קבלת המלכות שוברת שיא עולמי ● וידאו היסטורי    צפיות: 713

הצג וידאו זה באתרך

המונים צפו ב"מעמד ההתאחדות העולמי לקבלת פני משיח צדקנו״ שהתקיים בי' שבט תשנ"ו * קהל אדיר שכמוהו לא נראה זמן רב התאסף בהתוועדות המרכזית ב-‏770 * למעלה מחמישים אלף משתתפים ב-‏17 מוקדים באה"ק אליהם הועבר השידור * אלפי משתתפים במוקדי השידור באירופה * הדים רבים בתקשורת בימים שלאחר הכינוס * האירוע החב"די להפצת בשורת הגאולה, שזכה לחשיפה והפרסום הגדול ביותר מאז ומעולם - סקירה מרתקת  

הכל החל בסעודת החג של ראש השנה ה'תשנ"ו, במרתף ביתו של החסיד הבלתי-נשכח ר' רחמים (רמי) אנטיאן. במהלך ההתוועדות יחד עם מאות התמימים שסעדו על שולחנו, דיבר רמי על המסר הכפול שמביאה לנו השנה החדשה - תשנ"ו: או ש"תשנו" או ש"תשנו" - כדי שלא נישן, שלא נירדם בשמירה, אנחנו חייבים לשנות כיוון - לשנות מצב, לא להישאר באותו מקום, אלא לפרוץ דרך ולהסתער קדימה!

כמובן, הדברים כוונו כלפי המצב ב"שטח האש" של פירסום והפצת בשורת הגאולה והגואל לכל אנשי הדור. רמי התוועד על כך שאסור לנו להישאר באותו מקום, אי אפשר להתרווח על הכורסא ולנוח, כל עוד לא זכינו להתגלות המלאה והמושלמת - אסור לנוח לרגע, חייבים לכבוש את העולם כולו במלכותו של מלך המשיח - הרבי שליט"א מליובאוויטש.

אז העלה רמי את הרעיון, שנשמע אז מטורף לחלוטין, לעשות "סאטעלייט" עולמי ביו"ד שבט - שבו יתאחדו חמשת היבשות בו-זמנית ומליוני יהודים ולהבדיל גויים, יקבלו עליהם את מלכותו של הרבי מלך המשיח שליט"א, כשהכרזת העם למלכו: "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד" תקיף את כדור הארץ ותהדהד מקצה העולם ועד קצהו.

***

מי שהכיר את רמי ידע שהוא תמיד חשב בגדול, בענק, בצורה בומבסטית, בממדים חובקי-עולם, הוא לא היה מאלו הנחים על זרי השליחות כאשר באמתחתם ״בית חב״ד״ ו״פעילות״. הוא בכלל לא דיבר במושגים האלו, הוא דיבר כמו שהרבי תמיד דיבר - על כיבוש העולם; איך הוא אמר אז בתקופה של הסאטעלייט: ״שמיליארד סינים יכריזו יחי״.

הוא באמת חשב שזה מה שצריך לקרות. ״לתקן העולם״ - לא כסיסמא, אפילו לא כיעד אסטרטגי, אלא כפרקטיקה, ובעיקר תוך כדי הדגשה על הסיום - ״במלכות ש-ד-י״, כפי שהיא מתגלה במלכותו של מלך המשיח.

וכך, קם אותו רעיון, והפך להיות למציאות מוחשית וויזואלית. המודעות והפירסומים המקדימים, מילאו את ערוצי המדיה הכתובה והאלקטרונית, בימים שקדמו לחג הגדול. רכבי שידור ומשאיות ענק הנושאות צלחות לווין אדירות מימדים, מילאו את רחוב המלך - "קינגסטון" בערב יו"ד בשבט. עובדיה השחורים של חברת השידור AMV פרקו מטענים שלמים של ציוד צילום ושידור והקימו ב-‏770 אולפן של ממש, בסמוך לחלון עזרת הנשים המשקיף לזאל הגדול.

שדרן מיוחד ופופולארי בטלוויזיה האמריקאית, פתח את שידורה של אותה שעה מופלאה, בה הועברה בשורת הגאולה של הרבי מלך המשיח שליט"א באופן הברור והמתקבל ביותר ובשפה המדוברת ביותר, היישר אל מסכיהם של רבבות הצופים ברשתות הטלוויזיה הרבות ששידרו את המעמד ברחבי העולם כולו, כמו גם למאות נקודות השידור, בהם התכנסו עשרות אלפי יהודים שבאו להתאחד במעמד הזה ביום הגדול והקדוש.

***

אי אפשר בכלל לנסות ולתאר את ההתרגשות העצומה שהייתה מנת חלקם של כל המשתתפים ב״מעמד ההתאחדות העולמי לקבלת פני משיח צדקנו״. כבר אמרו חכמינו: תוונא דליבא לא כתבי אינשי. 

גם משום שכל אחד מצא לעצמו את הנקודה המיוחדת שריגשה אותו במיוחד; זה התרגש לראות את הרבי ולשמוע את קולו: אחר התלהב מהניגונים שהושרו בכל העולם; פלוני התבטא שהוא היה אחוז אימה ופחד כי היה בטוח שעוד רגע קט הרבי נכנס להתוועד: היה מי שהגדיר זאת כשעה של שמחה, היה מי שהגדיר זאת כשעה של געגועים. 

איננו מתיימרים איפוא במסגרת זו להעמיק לאותו תחום של רגשות טמירים ועזים. ברם, ״כתוב זאת זכרון בספר״, ננסה רק לתאר את המראות והאירועים כפי סדר התרחשותם בהתוועדות המרכזית ב-‏770 בית משיח, הרגעים הגדולים שבוודאי יכנסו לספר הזהב של המסע לקראת הגאולה האמיתית והשלימה. 

*

770 מלא וגדוש מפה לפה. המראה הוא כשל התוועדות בשנים עברו. כל פינת שטח מנוצלת, פירמידות של שולחנות וספסלים עד לגובה התקרה, מקומות מיוחדים לילדים, הכל בבגדי שבת ויו״ט, האנשים עם סירטוקי משי ואבנטים. על ספסלים המיועדים לישיבה של שלושה אנשים, מצטופפים הרבה יותר בשיטות הידועות רק ב-‏770... 

על בימת ההתוועדות, מסודרים שולחנו וכסאו של הרבי. על מפה צחורה מונחים הגביע, צלחת מזונות, רמקול, בקבוק יין. הכל מוכן לסעודה. מאחורה ישובים כבר זקני החסידים ומשפיעי אנ״ש, בצורה בה נהגו לשבת משך כל השנים. עיני הכל נשואות לכיוון השולחן של הרבי, רצוננו לראות את מלכנו. 

למעלה, ב״עזרת־נשים״ של איסטרן פארקוויי, מסודר אולפן דרכו תישמע בשורת הגאולה לעיני כל העולם. שאר השטח של ה״עזרת נשים״ כמו גם האגף השני אליו הכניסה מרחוב קינגסטון - מלא מפה לפה, כולל אמהות שמביאות את תינוקיהם בעגלות. 

צוות הצילום באולפן, כמה סימלי, שני גויים שחורים ילידי קראון-הייטס... גם למטה ניכרת תכונת ה״סאטעלייט״: שני מסכי ענק מוצבים בפינות דרומית-מזרחית ודרומית-מערבית, זרקורים, מצלמות טלוויזיה (גם כן מזכיר התוועדויות בשנים הקודמות...) כל אלה מחוברים בסבך צפוף של כבלים לאורך עשרות מטרים בזאל הגדול ומחוצה לו, אל משאיות הענק שעומדות בחוץ כבר מאמש. 

משאית אחת - הגדולה מכולם - מכילה את כל הציוד שקשור בעריכת התוכנית. שם יושב צוות שלם מול עשרות מסכי טלוויזיה, עומד ב״היכון״ בקשר טלפוני עם כל המוקדים בעולם אליהם מועבר השידור ״לראות ולהיראות". 

על שלוש משאיות נוספות מזדקרות אל-על ״צלחות״ ענק: אחת לשידור, אחת לקליטה, ואחת לגיבוי בשעת הצורך. משאית נוספת עומדת ממש בפתח הזאל ב- 770, ועליה גנרטור ענק לאספקת כח חשמל לכל ה״חגיגה״. העובדים הגויים של חברת איי. אם. ווי. נראים גם הם נרגשים: מעולם לא נשכרו לארגן אירוע בו ייראו בו זמנית על המסך חמש יבשות... 



תיעוד מלא ומקיף מהאירוע, התפרסם בקובץ "קבלת פני משיח מחמש יבשות" קישור להורדה...  כמו כן, האירוע כולו מתועד בוידיאו - שיעלה לאתר בשבוע הקרוב.. 

ההתוועדות המרכזית נערכה בבית משיח 770, שם התאסף קהל עצום שכמותו לא נראה זמן רב. במקום התאספו גם רבנים זקני אנ״ש שלוחי המלך בעיר הבירה ומערי השדה, ומזכיריו של הרבי (חלקם צפה במעמד בטלויזיה במעגל סגור).  שלוחים רבים ברחבי ארה״ב הזמינו את אנ״ש והמקורבים לצפות ביחד במעמד בבתי-חב״ד, והייתה לקריאתם היענות גדולה. מדיווחים שמתקבלים מהשלוחים אודות התגובות של הצופים במעמד, עולה כי התוכנית המגוונת ובפרט קטעי השיחות והשירה של הרבי, פעלו את פעולתם והעבירו את בשורת הגאולה ב׳׳אופן המתקבל". הד רחב יצרה גם מודעת עמוד שלם על המעמד שהתפרסמה באותו יום בעיתון "ניו־יורק טיימס".

המעמד הועבר בשידור־חי גם לקנדה, האירוע המרכזי נערך במונטריאול בהשתתפות מאות רבות של משתתפים וכל קהילת אנ״ש במקום.

באה״ק צפו במעמד ב-‏17 מוקדים (!) ברוב המקומות שולב המעמד עם כינוסים גדולים לקבלת פני משיח צדקנו שהחלו שעה ארוכה לפני תחילת השידור.מכל המקומות דווח על התרגשות גדולה והתעוררות בעת הצפיה ב״מעמד ההתאחדות" בצורה חסרת תקדים. 

בכפר־חב׳׳ד נערכה ההתוועדות המרכזית ״לראות ולהראות" באולמות סמינר בית-רבקה בהשתתפות למעלה משלשת-אלפי אנשים נשים וטף. את הכינוס הענק הנחה הרב ישראל דוברוסקין. השתתף ח״כ רחבעם זאבי, ראש תנועת מולדת, שדיבר על נבואותיו הקדושות של הרבי בנוגע לשלימות הארץ המתממשות אחת לאחת לדאבונינו. בדבריו הביע ח״כ רחבעם זאבי השתאות על אמונת החוסן של החסידים הדבקים ברבי מה״מ ללא סייג. כמו כן השתתפו במעמד ח״כ הרב יוסף בא-גד והמד׳׳א הגר׳׳מ אשכנזי.

במהלך השידור עצמו דיבר בשם המשתתפים הרב זמרוני ציק (ראה דבריו במוסף הצבעוני) המעמד התאפשר תודות להרה״ח הרב שמואל חפר מנכ׳׳ל מוסדות החינוך ״בית רבקה״.

מוקד נוסף בכפר-חב״ד היה בכינוס התמימים הארצי בו השתתפו כאלף בחורים, שנערך באולם של בית הספר למלאכה.

מוקד נוסף של ״לראות ולהראות" באה״ק היה במערת-המכפלה בחברון עיה״ק. כשהחלו לארגן את האירוע היה נראה שהדבר בלתי-אפשרי: המערה נסגרת ליהודים בשעה 21:00 וההתוועדות העולמית מתחילה ב- 22:30 אסור להכניס מצלמות למערה כי הן ישרפו את פוקוס המצלמות הצבאיות שמותקנות כבר בפנים, אסור להכניס מגבר למערה, ודרושים 5 מגברים לשידור. והחוק החמור ביותר - אסור להכניס למערה משקאות חריפים!

בעזרת קשריו של ר׳ שאול אלקסלסי, קצין מטה בכיר בממשל חברון שתיפקד כאיש קשר עם המח״ט ואלוף הפיקוד הושגו האישורים הדרושים. ר׳ דוד אשכנזי היה אחראי לאירגון הלוגיסטי בשטח. בשבע בערב כבו הטלוויזיות הצבאיות, הוכנסו והותקנו המצלמות והמגברים, ההתוועדות התחילה עם הרמת כוס ״לחיים״ ־ והמואזין ברח מהמסגד...

בחיפה שלושת אלפי אנשים מכל החוגים הגיעו ל״היכל הספורט רוממה״ במרכז חיפה. הייתה זו ההתוועדות הגדולה ביותר בחיפה מאז ומעולם. את הכינוס הנחה הרב שאול אקסלרוד מנהל בית חב״ד בגבעת אולגה בחדרה.

הנואם המרכזי היה אב״ד חיפה הדיין הגאון האדיר הרב גדליה אקסלרוד שהכין את כל הקהל האדיר לקראת קבלת מלכותו של הרבי מה׳׳מ. כמו כן נאמו סגן ראש-עירית חיפה מר משה שטטמן והרב הראשי לעכו הרב ישר. בכינוס השתתפו גם הרב שלמה פרנק מעכו, הרב יוסף יצחק וולסוב מרמת ישי, הרב חיים שלמה דיסקין רב ומשפיע אנ״ש בקרית אתא, הרב נתן אוירכמן שליח כ״ק אדמו׳׳ר מה״מ בעכו. הילד שמואל אוירכמן דיבר בשם בית ספר חב״ד בקריות וביקש מהקב״ה שיזרז את התגלותו של הרבי מה״מ.

בלוד התכנסו מאות מתושבי שכונת חב״ד בבית כנסת חב״ד המרכזי ״בית אריה״. ההתוועדות החלה בשעה 8 בערב בהשתתפות רבה של קהילת חב״ד בלוד הגה״ח הרב בועז יורקוביץ. הרב יעקב גלויברמן סקר את פעולות משיח בשנה האחרונה ע״י בית חב׳׳ד לוד וקרא לקהל לפעול ״העם מוכן לשמוע על מלכותו של הרבי״. השירה והריקודים נמשכו עד לשעות הלילה המאוחרות בליווי תזמורתו של לייבלה ליפסקר.

בקרית גת השתתפו כחמש מאות תושבים במעמד שאורגן ע״י הרב אילן חיון. הנחה הרב טובי והבה "שדרן הגאולה" ב״רדיו-גל". הרב חיים ששון נשא נאום מאלף בו עמד על כל הסימנים שהרבי הוא המשיח הכל על פי שיחותיו הקדושות. הפייטן הידוע ג׳ו עמר שהגיע במיוחד בארה״ב ואבי פיאמנטה שימחו את הקהל בשירה אדירה של ״יחי אדוננו". 

בעמנואל למעלה ממאתיים תושבי העיר מכל העדות והחוגים חסידים מזרמים שונים באו לכינוס שאורגן ברגע האחרון ממש. בפני הקהל נאם הרב דוד קרמר מארגן השידור, הרב יהודה רובין שליח הרבי מה׳׳מ באלון מורה.

בהרצליה, בשני אולמות ענק סמוכים - אולם מלון דניאל ואולם מנורה - התכנסו כאלפיים תושבים מכל החוגים. המעמד נפתח בנאומים של האורח רבה של כפר חב״ד הגר״מ אשכנזי, פרופ׳ שלמה קאליש שדיבר על משיח מזווית המדע, שליח הרבי מה"מ הרב ישראל הלפרין שדיבר על מלכותו של הרבי שהוא חי וקיים לעולם ועד ללא שום הפסק בינתיים!

את המעמד כיבדו בנוכחותם: הרב הראשי להרצליה הרב יצחק חיים הלוי, מנכ״ל העירייה תת אלוף איתן ברק, יו״ר המועצה הדתית עו״ד מנחם קליין, סגן רה״ע צבי וייס, הגה״ח הרב ישבעם סגל, לכל המשתתפים חולקה הקלטת "ונענע לנו בראשו" עליה מוקלטת שירת ה״יחי" אל מול פני הקודש. היה זה מעמד קידוש ה׳ שהרצליה טרם ראתה דוגמתו. בבני-ברק התקיים הכינוס באודיטוריום המרכזי של העיר ברח׳ ירושלים, בהשתתפות למעלה מ-‏500 תושבים מכל החוגים. את הכינוס הנחה המשפיע החסידי הרב לוי יצחק גינזבורג שהסביר את ענין ה״יחי״ מתוך שיחות הקודש. הרב איצ׳קה גאנזבורג סיפר בהתרגשות על פרשת השליחות שלו אל ראש הממשלה יצחק רבין ועוד פרשיות מיוחדות. מר עמוס מר-חיים המכהן כראש-העיריה בפועל סיפר בהתרגשות על פגישתו עם הרבי מה״מ. הגה״ח הרב משה יעקב וייס רבה של נווה אחיעזר חזר על שיחת הקודש מב׳ ניסן ה׳תשמ״ח אודות הכרזת ״יחי המלך" לאחר מכן חזו האלפים בוידאו מיוחד שהופק לקראת המעמד בשם ״אביר הרועים״, המתעד פגישות של עשרות גדולי תורה וחסידות עם הרבי. חשוב לציין את ההדים הרחבים ברחבי בני ברק לקראת שידור הלווין. גם היומון החרדי "המודיע" פירסם ערב הארוע על המעמד בבני ברק. את האירוע אירגן הרב אברהם בן שמעון.

באופקים התכנסו שבע מאות משתתפים באולם המפואר ״גני הדר". הנחה הרב אברהם כהן מנהל "בית משיח" באר שבע. הרב רפאל בוסי מערד סיפר על המופת המיוחד שקרה לו בל״ג בעומר האחרון בערד (הסיפור המלא פורסם ב״בית משיח״). את האירוע ארגן הרב גכטמן מפעילי בית חב״ד. בארוע החלה גם כתיבת ספר תורה לזכותם של תושבי אופקים. הרב גכטמן ציין כי ברכתו של הרבי ש״אופקים תהפך לעיר ואם בישראל" התקיימה במלואה כבר עכשיו ומחכים להתממשות החלק השני של הברכה ש״יהיה שם הצלחה בגשמיות וברוחניות". 

ברחובות למרות הפרסום המאוחר היה הארוע שהתקיים בבית הכנסת ״בית יהודה״ סיפור הצלחה חסרת תקדים. 800 תושבי רחובות, מקריית קרעטשניף, וויז׳ניץ ושאר חלקי העיר זרמו בהמוניהם למעמד ההתאחדות העולמי. הרב הרצל בורוכוב אירגן והנחה את המעמד הקדוש. בכינוס נאם הרב שאער מנהל בית חב״ד ב"קרית משה״ ומנהל כולל תפארת זקנים. תזמורת מקומית הנעימה את המעמד.

בירושלים היה המוקד המרכזי בישיבת ״תורת אמת" בהשתתפות תושבי האיזור. בכינוס נאמו הרב שמידע והמשפיע החסידי ר׳ מענדל אבצן. באולם נפרד סמוך לישיבה צפו מאות נשים במעמד העולמי. מוקד נוסף היה ב״בית משיח״ במרכז ירושלים ברח׳ יפו בהשתתפות קהל רב.

בכפר בלום התקיים הכינוס ב״בית העם״. את האירוע המיוחד הנחה ואירגן מנהל בית חב״ד בקיבוצים הרב יעקב צבי בן-ארי. הזמר המפורסם יהודה גלנץ הנעים את האירוע עם תזמורתו "נעלה" שהלהיבה וסחפה את הקהל הרב. הרב גידי שרון מקרית-טבעון סיפר על הטיסות שלו ועל האמונה החבויה בליבם של הקיבוצניקים. הרב שמריה הראל מה׳׳טנקים״ סיפר על מופתים ממלחמת של׳׳ג.

באירוע נערכה גם התחלת כתיבת ספר תורה לקבלת פני משיח צדקנו ע״י בני הקיבוצים. מהלך הכתיבה הוקרן על־גבי מסך וגרם להתרגשות והתעוררות רבה.

בביתר - העיר החרדית החדשה בפרברי ירושלים, התכנסו מאות תושבים בבית הכנסת "שם משמעון״. ״הכיבוש היה למעלה מהרגיל, מאז הקמת העיר ביתר לא היתה הפצת המלכות באופן אדיר שכזה״ אומר הרב צרפתי ממארגני הכינוס. לאחר תום השידור הלווייני התוועד הגה״ח הרב דוד אופן. האירוע אורגן ע״י קהילת חב״ד בביתר בראשותו של הגה״ח הרב אשר לעמיל כהן המנהל ומנווט את הקהילה הקדושה לשם ולתפארת.

בצפת התקיים המעמד בנוכחות רב העיר הרב שמואל אליהו בנו של הראשון-לציון הרב מרדכי אליהו, רבני ומשפיעי אנ״ש בעיר, ראש העיר מר משה חניא, חה"כ שאול עמור. בכינוס שנערך ב״בית מרגלית״ השתתפו כאלף תושבים. הרב שמעון גרליק שליח הרבי ורב שכונה בנהריה הנחה את הכינוס.

הרב שמואל אליהו הקריא את פסק-הדין של אביו הרב מרדכי אליהו שמשיח חייב להתגלות, כאשר כל הקהל הקדוש קם על רגליו ומאזין בחרדת קודש. הוא ציין כי פסק- הדין נכתב על פי בקשתו של הרבי מאביו בשנת תשמ״ו כאשר בשנת תשנ״ב ביקש ממנו הרבי לפרסמו. להקת "קול ישראל" שימחה את הקהל בשירי משיח וגאולה. בהמשך התוועדו הרב בן־ציון פרידמן רב קהילת חב״ד ב״רמת מנחם" והרב ברוך לבקיבקר שלימד את המאמר ׳באתי לגני׳. כלי התקשורת בצפון דיווחו בהרחבה על האירוע בצפת.

בנצרת-עילית השתתפו ארבע מאות איש בהתוועדות בבית כנסת חב״ד במרכז העיר. בכינוס השתתפו הרב ישעיהו הרצל רבה של כפר תבור, המשפיע הרב יוסף יצחק סגל ממגדל-העמק, הרב יצחק ידגר מתענך. את המעמד אירגן הרב מרדכי ביטון ראש מטה משיח בנצרת. ההתוועדות נמשכה עד לשעות הקטנות של הלילה.

גם כלי התקשורת בישראל הקדישו מקום נרחב למעמד העולמי. סיקורים נרחבים היו בערוץ הראשון והשני בטלויזיה, בתוכנית ״בוקר טוב ישראל״ ברדיו למחרת האירוע, שנפתחה ע״י הרב זמרוני ציק בקריאה "יחי אדוננו״, בעיתונות הארצית והמקומית. התקשורת הדגישה את האמונה הברורה שפיעמה ברבבות החסידים וציינה זאת בהתפעלות רבה. באירופה השתתפו במעמד במספר מוקדים. 

במוסקבה התקיים המעמד ״לראות ולהראות״ בבית הכנסת של אגודת חסידי חב״ד (פוליאקוב). למרות השעה המאותרת בה אין כבר תחבורה ציבורית בעיר, הגיעו מאות אנשים ברכביהם הפרטיים וברגל. לפני האירוע התקיימה הכנסת ספר-תורה לבית- הכנסת, מה שהכניס את הקהל לאווירת השמחה. במעמד השתתף סגן הקונסול מאה״ק. את האירוע אירגן הרב מרדכי וויסברג. ריקודי ה״יחי" לאחר תום השידור נמשכו עד השעות הקטנות של הלילה.

בפריז התקיימה ההתוועדות המרכזית ״לראות ולהראות" באולם מפואר במרכז פריז בהשתתפות קהל נלהב של כאלפיים איש. נואם-אורח שהגיע במיוחד למעמד היה השליח במונטריאול הרב זושא זילברשטיין. 

כמו כן נכחו במעמד הרב מרדכי בלינוב מראשי רבני ליובאוויטש בפריז, הרב יצחק נמענוב משפיע בתות״ל ברינווא, הרה״ג יחיאל מנחם מענדל קלמנסון ראש־הישיבה, הרה״ג דובער גורביץ׳ מנהל ״בית רבקה״, הרב שלום מענדל קלמנסון מנהל מוסדות ״שניאור״, זקני אנ״ש ושלוחי הרבי בפריז. 

הרה״ג הרב הלל פבזנר מד״א דאנ״ש בפריז, ששהה באותו יום בשמחה משפחתית בז'נבה, שלח את ברכתו. כמו כן השתתפו במעמד תלמידי כל מוסדות ליובאוויטש בפריז. האירוע אורגן ע״י ״בית משיח״ בפריז בהנהלת ר׳ יצחק איזקוביץ', הרב יעקב בלום והרב ראובן מטוסוב. 

מפריז נלקח השידור לעוד שבעה מקומות ברחבי צרפת. המעמד הוקרן בשידור חי במארסיי באירגון השליח הרב שמואל גורביץ׳, ובערים ניס, ליאון, ליל, גרנובל, דיזון. כמו כן הועבר השידור מצרפת לאנטוורפן, בלגיה ולמילאנו, איטליה.  בלונדון, אנגליה הוקרן המעמד באולם "פלזה הול". למרות שלא נעשה כל פרסום ע״י מודעות, הגיעו כמאתיים וחמישים איש מכל הקהלות החרדיות בלונדון שיצאו בהתעוררות גדולה. האירוע אורגן ע״י הרב יעקב נמני. 

באוסטרליה התקיימה ההתוועדות המרכזית "לראות ולהראות״ בסידני. למרות השעה המוקדמת הגיעה קהל של כשלוש- מאות איש שכלל את כל קהילת חב״ד במקום. השידור הוקרן גם למלבורן שם צפו מאות אנשים במעמד באולם הישיבה־גדולה. האירוע אורגן ע״י הת׳ בנימין ליברוב.

בדרום-אפריקה נערכה ההתוועדות "לראות ולהראות" באולם גדול במרכז יוהנסבורג. למרות העיכובים הגדולים בארגון השידור הלוויני עד לאי-ודאות 24 שעות לפני המעמד, הצליחו בסוף לגבור על כל המכשולים ולהעביר את השידור. למעמד הגיעה כל קהילת אנ״ש במקום השלוחים ותלמידי הישיבה-גדולה.    






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


חינוך חסידי של התקשרות לרבי ● וידאו   
צפיות: 2498



להכיר את הילד שלנו ● שיעור וידאו       
צפיות: 1348



דבר המל"ח: מסירות נפשם של השלוחים           
צפיות: 441



השיחה של חיי שרה תשנ"ב היא מורה הדרך לשלוח...
צפיות: 551



חב"ד צריכה אגו"ח חזקה ● וידאו         
צפיות: 478



יו"ר דואר ישראל מסביר מדוע הונפק הבול • וי...
צפיות: 395



אברכים, אתם חייבים לצאת לשליחות! ● ו...
צפיות: 900



סדר ההשתלשלות ● חלק שני               
צפיות: 665



הלכות דיני הדלקת נרות שבת ● שיעור וי...
צפיות: 1808



מעמד סיום הרמב"ם העולמי ● וידאו       
צפיות: 681





.