"אמא, אני בכיתה א'". מוישי הולך לבי"ס    צפיות: 5745

הצג וידאו זה באתרך

 

כמו כל הילדים שהגיעו לגיל שש, גם מוישי הולצברג הלך בפעם הראשונה לכיתה א'. אבל הוריו של מוישי לא ליוו אותו לבית הספר, אלא סבו וסבתו, הרב שמעון ויהודית רוזנברג. הוריו של מוישי, גבי ורבקי - שליחי חב"ד במומבאי בהודו - נרצחו לפני כמעט ארבע שנים במתקפת הטרור בבית חב"ד בעיר והוא חולץ על ידי המטפלת שלו.

הציבור הדתי פותח את שנת הלימודים בא' באלול, ללא התחשבות בתאריך הלועזי, כך שמוישי החל את כיתה א' כבר באמצע השבוע שעבר. "אנחנו מלווים אותו לכיתה א' וכמובן שההתרגשות גדולה מאוד, אך מהולה בכאב", סיפר הבוקר (יום א') הסב. "בדרך כלל כשילדים הולכים לכיתה א' ההורים מלווים אותם. ליווינו אותו גם בכל ההכנות שלפני, בחירת התיק ושאר הציוד. כל דבר שאנחנו עושים, היינו רוצים שהם יעשו וילוו אותו - אבל מה אפשר לעשות?".

הסב סיפר כי "מוישי בחר את התיק, את הצבע ואת המחברות, כמו כל הילדים. כמו כל הילדים בעם ישראל גם הוא חיכה ליום הזה, שבו החל ללכת לבית הספר. יש לו קופת צדקה שנמצאת ליד התמונה של ההורים, וכל בוקר, עוד מהגן, הוא נותן צדקה".

הרב רוזנברג הוסיף כי "בבוקר היום הראשון ללימודים הוא ניגש לקופה, ואמר 'אבא, אמא, אני מתחיל את כיתה א''. הוא נתן צדקה, אמר 'תברכו אותי' ונתן נשיקה לתמונה של אבא ואמא. זה דבר שמאוד ריגש אותנו. אני מאמין שהם ליוו אותו לשם, ושהם מלווים אותו גם כעת".

"שהמשיח ואבא ואמא יבואו"

הסב סיפר כי מה שיודע הנכד הוא שההורים נמצאים בשמים, אך לדבריו הוא מביע געגועים ותקווה שיבואו חזרה, עם בואו של המשיח. "בשבת, כשאומרים לחיים, הוא מרים כוס של מיץ ענבים, ואומר 'לחיים, לחיים, שהמשיח יבוא עכשיו ואבא ואמא יבואו תיכף גם'. זו הברכה שלו והציפייה שלו".

את הבוקר המרגש פתח מוישי בתקיעת שופר עם סבו. לסבא יש שופר גדול ולנכד שופר קטן, אבל הוא מצליח לתקוע גם בגדול. כדי שיוכל ללמוד בבית ספר (תלמוד תורה) של תנועת חב"ד, הוא נוסע מדי בוקר עם חבריו לבית ספר בקריית חב"ד במגדל העמק הסמוכה.

בכיתה, כמו בכל כיתה בישראל, כתובה על הלוח הברכה המסורתית "שלום כיתה א'". לצד הלוח תלויות תמונות של רבני חב"ד לדורותיהם ומעל מתנוססת הכתובת שהפכה לסיסמת התנועה והמוטו שלה: "יחי אדוננו, מורנו ורבנו המלך המשיח לעולם ועד".

את השעה הראשונה היום פתח המחנך, משה ברדוגו, ולימד את התלמידים ניגון בקריאה לביאת המשיח. אחר כך הסביר על מהות החזרה בתשובה, שהיא שאיפה כלפי מעלה - וכי גם צדיקים צריכים לעשות תשובה. את המסר תיבל בסיפורים על ה"צמח צדק", האדמו"ר השלישי בשושלת ליובביץ'.

"מוישי חזק מאוד במתמטיקה. חזק במספרים ועושה חישובים בעל פה. הוא אוהב גם לצייר ומצייר בצורה מדהימה", סיפר הסב. "אנחנו רוצים מאוד לפתח את הכישרון הזה שלו ולקדם אותו. אנחנו מאוד מקווים שהוא ילך ויצליח ונמשיך ללוות אותו". 






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


הקונסול הכללי הגיע להביע תנחומים ● ו...
צפיות: 381



"השלוחים מקריבים מחייהם האישיים" ● ו...
צפיות: 1408



15 בתי חב"ד בהודו - כך זה נראה ● ויד...
צפיות: 1980



הבכי של מוישי, ההבטחה של האבא ● וידא...
צפיות: 1351



מתנדנדים בין תקווה לייאוש ● וידאו     
צפיות: 1083



בכפר חב"ד מתפללים ● וידאו             
צפיות: 930



משפחת הולצברג בוכה ● וידאו             
צפיות: 2788



הרופא ההודי שהתגייר התחתן בחברון ● ו...
צפיות: 2201



האם בית חב"ד היה על הכוונת? ● וידאו   
צפיות: 1082



"גבי לא בן שלי, הוא בן של הרבי" ● וי...
צפיות: 886





.