השר שלום מספר מופת אישי מהרבי ● וידאו מדהים    צפיות: 1935

הצג וידאו זה באתרך

 

לפני כשבוע העניק השר סלבן שלום ראיון וידאו מרתק לשרי רוט באתר 'בחדרי חרדים', הוא דיבר בעיקר על פוליטיקה ותכניות אבל הסיפור המרכזי שלו נע עשרים שנה אחורה, כאשר הגיע לניו יורק בלוויית רעייתו, ג'ודי. "היה חורף קר ומישהו אמר לי: 'בוא נלך לרבי מליובאוויטש לקבל ברכה'. בדיוק אז החלטתי לרוץ לכנסת", הוא פותח את סיפורו המרתק.

"היה אז יום שלג מטורף. נכנסנו. הוא לי אמר: 'אתה מופקד להביא אור לעם ישראל'. הייתי אז יו"ר דירקטוריון חברת החשמל... וגם היה חנוכה, אז אור... הוא נתן לי עוד דולר ועוד דולר. דקה לפני שאני עומד לצאת זרק לי מישהו: 'תבקש ברכה לכנסת'. אמרתי: 'לא נעים לי'. המזכיר אמר לרבי: 'הוא רץ לכנסת'. אמר הרבי: 'בשורות טובות, הצלחה רבה, בשורות טובות, הצלחה רבה' (לצפיה בוידאו מהמפגש עם הרבי)

"יצאתי משם, והנה מתנפלים עליי כל החסידים, רוקדים איתי ושרים. שאלתי: 'מה קרה?' אמרו לי: 'אתה בכנסת'. אמרתי: 'מה קרה? רק אמר לי בהצלחה''. אמרו לי: 'לא, לפני שבוע היה פה זאביק בוים והוא אמר לו אין צורך למהר'. היה זה ערב בחירות 92', ובאמת זאביק נבחר רק ב-‏96'.

"יום לפני הבחירות בליכוד, התקשר אלי אחד מחסידי חב"ד, הרב קותי ראפ, ואמר לי שרוצה למסור לי את ברכת הרב לפני הבחירות והוסיף: 'תדע שלפני שבוע היה פה ראש עירית אריאל, רון נחמן, וגם לו אמר הרבי: 'בשורות טובות, הצלחה רבה'. אמרתי לעצמי: 'אה, ברוך... הרי לרון נחמן אין בדיוק סיכוי'...

"יום למחרת, יום הבחירות. הייתה אז שיטה אחרת של שני סיבובים. בסיבוב הראשון בחרו מתוך המאתיים ומשהו מועמדים, שהם אחר-כך רצים בשביעיות. אני נכנסתי במקום העשרים והוא במקום הארבעים וארבע... הסיכוי שרון נחמן יהיה בארבע שביעיות הוא כמעט אפס, יותר קל להיות על הירח.

"היתה שביעיה ראשונה, שביעיה שניה. דוד לוי ניצח. בין השביעייה השנייה לשלישית ולרביעית החליטו מחנה שמיר-ארנס ומחנה שרון לעשות הסכם, שיהיה חמישה בכל שביעייה למחנה שמיר ארנס ושנים למחנה שרון.

"אני רצתי לבד. בשביעייה הרביעית, פתאום, משום מקום, החליט אריאל שרון שאחד מהשנים שלו הוא לא אחר מאשר רון נחמן. ופתאום הוא נכנס לשביעיות ופתאום הוא מקום עשרים ושמונה ברשימה, ואני רק מקום 32. והוא לפני כן לא היה לו שום סיכוי".

במשרד "יום אחד, לפני הגשת השביעיות, מחליטים לשריין מישהו בשם אפרים גור ומזיזים אותי למקום ה-‏33. בלילה התוצאות נעות בין 32 ל-‏33. בבוקר 32 ואני בחוץ, לא נכנס. שמיר הפסיד, מתפטר, ילך הביתה. אמרו 'יכנס בקולות החיילים', אבל לא. פתאום הודיע משה ארנס, שהיה שר ביטחון שהוא פורש. זה היה יום אחד לפני פרסום התוצאות ברשומות.

"זה כאילו נשלחתי. הייתי סטודנט שנה א' במשפטי, ולא הייתי כל השנה. ממש בסוף הלימודים הגעתי לשיעור במשפט קונסטיציוני, חוקתי. ושם אני שומע את המרצה אומר כדלקמן: תדעו, גם אם אדם נבחר לכנסת, אבל אחרי הבחירות עד הפרסום ברשומות שזה שבוע אחר-כך משך שמו מהרשימה כאילו מעולם לא היה ברשימה".

"הגיוני שבאתי בדיוק לשיעור הזה?" – שואל שלום...

"כשאני אומר לועדת הבחירות שצריך להוציא אותו, אומר לי מיקי איתן שהיה סגן יו"ר ועדת הבחירות שלא. גם שרי משפטים לשעבר דן מרידור ומשה ניסים אמרו שהוא חייב להיות מושבע לכנסת, ורק אחרי ההשבעה להגיש מכתב התפטרות. אמרתי תראו אני אמנם תלמיד שנה א', אבל כך וכך החוק. שאלו את השופט יו"ר ועדת הבחירות - אמר נכון.

"וכך מחקו את משה ארנס והוסיפו אותי ונכנסתי למקום ה-‏33. למה אני מספר את זה? בגלל הפקפוק שלי, הספקות, שאמר שרון נחמן וחשבתי איך יכול להיות. אז גם אני נכנסתי, אבל בגלל שפקפקתי הייתי צריך לעבור את כל מסכת הייסורים הזו".

ועם האמונה הזו הוא שורד את הפוליטיקה הישראלית-ליכודית מאז ועד היום. "מעת לעת אני גם מקיים כאן שיעור תורה עם הרב מרדכי גל - מנהל מרכז חב"ד ברמת גן. 






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


ניצול מהתרסקות מטוס בבוליביה                 
צפיות: 1379



הרבי מה"מ קובע: "ארץ ישראל מלאה באבנים טוב...
צפיות: 413



ערוץ 10 על חיפושי היהלומים בנחל הקישון • ו...
צפיות: 2270



"הנס שהציל את חיי וקישר אותי לרבי" ●...
צפיות: 1486



אחרי הנפט: חיפוש יהלומים וברכת הרבי ●...
צפיות: 1807



השר שלום מספר מופת אישי מהרבי ● וידא...
צפיות: 1935



מזל טוב כפול חמש!                           
צפיות: 2825



ערוץ 10: ברכת הרבי שהתממשה ● וידאו     
צפיות: 2253



רגע התאונה שהסתיימה בנס - לראות ולא להאמין   
צפיות: 5198



הרבי הציל את חיי                             
צפיות: 2008





.