שבת חול המועד בבית חיינו ● יומן וידאו וגלריה    צפיות: 544

הצג וידאו זה באתרך

עוד שבת עברה בבית חיינו, שונה מהשבתות הקודמות. שבת חול המועד במחיצתו של הרבי מלך המשיח, אפופה בשמחה ריקודים ושירה בלתי פוסקים, יחד עם שמחת בית השואבה נטולת המוזיקה ב"רחובה של עיר" היוו חלק מהאווירה המיוחדת שהייתה מנת חלקו של כל חסיד בשבת האחרונה ב-‏770 ● חב"ד-אינפו שמח להגיש בפני הגולשים יומן מלא ומפורט מהשבת שכתב מענדי וייס, בצירוף תמונות בלעדיות מסיום השבת בבית חיינו וההבדלה בסוכה ● בהמשך הערב נעלה קליפ וידאו מסיום השבת בבית חיינו, כדי שתוכלו להרגיש גם בבית את האווירה המיוחדת ● ליומן וידאו ותמונות  

» לכל הידיעות מ'תשרי בליובאוויטש' 


אלפי היוצאים ממבצעים הזדרזו ללכת במהירות למקוה כדי להספיק לקבל את השבת שכניסה הוקדמה במספר דקות משמעותיות. אט-אט ההמונים נכנסים לבית חיינו לתפילת ערבית, ופתאום אתה מבין על מה מדובר.

הידיים והרגליים לא בדיוק יכולות לזוז מרוב העומס, והדקות שעוברות עד לתחילת התפילה, עוברות להן בעצלתיים מבלי להתחשב בכאבי הגוף של העומדים לכל רוחב ואורך בית הכנסת מצפים למעט רגעים של משב רוח מצד המזגנים.

לאחר התפילה, שכנאה ויאה לימי חול המועד סוכות "זמן שמחתנו" משופעת בניגונים שמחים הסוחפים אחריהם את קהל האלפים לאווירת הריקודים, ממשיכים כולם לסעודות שבת אצל המארחים, כשרבים מעדיפים לסעוד את סעודת השבת בסוכת הענק של הכנסת אורחים, כשהם יכולים להמשיך משם במהירות להתוועדות שמחת  בית השואבה המאורגנות על ידי המחלקה הרוחנית של הכנסת אורחים.

הערב התקיימו שתי התוועדויות מרכזיות, האחת לתלמידי ישיבות גדולת עם הרב עופר מיודובניק בסוכת הפנימייה של ישיבת תומכי תמימים ב-‏1414, והשניה לכל שאר הבחורים מכל הישיבות והבוגרים למיניהם עם הרב חיים יוסף גינזבורג שליח הרבי מלך המשיח ברמת אביב, שהתקיימה בסוכת בית חיינו למשך שעות ארוכות. משם, ממשיכים כולם לשמחת בית השואבה ברחוב קינגסטון, שעל אף הקור העז לא נרתעו האלפים מלרקוד עד לשעה שש בבוקר.

יצויין, כי ברחבי השכונה התקיימו עוד התוועדויות לא מעטות, כשבעיקר בבתים בהם התקיים "שלום זכר" בליל שבת, שהמשיך לתוך פארבריינגען חי.

עם שחר, חוזרים כולם לתפילת שחרית עם הרבי מלך המשיח, כששעות השינה המעטות ניכרות על פני כולם. החזן שניגש לעמוד לא שוכח את העייפות, ומוסיף בתפילה ניגונים רבים כדי "לחיות" את האווירה השמחה בלאו הכי.

לאחר התפילה ממשיכים המניינים הרבים בבית חיינו, ובסוכה הגדולה העומדת בחצר מתקיימות שתי התוועדויות לחתנים המתחתנים מיד לאחר שמחת תורה. ההתוועדות האחת  הינה של משפחת סגל מכפר חב"ד, שם מתוועד הרב דוד אופן, וההתוועדות השניה של משפחת לאזארוס מקראון הייטס, ובה מתוועד הרב עופר מיודובניק כמעט עד לשעת תפילת מנחה, בשעה 5:30.

לאחר תפילת מנחה, מתקיים בחלק האחורי של 770 כינוס הקהל קצר ומיוחד ומדברים שני רבנים. הראשון שנוטל את שרביט הדיבור הינו ר"מ בישיבת צפת הרב אייזיק לנדא, שדיבר על הנקודה של הקהל דווקא מההיבט השני, בו מצוות ההקהל היא מצוותו של המלך, ואנחנו רק הכלים שלו כדי לקיים את המצווה. את דבריו מבסס הרב לנדא על שיחה של הרבי בליקוטי שיחות ומתבל את הדברים בסיפורים מרתקים מחייו כבחור.

לאחר מכן, עולה לבמה המרצה הנודע הרב לוי יצחק גרליק, המנחיל בשפתו המיוחדת והרהוטה את הנקודה שבכל העולם יש רק שקר, והנציגות היחידה של האמת בעולם הינה בבית חיינו. בהמשך מביא הרב גרליק סיפור מעניין.

לאחר שקיבל על עצמו את עול הנשיאות של חסידות חב"ד, הגיעו מספר חסידים אל האדמו"ר האמצעי והסבירו לו שהם לא רוצים שיאמר חסידות, היות ועם הוא חוזר על דברי אביו הרי שהם יכולים ללמוד את זה לבד בדרושים שהודפסו, ואם הוא אומר תורה חדשה שהוא לא אמר עדיין, אז הם לא רוצים לשמוע.

האדמו"ר האמצעי ענה להם בביאור נקודה מהתורה. כתוב שמשה רבינו נשלח על ידי הקב"ה לבני ישראל אז הוא אמר לקב"ה שיש לו חשש שבני ישראל לא יאמינו לו, ואז הוא אומר "וכי יאמרו אלי מה שמו מה אומר עליהם", שמשה רבינו חשש שישאלו אותו לשמו של הקב"ה ולא יוכל לענות להם כלום. ועל זה ענה לו הקב"ה ש"אהיה שלחני אליכם".

וביאר אדמו"ר האמצעי: וכי לא ידעו בני ישראל מי זה הקב"ה שמשה רבינו חשש מכך? אלא, שלא כתוב "ושאלו אותי מה שמו", אלא כתוב "ואמרו אלי מה שמו" שכשאשר משה רבינו יגיע לבני ישראל ויאמר להם שהקב"ה שלח אותו להוציא אותם מארץ מצרים, הם יאמרו שלא יספר להם מי זה הקב"ה, כי הם מכירים אותו. ומזה חשש משה.

ועל כך ענה לו הקב"ה: "אהיה שלחני עליכם". האותיות א' ה' י' ו-ה', הינם בגימטריא 21, ו"אהיה אשר אהיה", זה 21 כפול 21, שהתוצאה הינה 441 וזה הגימטריא של אמת. וזו תהיה התשובה של משה רבינו לבני ישראל.

וכך אמר גם הרבי האמצעי לחסידים, אתם אומרים לי שאתם כבר מכירים את תורתו של הרבי הזקן, ותורה חדשה אתם לא רוצים לשמוע, הריני לומר לכם ש"אהיה שלחני עליכם". האמת, היא זו שמדברת ואומרת דברי חסידות.

לאחר מכן מתקיימת תפילת ערבית, ולאחר מכן הבדלה כשהמבדיל נמצא בסוכה הצמודה לבית חיינו, ומבדיל בקול גדול לאלפים הנמצאים במקום.

 






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


"וצונו להדליק נר חנוכה" ● וידאו       
צפיות: 536



הרב נועם ווגנר התוועד עם אלפי האורחים       
צפיות: 356



איכה ישבה בדד ● וידאו                 
צפיות: 508



הנרות הללו שאנו מדליקין ● וידאו       
צפיות: 609



נר שלישי של חנוכה תשס"ח                     
צפיות: 142



סליחות בליובאוויטש                           
צפיות: 257



קבוצה מבראזיל אצל הרבי בג' תמוז             
צפיות: 564



מאות המקורבים בריקוד יחי סוער ● וידא...
צפיות: 1444



כשהתמימים פורצים בריקוד בהתוועדות ● ...
צפיות: 2774



2:30 לפנות בוקר: הכנסת ספר תורה             
צפיות: 1003





.