נתניהו ציטט את הרבי בנאומו באו"ם ● וידאו    צפיות: 3518

הצג וידאו זה באתרך

אחרי שאבו מאזן קצר תשואות רמות בעצרת האו"ם בניו יורק בעקבות בקשת קבלת פלסטין כמדינה, הגיע תורו של ראש ממשלת ישראל לעלות לדוכן הנאומים להציג את עמדתו. נתניהו ציטט את דברי הרבי שאמר לו כי האו"ם הוא "בית של שקרים רבים וכי תפקידו הוא להדליק נר שיאיר את החושך". נתניהו עמד בגאון על ההתנגדות להקמת מדינת פלסטינית באמצעות האו"ם, אך כמה מאכזב שהוא הודיע כי ישראל מוכנה למדינה פלסטינית שתקום באמצעות משא ומתן. 

תמליל הדברים מתורגמים לעברית:

גבירותי ורבותי, אצלנו בישראל, התקווה לשלום אף פעם לא מפסיקה. הרופאים, המדענים וכל השאר מנצלים את חכמתם על מנת לשפר את העולם כולו. האמנים והסופרים מעשירים את העולם כולו. אני יודע שזה לא בדיוק התמונה שיש על ישראל כפי שמוצגת באולם הזה לעיתים קרובות. אחרי הכל זה היה כאן כאשר בשנת 1975 הוכרזה כגזענות הכמיהה של דורות של עם ישראל לחיות בארץ ישראל - למרבה הבושה.

וזה היה כאן בשנת 1980, כאן ממש, כשהסכם השלום ההיסטורי בין ישראל למצרים לא קיבל תשבחות אלא הותקף. וכאן, שנה אחרי שנה ישראל עולה לדיון יותר מאשר דנים בכל שאר מדינות העולם יחדיו.

21 מתוך 27 החלטות של העצרת הכללית של האו"ם מגנות את ישראל, למרות שהיא הדמוקרטיה האמיתית היחידה במזרח התיכון. זהו חלק מצער ממוסד האומות המאוחדות: תיארטון האבסורד.

אבל זה לא רק שישראל מואשמת, אלא שאלו שבאמת ראויים לקלון מקבלים כאן כבוד. למשל לוב בהנהגת קדאפי שימשה כנציגה במועצת האו"ם לזכויות האדם... עיראק של סדאם חוסיין שימשה כנשיאת מועצה באו"ם... ואם תגידו שזה רק היה כך בעבר, הנה מה שמתרחש כעת: חיזבאללה שולט בלבנון והם חברים במועצת הביטחון של האו"ם. זה אומר שלמעשה ארגון טרור יושב ומחליט בוועדה שצריכה לדאוג לבטחון העולם.

אז כאן, באו"ם, הרוב האוטומטי יכול להחליט הכל. הם יכולים להחליט שהשמש זורחת במערב. הם כבר החליטו שהכותל המערבי בירושלים, המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, הוא שטח פלסטיני כבוש. ועדיין, גם כאן, בעצרת הכללית, האמת לעיתים יכולה לצאת לאור.

בשנת 1984 (תשמ"ד) כאשר התמניתי להיות שגריר ישראל באו"ם, ביקרתי אצל הרבי הגדול מליובאוויטש, והוא אמר לי דבר חשוב.

גבירותי ורבותי אני לא מבקש לפגוע באף אחד מכם, אני יודע מנסיון והיכרות אישית שישנם כאן הרבה אנשי אמת שעושים עבודה נאמנה עבור מדינותיהם.

אבל זה מה שאמר לי הרבי: אתה הולך להיות נציג בבית של שקרים רבים. ואז הוא אמר: תזכור! שאפילו במקום החשוך ביותר, האור של נר בודד יכול להיראות למרחקים.

היום אני מקווה שהאור של האמת יאיר אפילו אם זה רק לכמה דקות, בבית שבמשך זמן ארוך מידי הוא מקום של חושך עבור המדינה שלי.

אז בתור ראש ממשלת ישראל, לא באתי לכאן כדי לקבל תשואות, אלא כדי לומר את האמת. 






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


מר חיים רימון                               
צפיות: 707



כשאגודת ישראל ביקשו את תמיכת הרבי ● ...
צפיות: 1850



נתניהו צופה בביקורו אצל הרבי ומתרגש ●...
צפיות: 2847



לחנך את אנשי משרד החינוך ● וידאו       
צפיות: 778



ר' ברוך מרזל                                 
צפיות: 1505



מר מקסים לוי ז"ל                             
צפיות: 387



קצין הכנסת                                   
צפיות: 331



ראש המועצה מודה לרבי על הברכות להצלחה בבחי...
צפיות: 329



ר' רחבעם זאבי הי"ד                           
צפיות: 958



מר רון נחמן X 4                             
צפיות: 646





.