שלושה שבועות לפני פסח: מכת ארבה במצרים    צפיות: 1780

הצג וידאו זה באתרך

שלושה שבועות לפני חג הפסח נרשם אתמול שיא במצרים כשנחילי החרק שהגיעו מאזור סודן פקדו את קהיר וגיזה. תושבים רבים במצרים הבעירו צמיגים מתוך מחשבה שהעשן יבריח את החרקים הטורדניים, ולפי התקשורת המצרית הנחילים נחתו על חלונות ומרפסות של בתים רבים ויצרו בהלה רבה בקרב התושבים ●  

שלושה שבועות לפני חג הפסח נרשם אתמול שיא במצרים כשנחילי החרק שהגיעו מאזור סודן פקדו את קהיר וגיזה. תושבים רבים במצרים הבעירו צמיגים מתוך מחשבה שהעשן יבריח את החרקים הטורדניים, ולפי התקשורת המצרית הנחילים נחתו על חלונות ומרפסות של בתים רבים ויצרו בהלה רבה בקרב התושבים.

ראש אגף השירותים והמעקב במשרד החקלאות המצרי, סלאח מעווד, אמר לכלי תקשורת במדינה כי הוא מעריך שלהקות הארבה יעזבו את מצרים ויפנו לכיוון צפון-מזרח, כלומר לכיוון ישראל או ירדן. מעווד הוסיף כי צוותי משרד החקלאות עדיין ממשיכים להיאבק בלהקות שפלשו באחרונה לארצו.

במשרד החקלאות בישראל הסבירו כי כבר לפני יותר מחודשיים התריע ארגון המזון העולמי שאת מצרים "כבשו" נחילי ארבה. "הם מחויבים להודיע על כך למדינות השכנות", אמרו במשרד החקלאות. "מאז אנו עוקבים אחר ההתפתחויות. הגעת הארבה לישראל תלויה במידה רבה בהתמודדות של המדינה הרלוונטית עם התופעה. אם מצרים הייתה מצליחה להתגבר על זה, לא היה חשש שהארבה יגיע גם אלינו".

עוד אמרו במשרד החקלאות כי הגעת הנחילים תלויה ברוחות ושישנה "כוננות ארבה" שכוללת הצבת צוותים ייעודיים בקרקע ובאוויר. כמו כן ציינו במשרד החקלאות כי "פנינו לחברות שמחזיקות בחומרים שמסייעים בהדברת המזיקים וביקשנו להחזיק חומרים אלה במלאי כדי שבמידת הצורך יהיה לנו מלאי של חומרים וחלילה לא ניתקע".

במשרד החקלאות הוסיפו כי אם אזרחים הבחינו בכמה פרטים של חגבים, הדבר לא צריך להטריד. "הבעיה היא כשהם מגיעים בעשרות מיליונים. זה ענן שחור, אי אפשר לפספס את זה, ואז הם אוכלים את הכול. מידת הנזק תלויה בכמות שמגיעה והזמן שהם נשארים בחיים. באופן כללי הם יכולים לכלות דונמים מאוד גדולים של יבול".
 






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


יש דין ויש דיין                             
צפיות: 4305



נעצר רוצחו של ברוך מזרחי: מחבל משוחרר בעסק...
צפיות: 1594



שלושה שבועות לפני פסח: מכת ארבה במצרים       
צפיות: 1780



צפו בתיעוד: רגע הפריצה למרכול היהודי בפריז   
צפיות: 2024



"נחזור לשליחות בניו דלהי" ● ראיון וי...
צפיות: 4297



בלתי נכנע - הסרט המלא (רוסית)               
צפיות: 10890



תמונת היום > פריז                           
צפיות: 742



תספורת באקוודור                             
צפיות: 2014



למעלה מהומות - למטה סיירו השלוחים ● ...
צפיות: 1930



סאטמער מנגנים ליובאוויטש                     
צפיות: 1854





.