ילדי חרקוב הופיעו, הקהל לא נשאר אדיש ● וידאו    צפיות: 3053

הצג וידאו זה באתרך

 

הפתעה מיוחדת ציפתה ליהודי חרקוב שהתאספו לקראת חג הפורים במופע הקרקס החגיגי שאורגן ע"י קהילת חב"ד בראשותו של רב העיר, הרב משה מוסקוביץ'. כך מדווח אתר ערוץ 7 בשפה הרוסית "ישראל 7".  

בזירת הקרקס פסע החזן יצחק חלפון כשבעקבותיו צועדים בצעדים מחושבים שנים עשר נערים בחליפות שחורות, כובע שחור וכפפות לבנות, מעין חסידים-ג'נטלמנים. הילדים, תלמידי תלמוד תורה "חדר מנחם" של חב"ד עלו להופעתם הראשונה בציבור.   

חלפון ו"מקהלת ילדי חרקוב" הפתיעו בהופעה מבריקה וייחודית לשני שירים יהודיים מוכרים בהם "אדון עולם" על פי עיבודו המיוחד של אברהם פריד לניגון העתיק המושר בחסידות חב"ד.  

כבר בתחילתו של השיר הראשון החלה סערה של מחיאות כפיים מכל עבר, לא היה צופה שנשאר אדיש לאותה חוויה. במהלך הופעת הבכורה שלהם הראו הנערים כשרון ודיוק, כשהם מכים בקולם הצלול ובריקוד. הצופים המבוגרים יותר חזרו בתחושתם לימי התאטרון היהודי של התקופה הסובייטית, הצעירים יותר התחברו לקצב המודרני כשהוא מלא התלהבות ואנרגיה בסגנון המזכיר את להקת הילדים הפופולרית "פרחי מיאמי".  

"זה לא רק שיר, זהו מחזמר, זהו תאטרון אמיתי!", הצהירה אחת המשתתפות כשהיא כולה נרגשת. החזן יצחק חלפון סיכם בהצלחה את האירוע, "השאיפה שלנו היא להביא את הניגון היהודי הישן והטוב אל מחוזות תקופתנו מבלי להוריד מקדושתו", אמר והדגיש כי העבודה עם הילדים נתנה לו תענוג גדול ומילאה אותו בכוחות חדשים בדרך ליצירה חדשה. 






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


שיר השלוחים ● וידאו מרגש               
צפיות: 6319



דודו פישר מלהיב את יהודי רוסטוב בשירת "משי...
צפיות: 1194



תמונות הלילה: חתונת מיידובניק - חורושכין     
צפיות: 2056



פריד שר "האפ קאזאק" בדינר בפריז ● וי...
צפיות: 1963



לא תאמינו מי מנגן ניגוני חב"ד בסאבוויי במנ...
צפיות: 3860



ניגון חב"ד לשבת ויום טוב ● וידאו       
צפיות: 1750



להקת "המדרגות" מבצעת את "כי הנה כחומר" • ו...
צפיות: 1870



שיינפלד עם הלהיט שכובש "אוי רבי" ● ל...
צפיות: 7090



זמנך הגיע, גאולה ● שיר                 
צפיות: 1954



ישיבת חב"ד צפת: ריקודי שמחה לזירוז הגאולה   
צפיות: 1806





.