הנאום שהסעיר את 770: יש מי שרוצה למחוק את תשנ"ג    צפיות: 3795

הצג וידאו זה באתרך


 


אלפי התמימים ואנ"ש, אורחי המלך שהגיעו להסתופף בחצרות קודשנו במהלך חודש החגים ה'תשע"ג, נאספו ביום חמישי הקודם בבית חיינו למעמד המסורתי של כינוס "ברוכים הבאים" המתקיים, כמידי שנה, על ידי ארגון אש"ל הכנסת אורחים.

בחודש תשרי זה ימלאו עשרים שנה לחודש תשרי ה'תשנ"ג - החודש בו זכו החסידים לשוב לראות את מלכנו משיחנו אחרי תקופה ארוכה של העלם - בגילוי ששבר שיאים חדשים בקשר שבין המלך לעם, כשהחל מאותה עת התחדשו והתגלו בעולם אותם מעמדים נשגבים ומופלאים של שירת 'יחי אדוננו' אל מול פני המלך, בעידודו הנמרץ של הרבי שליט"א – בהתאם לכך, עומד הכינוס כמו החודש כולו בסימן זה.

יריית הפתיחה ש'הדליקה' את הכינוס הייתה ללא ספק בנאומו הנלהב של המרא דאתרא דשכונת קראון-הייטס, חבר הבד"צ הרב יוסף ישעי' ברוין שפתח בברכת "כבוד האכסניה" - ארגון אש"ל הכנסת אורחים, הדואג במסירות לכל צרכיהם הגשמיים והרוחניים של אורחי המלך. וכמובן בכבוד האכסניה האמיתי - כבוד בעל האכסניה - הרבי מלך המשיח שליט"א להתגלותו מצפים האורחים עוד בשנה זו, לפני כניסת חודש תשרי.

במרכז נאומו התייחס הרב ברוין לנושא הכינוס ומדבר ברגש רב על עידוד שירת 'יחי אדוננו' על ידי הרבי שליט"א במעמדים הקדושים להם זכינו לפני עשרים שנה, הצרובים וחקוקים על לוח ליבו של כל אשר בשם חסיד יכונה.

הרב ממשיך ואומר כי ישנם דברים שלא כל-כך נעים לדבר עליהם אבל אסור לשתוק עליהם וחייבים להניח אותם על השולחן... קיימת קבוצה מסויימת של אנשים המנסים להעלים ולטשטש את אירועי שנת תשנ"ג - רוצים להשכיח את השנה הזו ולמחוק אותה מההיסטוריה, באופן של "כתבו לכם על קרן השור שאין לכם חלק באלוקי ישראל"...

קולו של הרב רועם בחלל האוויר ופניו בוערות כאש, כשהוא זועק מקירות ליבו: "כיצד ייתכן שחסיד רוצה למחוק מעשים ותנועות של הרבי? משום מה, את תשנ"ד הם כן זוכרים ומזכירים כל הזמן, אבל את תשנ"ג הם מוחקים, משכיחים ומכחישים... אבל היא לא תצלח בידם!

את העידוד הזה אף אחד לא יוכל למחוק! יהיו דעותיו אשר יהיו באיזה אופן ובאיזו צורה לפרסם זאת, אבל את עצם העניין את האמונה, את קבלת המלכות של החסידים בשירה הזו - אף אחד לא ייעז למחוק!

כולנו יודעים את האמת הברורה: הרבי עודד יחי, ולא רק עודד, אלא בפעמים רבות היה ניכר ממש כיצד שפתותיו הקדושות נעות ואומרות את מילות שירת החסידים.. זכינו אנו, הדור השביעי לגילוי כה עוצמתי - שהנשיא עצמו יענה בשפתיו על הכרזת העם הממליכו". הרב סיים בתפילה ותקווה כי נזכה כבר לראות בעיני בשר "מלך ביופיו תחזינה עינינו" בהתגלות המלאה והמושלמת לעין כל ונכריז כולנו יחד בשמחה "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד".

כמו הד לדברים חוצבי הלהבות, פוצח הקהל בשירת 'יחי' אדירה למשך דקות ארוכות. וכהמשך ישיר לכך מוקרן וידיאו מיוחד "ונענע לנו בראשו" המחזיר את הקהל אל אווירת אותם ימים לוהטים, אל צפצופי הביפרים והאזעקות כשרח' קינגסטון מתמלא בחסידים רצים ל-‏770, ואל אותם מעמדים נשגבים בעידוד השירה בכינוס השלוחים ובמעמד ה'סטאלייט' ביו"ד שבט. 






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


שיעור במאמר לחג הפורים ● וידאו         
צפיות: 404



לא תחמוד - מי ומה? ● שיעור וידאו       
צפיות: 339



שיעור מרתק באגרת התשובה ● וידאו       
צפיות: 698



שיעור בהלכות בית הבחירה ● וידאו       
צפיות: 597



הכנס לתורה ומדע נפתח בדעת הרבי ● ויד...
צפיות: 534



הרב יצחק גרונר מסביר: מהו רבי ● וידא...
צפיות: 1009



נקודה בזמן: כמה כח טמון בכבודו של הזולת?     
צפיות: 542



הרב זלמן נוטיק מתוועד על ההתקשרות לרבי • ו...
צפיות: 378



הרב גל ע"ה בשיעור מרתק: ענינו של ראש חודש   
צפיות: 55



השר מרגי: "אני לא מהממסד שמפריע..." ●...
צפיות: 580





.