אמנון ליפקין שחק מגלה את "הסוד" ● וידאו    צפיות: 809

הצג וידאו זה באתרך

 

בוידאו נדיר שהגיע לידי כתב חב"ד אינפו, מגולל הרמטכ"ל לשעבר רא"ל אמנון ליפקין שחק ז"ל את מסכת קשריו עם יו"ר אגו"ח הרב שלמה מיידנצ'יק ע"ה, כשהוא מגלה טפח ומכסה טפחיים על פעילותו הציבורית של ר' שליימקה למען כפר חב"ד ותושביו שנשמכה שנים רבות גם לאחר שסיים את כהונתו בוועד הכפר.

את הדברים נשא הרמטכ"ל לשעבר באירוע ה'שלושים' לפטירתו של הרב מיידנצ'יק, ובין הדברים גילה את "הסוד" מדוע בפרוייקט נתב"ג 2000 נקבעה הכניסה לשדה התעופה רחוק כל כך מהטרמינל החדש, כאשר הנוסעים מגוש דן לנתב"ג נאלצים לנסוע בתוך שדה התעופה כ-‏3 ק"מ חזרה לכיוון מערב עד לטרמינל, בשעה שהיתה קיימת תוכנית של משרד התחבורה להזיז את המחלף מערבה בסמוך מאוד לכפר חב"ד ועל הראש של תושבי כפר חב"ד ב'.

וכך אמר הרמטכ"ל לתושבי הכפר: "לימים אם פה לא תהיה איזה מין מפלצת של מחלף מול העיניים שלכם, תדעו שזכות גדולה יש לו שהדברים נראים אחרת מכפי שהם תוכננו, ואם עוד הרבה דברים קרו ויקרו שכל הציבור שיושב כאן ועוד ציבורים רבים אחרים נהנים ויהנו  מהם, הזכות הגדולה הזאת שמורה לו. והזכות הגדולה שלי ושל רבים אחרים היתה להכיר, לפגוש ולשמוע אותו, להנות מחכמתו ומזיו פניו".

יצויין כי מר אמנון ליפקין שחק כיהן בתפקיד שר התחבורה בתקופת פתיחת נתב"ג 2000.

את הסיבה להצלחתו של ר' שליימקה ציין מר שחק בתחילת דבריו כאשר סיפר על "המיידנצ'יק שאני הכרתי", כשבקולו הי' ניתן לשמוע את ההתרגשות והגעגועים, "את הצניעות שהיתה באיש הזה יש בדור שלנו למעט מאוד אנשים", "תמיד היו לו בקשות אבל מעולם לא לעצמו לא למשפחתו ולא לילדיו. אף פעם אי אפשר היה לומר לו לא".
 






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


נאום מרתק: המהפך של הרבי בשיחת כ"ח ניסן     
צפיות: 670



ח"כ יואל חסון: הטוב ניצח, חב"ד ניצחה! `...
צפיות: 649



איך חוזרים נכון לשגרה? ● קואוצ'ינג ח...
צפיות: 461



טקס השקת הבול - נאום הרב הראשי לישראל והסר...
צפיות: 215



שיעור מקיף על סדר ההשתלשלות ● חלק של...
צפיות: 541



"עם השכל אפשר להגיע לנצרות רח"ל" ● ו...
צפיות: 1565



הרב יורקוביץ' מספר אסיפת הרבנים אחרי ג' תמ...
צפיות: 1306



הרב ויצהנדלר: "בידינו התרופה החשובה בעולם"   
צפיות: 455



הצדיק מלנינגרד מברך את השלוחים ● ויד...
צפיות: 738



איך עושים תשובה אמיתית? ● שיעור וידא...
צפיות: 622





.