הוריו של השליח נחתו בארץ ● וידאו כואב    צפיות: 1002

הצג וידאו זה באתרך

שעה קלה לפני כניסת השבת נחתו בישראל הוריו של הרב גבריאל הולצברג. בעת הגעתם לארץ עוד לא היה מידע ברור באשר לגורלו של בנם, וכלי תקשורת רבים חיכו להם בשדה התעופה בן-גוריון ● לצפיה בוידאו

בתוך הכתבה: אתר החדשות ynet מספר על חייהם של הזוג הולצברג הי"ד. 


יותר מ-‏24 שעות של תקווה ותפילות נגמרו בבשורת איוב: הרב גבריאל הולצברג ורעייתו רבקה, שליחי חב"ד במומבאי, נמנים על חמשת בני הערובה שנרצחו בבית חב"ד. כך נמסר הערב (יום ו') ממרכז חב"ד בניו-יורק. בני משפחה ומכרים של בני השניים מספרים על זוג שהתמסר לחלוטין לעבודת השליחות: "אין עוד זוג כזה, שעושה כל כך הרבה עבור אנשים זרים". ממשרד החוץ נמסר כי חמש גופות בני הערובה הועברו מבית חב"ד לזיהוי בבית חולים מקומי.

גבריאל ורבקה, בני 29 ו-‏26, הגיעו לראשונה למומבאי לפני כחמש שנים כשליחי חב"ד, ולפני כן שהו בשליחות בתאילנד. הם התגוררו במקום יחד עם בנם בן השנתיים, משה צבי, שחולץ מהבית על ידי המטפלת שלו כמה שעות לאחר השתלטות החטופים. ל-ynet נודע כי רק לפני שנתיים וחצי איבדו בני הזוג את בנם הבכור מנדי בן ה-‏3. 

גבריאל נולד בישראל, ובגיל תשע עבר עם הוריו לקראון הייטס בברוקלין. הוא למד בישיבות בניו-יורק ובארגנטינה. משפחת הולצברג מוכרת היטב בקהילה היהודית בברוקלין ונחשבת למשפחה חמה ומעורבת מאוד. מאז נודע כי גבריאל ורבקה הם בין בני הערובה המוחזקים על ידי הטרוריסטים, נשאו אלפים בארצות הברית ובישראל תפילות לשלומם של בני הזוג.

בני משפחתו של הולצברג נחתו הבוקר בארץ, עוד טרם נודעה להם הבשורה המרה. אחיו של גבריאל, מאיר, סיפר על השעות הקשות שעברו על בני המשפחה מאז צאתם מניו יורק ועד הגעתם לארץ. "המשפחה מקבלת את זה בצורה מאוד קשה", סיפר מאיר, ששוחח לאחרונה עם אחיו לפני כשבוע וחצי. "אבל אנחנו מאוד מאמינים, ויודעים שלכל אדם יש את התפקיד שלו בעולם הזה", הוסיף בכאב.

כמה שעות לאחר המבצע במהלכו השתלטו חיילי הקומנדו על בית חב"ד, זוהו גופותיהם של בני הזוג. אמו של גבריאל, פרידה, סיפרה על מסירותם של בנה וכלתה במהלך שליחותם במומבאי. "אין עוד כזה זוג, שעושה כל כך הרבה עבור אנשים זרים. זוג שעוזר להם, הולך לבקר בבית סוהר, מביא אוכל כשר לכל הישראלים שמסתבכים שם".

"הם סייעו לאנשים בכסף, בכל מה שיכלו. הם מסרו עצמם עבור אחרים", הוסיפה. גם מנהל הוועידה הבינלאומית של חב"ד, הרב משה קטלרסקי, סיפר כי גבריאל השקיע את כל כולו בשליחות. "הרב גבריאל הוא רב דינמי, אנרגטי ועצמאי המנהל את בית חב"ד במומבאי כ'בית רחוק מהבית' לאלפי אנשי עסקים, תיירים ותרמילאים ישראלים. הוא מהווה דמות רוחנית, מקור גאווה ומודל לחיקוי עבור בתי חב"ד אחרים ברחבי העולם".

לדבריו, "גבי וריבקי הולצברג עשו את ההקרבה האולטימטיבית. כשליחים במומבאי, הם ויתרו על נוחות, כדי להפיץ את הגאווה היהודית בפינה בעולם המהווה יעד תיירותי לישראלים. בית חב"ד היה פופולרי בקרב האוכלוסיה המקומית. במשך חמש שנים, הם ניהלו בית כנסת ושיעורי תורה ועזרו לאנשים להתגבר על התמכרות לסמים ועל עוני. האהבה שלהם תמשיך לחיות באנשים שבהם נגעו. אנחנו נמשיך בעבודה שבהם התחילו".

הוריה של רבקה, המתגוררים בעפולה, יצאו מוקדם יותר השבוע להודו עם משלחת של זק"א, הכוללת רופא, פרמדיק וארבעה חובשים. עם הגיעם להודו הם נפגשו עם נכדם שחולץ מהבית, וצפויים לשוב עמו לישראל.

אמה של רבקה, יהודית רוזנברג, סיפרה הגאווה שהבסו בתה ובעלה לבני המשפחה. "הם היו עסוקים שם בלארח, להשקות, להיות אוזן קשבת לישראלים שנמצאים שם. פינה חמה של ארץ ישראל. נכון שמבחינתם זאת היתה הקרבה להיות רחוקים מהמשפחה, אך זה מה שעושים שלוחים של חב"ד ברחבי העולם" 






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


ערוץ 2 על הכוכב האמיתי של הדינר ● וי...
צפיות: 2787



השליח והמשלח ● וידאו                   
צפיות: 4916



CNN: חב"ד בהודו לא מפחדים ● וידאו     
צפיות: 1599



הוריו של השליח נחתו בארץ ● וידאו כוא...
צפיות: 1002



המחשב שוחזר - הזכרונות מרגשים ● לצפי...
צפיות: 2624



נתניהו השתתף במשדר לע"נ השלוחים ● וי...
צפיות: 2232



הבכי של מוישי, ההבטחה של האבא ● וידא...
צפיות: 1351



המטפלת: "הילד שואל על ההורים" ● וידא...
צפיות: 1243



יהודי בן 3 מכריז בגאון: "תורה ציווה" χ...
צפיות: 5410



"אני מאמין" בבית הכנסת בבומביי ● ויד...
צפיות: 1813





.