אמנון ליפקין שחק מגלה את "הסוד" ● וידאו    צפיות: 809

הצג וידאו זה באתרך

 

בוידאו נדיר שהגיע לידי כתב חב"ד אינפו, מגולל הרמטכ"ל לשעבר רא"ל אמנון ליפקין שחק ז"ל את מסכת קשריו עם יו"ר אגו"ח הרב שלמה מיידנצ'יק ע"ה, כשהוא מגלה טפח ומכסה טפחיים על פעילותו הציבורית של ר' שליימקה למען כפר חב"ד ותושביו שנשמכה שנים רבות גם לאחר שסיים את כהונתו בוועד הכפר.

את הדברים נשא הרמטכ"ל לשעבר באירוע ה'שלושים' לפטירתו של הרב מיידנצ'יק, ובין הדברים גילה את "הסוד" מדוע בפרוייקט נתב"ג 2000 נקבעה הכניסה לשדה התעופה רחוק כל כך מהטרמינל החדש, כאשר הנוסעים מגוש דן לנתב"ג נאלצים לנסוע בתוך שדה התעופה כ-‏3 ק"מ חזרה לכיוון מערב עד לטרמינל, בשעה שהיתה קיימת תוכנית של משרד התחבורה להזיז את המחלף מערבה בסמוך מאוד לכפר חב"ד ועל הראש של תושבי כפר חב"ד ב'.

וכך אמר הרמטכ"ל לתושבי הכפר: "לימים אם פה לא תהיה איזה מין מפלצת של מחלף מול העיניים שלכם, תדעו שזכות גדולה יש לו שהדברים נראים אחרת מכפי שהם תוכננו, ואם עוד הרבה דברים קרו ויקרו שכל הציבור שיושב כאן ועוד ציבורים רבים אחרים נהנים ויהנו  מהם, הזכות הגדולה הזאת שמורה לו. והזכות הגדולה שלי ושל רבים אחרים היתה להכיר, לפגוש ולשמוע אותו, להנות מחכמתו ומזיו פניו".

יצויין כי מר אמנון ליפקין שחק כיהן בתפקיד שר התחבורה בתקופת פתיחת נתב"ג 2000.

את הסיבה להצלחתו של ר' שליימקה ציין מר שחק בתחילת דבריו כאשר סיפר על "המיידנצ'יק שאני הכרתי", כשבקולו הי' ניתן לשמוע את ההתרגשות והגעגועים, "את הצניעות שהיתה באיש הזה יש בדור שלנו למעט מאוד אנשים", "תמיד היו לו בקשות אבל מעולם לא לעצמו לא למשפחתו ולא לילדיו. אף פעם אי אפשר היה לומר לו לא".
 






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


הבדלי הגובה בין חלקי המקדש ● שיעור ו...
צפיות: 313



מאות בכנס אחדות בנחלת הר חב"ד               
צפיות: 480



הרב יוסקה פרידמן בפארבריינגען ה' טבת χ...
צפיות: 1248



הנאום שהסעיר את 770: יש מי שרוצה למחוק את ...
צפיות: 3795



הנאום האחרון: הרבי נמצא אתנו, והוא יגאלנו!   
צפיות: 1083



כינוס תורה: נוסח תפילת מוסף בשבועות ●...
צפיות: 138



מה הסיפור של הנרות? ● שיעור וידאו     
צפיות: 357



כל הלכות ומנהגי תשעה באב ● שיעור ויד...
צפיות: 1421



פרוייקט חדשני: "הלכה יומית" מאת הרב ברוין   
צפיות: 120



"הרבי אמר: הגיע הזמן לגביר בחב"ד" ● ...
צפיות: 643





.