צפו: דגם בית המקדש הוקם במרוקו    צפיות: 4611

הצג וידאו זה באתרך

 

חשוב להבהיר: על פי ההלכה ישנו איסור ליהודי לבנות דגם שכזה, וכפשוט בית המקדש השלישי ייראה כמפורש ביחזקאל ולא כמו הדגם הנוכחי שנבנה על ידי גויים.

במדבר סהרה המרוקאי, כחצי שעת נסיעה מכל יישוב, משתרע במלוא הדרו דגם בית המקדש השלישי. 

ווארזאזט שבמרוקו ידועה כ"עיר הסרטים", המושכת הפקות מערביות רבות בשל נופיה המדבריים. אבל לחובבי הילולות הצדיקים ותיירות הקברים, מוכרת ווארזאזט כמקום משכנו האחרון של רבי יחיא בן ברוך, שלמקום ציונו מגיעים מידי שנה אלפי מבקרים, ובהם נציגי השלטון המרוקאי. 

שלומי לוגאסי (24), תושב מעלות, יצא עם חבריו למסע קברי צדיקים בכור מחצבתם של הוריו, מרוקו – ומצא באופן בלתי צפוי לחלוטין, את בית המקדש במלוא תפארתו. לפני כשבועיים (ט"ו בשבט) ובמשך שמונה ימים עשו החברים, חסידי ברסלב, "מסלול חוצה מרוקו", כדבריהם, "ממש מקצה לקצה, חוץ מהחלק התחתון", ובמהלכו פקדו כמה עשרות קברי צדיקים.

"שתי הילולת גדולות עמדו לפנינו", לוגאסי מספר. "האחת של רבי יצחק אבוחצירא, והשנייה של רבי יחיא בן ברוך שקבור בווארזאזט. למחרת ההילולה, השכם בבוקר, היינו צריכים לצאת לכיוון מרקש, ולפתע אחד החברים אומר לנו שלא רחוק הוקם בית מקדש יהודי.

"זה ממש באמצע המדבר. צריך לנסוע לפחות חצי שעה מכל יישוב כדי להגיע למקום הזה. אבל החלטנו שאנחנו חייבים לראות את זה. הגענו מה שנקרא: על החיים ועל המוות. נסענו בשביל עפר עשרים דקות, במעלה הר, ופתאום אנחנו רואים מתחתינו את בית המקדש".

האתר סגור ברוב ימות השנה

לוגאסי וחבריו שלפו מצלמות בהתרגשות רבה, והחלו לצלם כל שנקרא בדרכם. "את רואה ממש את העָזָרה, המדרגות, קודש הקודשים והמזבח. תכלס, את מגיעה ורואה בית מקדש. לא את ולא אני ראינו את זה מעולם, ופתאום זה לפנייך, וזה מטורף.

"כל המסע שלנו היה רוחני מאוד, וכבר היינו באווירה. זה עושה משהו, להסתובב בכזה מקום. מה אני אגיד לך, זה מעורר כיסופים לבית המקדש בצורה מטורפת. אתה אומר: וואלה, בא לי על הדבר האמיתי. איזה מקום היה לנו פעם..."

פועלים מקומיים שעבדו באתר עדכנו את החבורה הנרגשת כי המקום מוקם ומשופץ לצורך צילומים של סרט חדש, ולכן – למזלם הרב – הוא פתוח. "בית המקדש" תוצרת מרוקו משתרע על שטח בנוי של כדונם, באזור פרטי הסגור מרבית ימות השנה.

"זה משהו ענק", לוגאסי מציין. "בצילום רואים רק חלק קטן. וכמה שזה נראה מאסיבי – אין שם אפילו גרם של אבן. הכל עשוי מפיברגלס. העמודים הענקיים שנראים כאילו הם שוקלים טונות, שוקלים למעשה גרם וחצי, אך בגלל שזה באמצע המדבר, אף פעם לא יורד שם גשם והתפאורה נשמרת". לדבריו, "המקומיים ידעו שזה קשור אלינו. הם אמרו לנו: אנחנו יודעים שזה שלכם, וקיבלו אותנו בנחמדות רבה". 






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


קטעי שיחות על צעקת - עד מתי                 
צפיות: 1119



מנחם שמו - ד' מנ"א מ"ט                       
צפיות: 959



בהדלקה המרכזית: זקן המשפיעים מכריז "יחי"     
צפיות: 1434



"מהרה יגלה אמן כן יהי רצון" ● וידאו   
צפיות: 645



מסדר צה"ל בשירת "אני מאמין" ● וידאו   
צפיות: 3254



תוף מרים - י"ב אד"ר תשנ"ב                   
צפיות: 1534



עשו כל אשר ביכולתכם - כ"ח ניסן נ"א           
צפיות: 1505



הכרזת "יחי המלך" על ידי העם דווקא ● ...
צפיות: 1457



תשמ"ז: הכרזת "יחי אדוננו מלך המשיח" בריקוד...
צפיות: 1798



חדש: יישום ב-iPhone לבניית בית המקדש χ...
צפיות: 1141





.