מסעדות דגים ומסעדות חלביות ● שיעור בכשרות    צפיות: 53

הצג וידאו זה באתרך

ביום ראשון השבוע נערך השיעור ה-‏34, בבית הכנסת "נחום יצחק" בשיכונים בכפר חב"ד, המאורגן על ידי "כולל ערב קביעות עיתים". השיעור נמסר על ידי הרב צבי ברינגר, מנהל בית מדרש למשגיחי כשרות, ועסק בנושא כשרות במסעדות חלביות ● "אני אוכל רק ירקות גוש קטיף ודגים" – האם נכון לסמוך על זה? האם שייך לאכול במקום עם בד"ץ רגיל? מה המדד למקום מהדרין? בית קפה בלי הכשר כלל - מה דינו? מוצרי חלב ללא מהדרין – האם אפשר לסמוך על זה? ●  

ביום ראשון השבוע נערך השיעור ה-‏34, בבית הכנסת "נחום יצחק" בשיכונים בכפר חב"ד, המאורגן על ידי "כולל ערב קביעות עיתים". השיעור נמסר על ידי הרב צבי ברינגר, מנהל בית מדרש למשגיחי כשרות, ועסק בנושא:"מסעדות דגים ומוצרי חלב – ממה צריכים להיזהר?"  

"אני אוכל רק ירקות גוש קטיף ודגים" – האם נכון לסמוך על זה? האם שייך לאכול במקום עם בד"ץ רגיל? מה המדד למקום מהדרין? בית קפה בלי הכשר כלל - מה דינו? מוצרי חלב ללא מהדרין – האם אפשר לסמוך על זה? "מה הבעיה במסעדה חלבית"  - בורות או טיפשות? ועוד עניינים מרתקים.

הרב ברינגר הסביר בטוב וטעם את יסודות ההלכה והדינים, הביא דוגמאות מעשיות מחיי היום יום, ותיאר בבהירות איך צריך לנהוג בכל מקרה. הקהל היה מרותק במשך השיעור, ויצא בהתפעלות רבה. משתתפים רבים המשיכו לשאול את הרב שאלות גם אחרי סיום השיעור, ולא נתנו לרב לעזוב את המקום במשך כשעה נוספת.

השיעור במסגרת 'כולל ערב קביעות עיתים' המקיים מידי יום ראשון בערב "בבית נחום יצחק" סדרת שיעורים במגוון נושאים מפי טובי הרבנים, ובימי שלישי קביעות עיתים בחברותות שבו משתתפים עשרות רבות מתושבי הכפר ואנ"ש מהסביבה.


 






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


הצצה להשתלמות בניהול מוסדות ● וידאו   
צפיות: 673



ברכת ראש הממשלה לכינוס השלוחים ● ויד...
צפיות: 1024



נכד האדמו"ר מקרעטשניף זועק: חי וקיים χ...
צפיות: 2258



להכיר את הילד שלנו ● שיעור וידאו       
צפיות: 1348



כינוס תורה: נוסח תפילת מוסף בשבועות ●...
צפיות: 138



הדרך להתקרב ליהדות בלי "שבירת הכלים" χ...
צפיות: 552



הרב אשכנזי חושף: רגע אישי עם הרבי           
צפיות: 2306



הכרזת "יחי" של איש מסירות הנפש ● ויד...
צפיות: 1673



'הקהל' בניו יורק: מכירת הכרטיסים בעיצומה     
צפיות: 350



השר מרגי: "אני לא מהממסד שמפריע..." ●...
צפיות: 580





.