שמחת תורה בליובאוויטש ● יומן וידאו וגלריה    צפיות: 2230

הצג וידאו זה באתרך

קר בחוץ, רותח בפנים. למעלה מעשרת אלפים חסידים השתתפו בהתוועדות המרכזית שבסיום החג בבית חיינו. הקור העז השורר בימים אלה בניו יורק לא מנע מהאלפים הרבים להשתתף בכל התפילות והקפות החג יחד עם הרבי מלך המשיח. מענדי ווייס כתב יומן מפורט מרתק מימי החג האחרונים במחיצתו של הרבי מלך המשיח, והוא מוגש בפניכם ב'כתבה המלאה' ● כמו כן, מוגשות תמונות מיוחדות מסיום החג וההתוועדות הגדולה של שמחת תורה מאת צלם המערכת של 'תשרי בליובאוויטש' אהרל'ה קרומבי, בתוספת קליפ וידאו מהרגעים הכמעט אחרונים של תשרי בחצרות קדשנו, מסיום התפילה בצאת החג ● ליומן וידאו ותמונות 

הושענה רבא: 
 
בית הכנסת נפתח לתפילת שחרית במניינו של הרבי מלך המשיח, כשמיד לאחר מכן סוגרים הגבאים את הזאל למטה לניקיון וסידור המקום לקראת החג. תפילת מנחה המתקיימת ב'זאַל הקטן' צפופה ומרגשת מתמיד, בעלת גוון ואופי שונה לחלוטין.
 
ליל ויום שמיני עצרת:
 
בית הכנסת נפתח לקראת האלפים הרבים דקות לפני כניסת החג, ואת הנכנסים למקום מקדם בית חיינו נטול ספסלים, ואשר חוץ לפירמדות המחוברות לקירות המקום, הריצפה כולה ריקה עבור הקהל הגדול. חידוש מיוחד שעשו הגבאים בשנה זו, היה בתור הידוע בשנים האחרונות כדי לנשק את ספר התורה של הרבי מלך המשיח, שהוכן השנה במתכונת מיוחדת כשהתור מתחיל מחוץ לבית המדרש, בסוכה הגדולה, ומשם נכנסים פנימה. דבר זה חוסך בלגן רב בכניסה לתור.

הפירמדות כמו גם חללי המקומות הגדולים נתפסים ברגעים אחדים, ואת הפירמידה הצמודה לארון הקודש תופסים הילדים מקעמפ 'מחנה משיח' וילדי השכונה, שפירמידה זו שמורה במיוחד עבורם שלא 'ייאבדו' בבליל האנשים הענקי.

בית הספר תורה הועלתה מעל בימת התפילה של הרבי מלך המשיח, כפי שהונהג בשנים האחרונות כדי שהקהל הרב יוכל לראות את הרבי מלך המשיח בעת עריכת ההקפות, מתוך תקוה שבשנה זו כבר נזכה לראות זאת בעיני בשר הגשמיות שלנו, בהתגלותו המיידית.

האורחים הרבים שהגיעו אך בערב החג, נראים בכל פינה אפשרית כשהם מנסים לתפוס תנומה של שניות ספורות לפני התפילה, שהופכת ברגעים אחדים לתפילת ערבית של ליל שמיני עצרת, עם השירה הגואה ועולה בהתרגשות עצומה מהאלפים השוהים במקום.

עשרת אלפים האורחים יחד עם תושבי השכונה עומדים זה לצד זה, מחכים לתחילת ההקפות במניינו של הרבי מלך המשיח, זאת לאחר שרק עתה הכניסו דבר מאכל קל לקראת ההקפות, וחיש חזרו כדי לתפוס את מקומותיהם ברגעים נשגבים אלה.

"אום אתה הראת! אין דעם פסוק אתה הראת, איז מען מכבד כבוד קדושת אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח שליט"א". שניות אחדות של דממה, והקהל הגדול מחרה-מחזיק ועונה בקול רם את הפסוק. ההקפות זה עתה התחילו, ומכל עבר כבר אפשר לראות את החסידים הזורמים להם לאחר שתיה קלה של לחיים למרכז 770, והריקודים פורצים להם בספונטניות.

בין לבין, בסוכה הגדולה של בית חיינו נמצאים מאות ואלפים ההולכים ובאים ונהנים מכל טוב של שפע גשמי אותו אירגן ר' נחום מרקוביץ, שפתח את האוכל הרב מיד לאחר התפילה לעשיית קידוש ונטילת ידיים יחד עם סלטים וכל מיני מעדנים.

בלתי ניתנת לתיאור השמחה העצומה המהווה מנת חלקו של כל אחד ואחד הנמצא כאן ברגעים אלה. את המיוחדיות אפשר לראות על פני המקורבים שפעם ראשונה רואים שמחת תורה בליובאוויטש מהי. הריצפה מלאה ברגליים המפזזות ורוקדות בכל כוח, והניגונים נשמעים בקולות והוויות שונות המתאימות רק לימים אלה של שמחת תורה.

ההקפות הסתיימו לערך בשעה שתים עשרה בלילה, אך הריקודים הסוערים לא פסקו, אלא להיפך: המשיכו עד לשעות הבוקר המוקדמות, אז פנו התמימים ואנ"ש לנוח מאט לפני התהלוכות והריקודים של יום המחרת.

מיד לאחר תפילת הטל, כמו אות משמים, מתחיל לרדת גשם למשך דקות מעטות, אך ראשוני היוצאים לתהלוכות למקומות הרחוקים יותר לא מתפעלים ובתרועת ניגון ההקפות של ר' לוי יצחק יוצאים לדרכם.

במשך השעות הקרובות יוצאות שיירות ענק למרחקים, כשהתמימים היוצאים למקומות השונים מכינים בדרך איזו שיחה של הרבי מלך המשיח המתאימה להקפות, כמו גם את רגליהם לריקודים סוערים בבתי הכנסת ובבית חיינו מיד לאחר מכן.

ליל ויום שמחת-תורה: 
 
ההקפות מתחילות בשעה 10:30, והמקום די ריק. התמימים הרבים רק מתחילים לחזור כעת מתהלוכות, ולקראת חצות הלילה בית חיינו כבר מפוצץ. עשרת אלפים האורחים הנמצאים במקום לא גורמים לתחושת רווח גשמי יותר, אבל השמחה האדירה רק מפנה מקום לעוד מאות אנשים שהצטרפו לתמימים בבתי הכנסת והגיעו לראות את שמחת תורה כפי שהיא בביתו של נשיא הדור.

ההקפות מסתיימות לערך בשעה 2:00, כשהלילה, הריקודים עמוסים מאתמול בהרבה. עד השעה 7:30 בבוקר, רוקדים התמימים ללא הפסקה כלל, במיוחד לאור העובדה שאין צורך כבר לאכול בסוכה, והמשקה נשפך כמים בתוך בית חיינו.

המראות של בית חיינו בשעות הבוקר שלקראת התפילה מתאימות מאוד לימים אלה של שמחת תורה, והמנקים עובדים בתגבור מיוחד כדי להכין את המקום להקפות הבאות שיתקיימו בעוד מספר שעות.

לאחר תפילת שחרית, בה מתקיימת גם ברכת כהנים כנהוג בשמחת תורה, מתחילה ההקפה המיוחדת של שמחת תורה, כש-‏770 מלא וגדוש בלי אפס מקום. לאחר מכן מתקיימת קריאת התורה, ומזמינים את הרבי מלך המשיח ל"חתן בראשית".

זו הפעם היחידה בשנה בה קוראים לרבי מלך המשיח לעלות לתורה בשמו הקדוש, וההתרגשות עצומה. הקהל הרב מבקש ומתחנן לראות כבר בעיני בשר את אבינו האהוב, וזעקה חרישית נישאת בליבו של כל אחד להתגלותו המיידית של הרבי.

בעקבות הצורך של כל אחד ואחד לעלות לתורה נפתחים מניינים רבים של קריאת התורה לאחר התפילה, כשתושבי השכונה מעדיפים ללכת ולסעוד סעודת חג קצרה בצל משפחתם, לפני ההתוועדות הגדולה עם הרבי מלך המשיח.

בשעה 5:30 מתחילה תפילת מנחה, ומיד לאחר מכן נשלמות ההכנות האחרונות לקראת ההתוועדות הגדולה, בהעמדת הפירמדות האחרונות ליד הקירות. הבחורים תופסים בזריזות את מקומותיהם, אך גל האנשים הגדול מזיז את כולם ממקומותיהם, ועד לסוף ההתוועדות ממשיכות התנודות הגדולות להתקיים, כשאחת הפירמדות אף קרסה מרוב עומס אנשים שעמדו עליה, אך כולם הספיקו לתפוס את עצמם וב"ה לא קרה כלום.

הרב נחמן שפירא, משפיע בישיבת אהלי תורה מלמד את המאמר של הרבי מלך המשיח משנת תשל"ח, "להבין ענין שמחת תורה", כשהקהל הרב יושב ומאזין בשקיקה לחזרת המאמר.

לאחר מכן מתחיל סדר הניגונים של רבותינו נשיאינו, ומיד לאחר מכן כל הניגונים שלימד הרבי מלך המשיח בשנים: תשי"ד-תשל"ד. החל מ"צמאה לך נפשי" ועד "האדרת והאמונה", כל הניגונים מושרים בהתרגשות, ולאחר מכן ממשיכים לשירת יחי אדוננו והשיר המיוחד של שנת הקהל.

"הנני מביא אותם מארץ צפון וקיבצתים מירכתי ארץ . . קהל גדול ישובו הנה", והקירות כמעט ונעקרים ממקומם מרוב השירה העוצמתית הנישאת במקום. אין אפשרות אחרת להסביר את כמות האורחים הענקית עם לא התשוקה לראות את הרבי מלך המשיח "באור פני מלך חיים" בגשמיות כפשוטו, שהרגשה זו מתחזקת ברגעים אלה של ההתוועדות.

הרב יצחק שפרינגר מבקש בשם הקהל הגדול כולו את ההתגלות המיידית של הרבי מלך המשיח, וכולם עונים בקול "א-מ-ן", כשההד מחזיק לעוד כמה שניות. הכרזת היחי שלאחר מכן, זועקת להתגלות באופן מוחשי יותר.

לאחר מכן נושא דברים הרב יקותיאל ראפ המדבר על המצב הבטחוני הקשה השורר בארץ הקודש ומעורר את הקהל לזעוק את זעקתו של הרבי בעניינים אלה, והקהל פורץ בשירת "עוצו עצה". לאחר מכן ממשיכים לנגן את ניגון ד' בבות של אדמו"ר הזקן, כשניגון ההכנה של הרבי הרש"ב מושר לפני כן ולאחריו ניגון ה"ניע זשוריצי כלופצי".

לאחר מכן מכריזים "אז דער סדר וועט זיין אזוי: די ערשטע זאך איז די התגלות פון דעם רבי מלך המשיח תיכף ומיד ממש". לאחר מכן ברכת המזון, ולאחר מכן תפילת מעריב והבדלה. לאחר מכן חלוקת כוס של ברכה, כשכולנו תפילה שהשנה נוכל כבר לקבל את הכוס של ברכה מידו המליאה הפתוחה הקדושה והרחבה של הרבי בגשמיות.

לאחר מכן ממשיכים הקהל לתפילת ערבית, כשהרב וויליאמס ממשיך את ההבדלה לקהל הגדול. הקהל הגדול מתפזר לביתו ולמשפחתו, כשאורחים ראשונים כבר נראים מחוץ לבית חיינו עם מזוודותיהם מחכים למונית שתיקח אותם חזרה למקומות מגוריהם. העיקר שאת שמחת תורה אצל הרבי מלך המשיח הם לא פספסו.

 






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


כך מוחים את המן בבית חיינו ● וידאו     
צפיות: 1117



נר חמישי של חנוכה תשס"ח                     
צפיות: 183



מאות המקורבים בריקוד יחי סוער ● וידא...
צפיות: 1444



לחיות בית חיינו ● וידאו               
צפיות: 1972



צפו: האם "יחי" מרחק מליובאוויטש? • וידאו ס...
צפיות: 3199



המקורבים ממרילנד סיימו ס"ת ב- 770● ו...
צפיות: 561



סליחות בליובאוויטש                           
צפיות: 257



"להדליק נר חנוכה" ● וידאו             
צפיות: 1548



אַתָּה-כֹהֵן לְעוֹלָם ● וידאו         
צפיות: 2983



הברזילאים 'הרימו' את 770 לאויר...           
צפיות: 554





.