שלושה שבועות לפני פסח: מכת ארבה במצרים    צפיות: 1780

הצג וידאו זה באתרך

שלושה שבועות לפני חג הפסח נרשם אתמול שיא במצרים כשנחילי החרק שהגיעו מאזור סודן פקדו את קהיר וגיזה. תושבים רבים במצרים הבעירו צמיגים מתוך מחשבה שהעשן יבריח את החרקים הטורדניים, ולפי התקשורת המצרית הנחילים נחתו על חלונות ומרפסות של בתים רבים ויצרו בהלה רבה בקרב התושבים ●  

שלושה שבועות לפני חג הפסח נרשם אתמול שיא במצרים כשנחילי החרק שהגיעו מאזור סודן פקדו את קהיר וגיזה. תושבים רבים במצרים הבעירו צמיגים מתוך מחשבה שהעשן יבריח את החרקים הטורדניים, ולפי התקשורת המצרית הנחילים נחתו על חלונות ומרפסות של בתים רבים ויצרו בהלה רבה בקרב התושבים.

ראש אגף השירותים והמעקב במשרד החקלאות המצרי, סלאח מעווד, אמר לכלי תקשורת במדינה כי הוא מעריך שלהקות הארבה יעזבו את מצרים ויפנו לכיוון צפון-מזרח, כלומר לכיוון ישראל או ירדן. מעווד הוסיף כי צוותי משרד החקלאות עדיין ממשיכים להיאבק בלהקות שפלשו באחרונה לארצו.

במשרד החקלאות בישראל הסבירו כי כבר לפני יותר מחודשיים התריע ארגון המזון העולמי שאת מצרים "כבשו" נחילי ארבה. "הם מחויבים להודיע על כך למדינות השכנות", אמרו במשרד החקלאות. "מאז אנו עוקבים אחר ההתפתחויות. הגעת הארבה לישראל תלויה במידה רבה בהתמודדות של המדינה הרלוונטית עם התופעה. אם מצרים הייתה מצליחה להתגבר על זה, לא היה חשש שהארבה יגיע גם אלינו".

עוד אמרו במשרד החקלאות כי הגעת הנחילים תלויה ברוחות ושישנה "כוננות ארבה" שכוללת הצבת צוותים ייעודיים בקרקע ובאוויר. כמו כן ציינו במשרד החקלאות כי "פנינו לחברות שמחזיקות בחומרים שמסייעים בהדברת המזיקים וביקשנו להחזיק חומרים אלה במלאי כדי שבמידת הצורך יהיה לנו מלאי של חומרים וחלילה לא ניתקע".

במשרד החקלאות הוסיפו כי אם אזרחים הבחינו בכמה פרטים של חגבים, הדבר לא צריך להטריד. "הבעיה היא כשהם מגיעים בעשרות מיליונים. זה ענן שחור, אי אפשר לפספס את זה, ואז הם אוכלים את הכול. מידת הנזק תלויה בכמות שמגיעה והזמן שהם נשארים בחיים. באופן כללי הם יכולים לכלות דונמים מאוד גדולים של יבול".
 






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


מרגש: זעקת שמע ישראל במקום בו נרצחו היהודי...
צפיות: 848



ביתר עלית שלא הכרתם ● גלריה           
צפיות: 2157



ברכת אב מאחורי הסורגים ● וידאו         
צפיות: 2028



הפקה היסטורית: ליל הסדר אצל הרבי ● ה...
צפיות: 1503



הרגעים המרגשים: אלי הכט חוזר לצפת • וידאו ...
צפיות: 1752



ראש הממשלה נתניהו מברך את השלוחים ● ...
צפיות: 2034



התיעוד במצלמות האבטחה מהאירוע בניקולייב     
צפיות: 1638



ניגון חסידי בטיסה בין שמיים וארץ ● ו...
צפיות: 1282



אופנר מציג: ציורי הנסיעה לרבי ● מצגת   
צפיות: 2218



לילה בגומח                                   
צפיות: 1997





.