידי הוא להיות מדליק האור. זוהי המשימה שלי. לעשות זאת עבור העם היהודי. וזה מה שאני מנסה לעשות מאז. וזה מה שכולנו צריכים לעשות. אנחנו חייבים להפיץ את האור. 






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


איך בונים "הסכמה מלאה"? ● שיעור וידא...
צפיות: 1654



הראשל"צ העניק לנשיא קאזחסטן את זכרונות הרב...
צפיות: 919



כצל'ה: בנט ולפיד מתכוונים לרוץ יחד בבחירות...
צפיות: 1702



דג מלוח                                     
צפיות: 2563



כשנתניהו ידע להגן על ישראל ● וידאו     
צפיות: 3706



ראיון מרתק עם אמו של ארי הלברשטם הי"ד       
צפיות: 2331



מתתיהו הופיע לסטודנטים שביקרו בשכונה         
צפיות: 3232



תיעוד נדיר: ירי רקטות, מטרים ממלון בלב עזה   
צפיות: 1446



אזעקה בזמן הלוויתו של הרב אהרן סמדג'ה הי"ד   
צפיות: 2727



לאן רץ ליפא רגע לפני כל נדרי? ● וידא...
צפיות: 4926





.