בלעדי: בכנסת למדו על בית המקדש ● גלריה    צפיות: 148

הצג וידאו זה באתרך

חברי הכנסת שהגיעו אמש (יום ב') לאולם האודיטוריום בכנסת היו צריכים לשפשף את עיניהם למראה כמאה רבנים ואישי הציבור שהשתתפו ביום העיון בנושא המקדש, שאורגן ביוזמת חבר הכנסת ד"ר מכאל בן-ארי ● אחד הנואמים בכנס היה המשפיע הרב זלמן נוטיק, שהוזמן על-ידי חבר הכנסת בן-ארי כדי להביא את דבריו הקדושים של הרבי גם לכנסת. הכנס התקיים בהשתתפות חברי כנסת ובהנחיית חבר הכנסת פרופ' אריה אלדד ● את המשא המרכזי נשא ח"כ בן-ארי שעמד בדבריו על הדרכים הנכונות ללמוד את ענייני חורבן הבית ושיתף את המשתתפים בהצצה אל עבודת המחקר המקיפה שעשה כד"ר וחוקר המקדש ● צלם חב"ד אינפו אהרל'ה שהיה במקום מגיש גלריה, וידאו ודיווח 

כמאה רבנים ואישי ציבור השתתפו אמש (ב') בכנס הראשון בכנסת לדון בסוגיות המקדש והבית ובראי האקטואלי של סוגיות אלו. מדובר בכינוס שיזם ח"כ מכאל בן-ארי (האיחוד הלאומי), שביקש לנצל את ימי 'בין המצרים' ללימוד ענייני בית הבחירה - גם במשכן הכנסת. עד כה ערכו חברי כנסת מהסיעות השונות כנסים רבים באולם האודיטוריום של הכנסת - אולם כולם נגעו לעניינים השוטפים המטופלים בכנסת, כגון ענייני כלכלה, ביטחון וחינוך. הפעם החליפו רבנים ואישי ציבור דתיים, את הכלכלנים והגנרלים שנוכחים בדרך כלל בכנסים באולם. הכנס נפרס על פני יום שלם, במהלכו נשאו דברים רבנים ואישי ציבור. כל אחד עמד בדבריו על צד אחר בבנין הבית והביא זווית ראייה לדברים. הכנס החל בשעות הבוקר ונחתם בשעות אחר הצהריים והמשתתפים הביעו ענין רב והבטיחו לשוב גם לכנסים הבאים, כשיוזמנו. 

בשיחה עם חב"ד-אינפו הסביר חבר הכנסת בן-ארי שכנס זה הינו פתיחה לשורת כנסים תורניים שצפויים להתקיים בכנסת ויעסקו בסוגיות האקטואליות בראייה תורנית. הפעם הוקדש הנושא לענייני המקדש בשל ימי בין המצרים בהם אנו נמצאים. בן-ארי הדגיש כי הכנס נעשה כחלק מהוראתו של הרבי ללימוד ענייני בית הבחירה. אחד הנואמים בכנס היה המשפיע הרב זלמן נוטיק, שהביא את דבריו של הרבי בנושא בית הבחירה וקישר אותם לפן האקטואלי שאליו כוון הכינוס שעסק בנושא הריבונות היהודית בירושלים. בנוסף נשאו דברים רבנים נוספים שליבנו סוגיות שונות בנושא בית המקדש.

את המשא המרכזי של הכינוס נשא חבר הכנסת ד"ר מכאל בן-ארי, שהקדיש את דבריו לציפייה והגעגועים שמתעוררים מהעיסוק בחורבן ירושלים. בעומדנו ערב ט' באב עסק משאו של בן-ארי בסיפורי החורבן מראייה תורנית ואמונית. בנוסף נשאו דברים בכנס: ד"ר מרדכי קידר - אוניברסיטת בר-אילן, ד"ר יואל אליצור, ח"כ אורי אריאל, יהודה עציוןאריה קינג, הרב יהודה קרויזר - רבה של מצפה יריחו, הרב ישראל אריאל - יו"ר מכון המקדש, עו"ד אביעד וויסולי, הרב יוסף אלבוים והרב זלמן נוטיק.

עוד נכחו בכנס: ר' ברוך מרזל - יו"ר חזית יהודית, פרופ' רון בריימן - לשעבר יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני, איתמר בן גביר, מכאל פואה - מנכ"ל מנהיגות יהודית, שי גפן - מזכיר המטה העולמי, ונציגי תנועות נוספות.  
 






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


'מבט': זעקת הרבי נגד הגיורים ● וידאו   
צפיות: 3286



שמיני תשס"ח                                 
צפיות: 519



תפקידו של רב אחרי ג' תמוז ● וידאו     
צפיות: 3082



אברהם פריד מבצע: צמאה לך נפשי ● וידא...
צפיות: 4745



ההזדמנות שלכם לשמוח עם יוסי כהן ● וי...
צפיות: 2469



ליפא שר למוישי הולצברג ● גלריה χ...
צפיות: 3678



אלסקה: התקשורת מדווחת על חתונת השלוחים       
צפיות: 1506



הרבי מלמד: כך עונים למתנגד ● וידאו מ...
צפיות: 15383



ערוץ 1 על סדנת השופרות של חב"ד ● ויד...
צפיות: 1234



"אני מאמין" בבית הכנסת בבומביי ● ויד...
צפיות: 1813





.