הקונסול הכללי הגיע להביע תנחומים ● וידאו    צפיות: 381

הצג וידאו זה באתרך

לא בכל ליום מגיעים עשרות כלי תקשורת לבית חב"ד באוניברסיטת רוטגרס בניו ג'רסי, אבל היום איננו יום רגיל. היום הסטודנטים היהודיים כולם מרגישים משפחה, והם מגיעים לבית חב"ד בכאב, ואינם מוצאים מילים ● אבל לא רק עבורם הגיעו כלי התקשורת, הם הגיעו לשמוע תגובה רשמית ראשונה בארצות הברית, של מדינת ישראל. הם הגיעו לשמוע את דבריו של הקונסול הכללי בניו יורק מר אסף שריב, שלו ידידות ארוכה ואמיצה עם תנועת חב"ד, שהגיע למסור ניחומים באמצעות מסיבת העיתונאים הזאת ● כיצד ניתן להעלות על הדעת דבר איום ונורא שכזה, ומה היא התשובה לאותם טרוריסטים? שואל הקונסול ● דיווח מלא, וידאו ותמונות 

לא בכל ליום מגיעים עשרות כלי תקשורת לבית חב"ד באוניברסיטת רוטגרס בניו ג'רסי, אבל היום איננו יום רגיל. היום הסטודנטים היהודיים כולם מרגישים משפחה, והם מגיעים לבית חב"ד בכאב, ואינם מוצאים מילים. כמו כל העולם, גם הם שמעו על הטרגדיה של רצח זוג השלוחים בהודו, הרב גבריאל וזוגתו רבקה הולצברג הי"ד, והם, הרגילים לפקוד את בית חב"ד, מרגישים חלק מהמשפחה הפצועה.
 
אבל לא רק עבורם הגיעו כלי התקשורת, הם הגיעו לשמוע תגובה רשמית ראשונה בארצות הברית, של מדינת ישראל. הם הגיעו לשמוע את דבריו של הקונסול הכללי בניו יורק מר אסף שריב, שלו ידידות ארוכה ואמיצה עם תנועת חב"ד, שהגיע למסור ניחומים באמצעות מסיבת העיתונאים הזאת, ששודרה בכלי התקשורת בארצות הברית בשידור חי, ובודאי תופיע מחר בעיתונים רבים.
 
כבר בכניסה לבית חב"ד האוירה משתנה, שולחן ארוך ועליו נרות נשמה דולקים, והנכנסים כולם מצטרפים ומדליקים נר, לעילוי נשמת הקדושים. לצד השולחן מספר זוגות תפילין, והיהודים נענים ברצון, מבקשים שהפעולה תהיה לזכר הנרצחים.
 
אמנם מדובר במסיבת עיתונאים, אבל הנסיבות הקשות לא הותירו ספק: האירוע התקיים בבית הכנסת, דבר ששינה את האוירה המיוחדת בלאו הכי, למיוחדת ביותר, והפך את האירוע למעין כנס זכרון. הכסאות עליהם רגילים לשבת סטודנטים ולהתפלל להקב"ה, איכלסו הפעם עיתונאים ואנשי תקשורת, שרצו להבין, מהו הכח של אותם שלוחים שנסעו לסוף העולם כדי להקים בית שהיה בית לכל יהודי באשר הוא.
 
בשעה היעודה, נטל רב הקמפוס הרב ברוך גודמן את המיקרופון, ובדברים קצרים סיפר על התחושות הקשות שלו כשליח ורב חב"ד, והזמין את מנהל בית חב"ד במרכז ניו ג'רסי הרב יוסף קרליבך לשאת דברים. הרב קרליבך, שבימים כתיקונם יודע היטב את המלאכה של נשיאת נאומים, ומתן ראיונות לכלי התקשורת השונים, נראה כעת שונה. ניכר עליו כי לא קל לו לעמוד ולדבר על טרגדיה שכזו, וזאת עוד בזמן שהרוגים טרם הובאו לקבר ישראל. אך את המלאכה יש לעשות, ומכיון שהרב קרליבך מאמין במעשים יותר מאשר בדיבורים, הוא מודיע לקהל כי בקמפוס החדש של בית חב"ד, תוקדש הפנימיה הענקית לעילוי נשמותיהם של הרב והרבנית הולצברג ע"ה.
 
כעת, מזמין הרב קרליבך את הקונסול מר שריב, שמספר לנוכחים על קשריו החמים עם חסידות חב"ד, תוך שהוא מציין כי רק בשבוע הקודם השתתף בשני אירועים חב"דיים, ומה רב הוא השוני בין אותם אירועים משמחים לבין האירוע החב"די בו הוא משתתף היום. עיקר דבריו של הקונסול נוסבים על כך שהמחבלים ימח שמם לא הגיעו לבית חב"ד בטעות, הם תיכננו היטב את מטרותיהם וחיפשו יהודים על מנת לרצוח. כיצד ניתן להעלות על הדעת דבר איום ונורא שכזה, ומה היא התשובה לאותם טרוריסטים? שואל הקונסול, אך גם תשובה בפיו, והוא מספר לנוכחים על אותה מטפלת בבית חב"ד בשם סנדרה, אותה אחת שזכתה להציל את בנם התינוק של השלוחים, והביעה את משאלתה לעלות ארצה לטפל במוישי הקטן למשך שנתיים. כאשר נשאלה מדוע רק לשנתיים? ענתה, שהיא תרצה לחזור ולעבוד בבית חב"ד שיחזור ויוקם.
 
ואת ההתרגשות של הקונסול ניתן לזהות בקלות בשעה זו. הוא פונה אל הקהל ואומר: אם אותה הודית פשוטה, ברור לה כי בית חב"ד של גבי ורבקי יבנה שוב, אזי אין ספק כי העבודה הקדושה של השלוחים לא תפסיק, והעולם כולו יראה שאותנו לא מנצחים. וכעת בעברית, מסיים הקונסול את דבריו: עם ישראל חי!
 
עיתונאים עושים את תפקידם כעיתונאים, והם שאלו מספר שאלות על סידורי ההבטחה בבתי חב"ד בעולם, על התגובה של ממשלת ישראל, וכן מדוע לא פעלו כוחות ישראליים במקום הכוחות ההודיים. הקונסול משיב בנחת לכולם, לצערו, התשובות שיתן לא יחזירו בחיים את אלו שנמצאים בעולם האמת. 






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


נתניהו השתתף במשדר לע"נ השלוחים ● וי...
צפיות: 2232



CNN: השליח דיבר על הזעזוע ● וידאו     
צפיות: 1827



נחשף הדיאלוג עם המחבל בתופת בבומביי         
צפיות: 1770



CNN: יש חיים אחרי הפיגוע ● וידאו       
צפיות: 2897



כך ניצלתי מהתופת בבית חב"ד ● וידאו     
צפיות: 1373



הרב קופצ'יק חשף: היו איומים לפיגוע ●...
צפיות: 984



"הם עובדים מאוד לאט, האווירה קשה" ● ...
צפיות: 743



השיר של הרב גרוסמן: ההצלה של מוישי           
צפיות: 4275



בכותל: תפילה נרגשת לשלום השלוחים ● ו...
צפיות: 433



שיר השלוחים ● לצפייה                   
צפיות: 4544





.