הכנסת מתערבת למען מצוקת גני חב"ד בירושלים    צפיות: 922

הצג וידאו זה באתרך

 

ועדת החינוך של הכנסת קראה הבוקר לראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, לפתוח כיתת גן נוספת בזרם חב"ד בשכונת גבעת מרדכי. הדיון נקבע בעקבות תלונות הורים (בעיקר משכונת גבעת מרדכי), המעוניינים לרשום את ילדיהם לגני ילדים של חינוך חב"ד – ונאלצים בעל כורחם לרשום את ילדיהם לגנים הרחוקים מהשכונה, או להסתפק בגני ילדים של חינוך ממלכתי דתי או חילוני.

בדיון שהתקיים בכנסת, קבלו נציגי חב"ד על האפליה נגדם וטענו כי למרות הביקוש הגובר לגני ילדים בזרם החב"די מסרבת העירייה להיענות לדרישותיהם ולפתוח גן נוסף, זאת למרות ששתי כיתות נמצאות כרגע בבניה. יעקב הלפרין (חבר מועצת העיר מטעם סיעת יהדות התורה בעיריית ירושלים), אמר בדיון: "לפני כשנתיים דנו בריבוי הורים לילדים שמבקשים חינוך של חב"ד, והתבשרנו על בנייתן של 2 כיתות גן חדשות – שאחת מהן תוקצה לחב"ד. לפני כשנה – הוצע לנו לעבור לשכונת בית וגן – עד שהבנייה תסתיים. בתחילת השנה – אותם הורים התבשרו שאין מקום, ונאלצו לחפש מקום חלופי, חלקם ויתרו על חב"ד ורשמו את ילדיהם לחינוך ממלכתי דתי או רגיל."

נציגת העיריה בדיון, סגנית מנהל מנח"י לחינוך הקדם יסודי, דבורה גבעתי, שללה מכל וכל את הטענות לקיפוח ולאפליה, כיוון שלדבריה "זרם חב"ד שייך לחינוך הממלכתי הדתי וככזה הוא אינו סובל מקיפוח". עוד הוסיפה גבעתי, כי "רק השנה למדו בגבעת מרדכי בתשעה גני ילדים - כיתה אחת של הממלכתי הרגיל ושמונה כיתות של הממלכתי דתי - כאשר שתיים מתוכן של חב"ד".

חברי הכנסת בדיון לא קיבלו את תגובת העיריה והתפתח דין ודברים בינם לבין נציגי העירייה שאף הגיע לטונים גבוהים ודרש לא פעם את התערבותו של יו"ר הועדה ח"כ מילר, אשר קרא לסדר את המשתתפים: ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) אמר כי הוא "נידהם לשמוע פקידים שמספרים להורים כי אם "אין להם 20 ילדים להביא שיירשמו לגן חב"ד – אז לא יהיה לילדם גן, ואילו להורה אחר בחינוך הממלכתי – יפתחו גן גם עבור 8 ילדים רשומים בלבד. אסור שיהיה הבדל בין חינוך חרדי/חב"ד לבין חינוך של כיפה סרוגה, או ממלכתי.." 

ח"כ ניסים זאב (ש"ס) אמר כי "מניסיונו, בכל שכונה יש מאבקים על הציביון, ומעורבת כאן המון פוליטיקה. מערכת החינוך חייבת לנהוג בהוגנות כלפי כל ההורים".  

ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ (קדימה): "אני לא מקבלת את תגובת העירייה כי "אין מספיק ילדים שרוצים להירשם לחב"ד", אני מחזיקה כאן בידיי רשימה של הורים ל-‏29 ילדים כאלה!"

אם לילדה מגבעת מרדכי, שלמדה בחינוך חב"ד, סיפרה בדיון: "בתי "אולצה" להיכנס לגן חב"ד בבית וגן, ונאלצה להיות בצפיפות נוראית של 37 ילדים בגן, כאשר היא בת 4 וחצי שנים, ויחד איתה עוללים בני שנתיים עם טיטולים. קיימת כאן אפליה נגד חב"ד!".

רגע לא מכובד נרשם בסיומו של הדיון, כאשר ח"כ מילר נעל את הישיבה בפנייה ברורה לעיריית ירושלים לפתוח כיתת גן עבור חב"ד – "אחרת חברי הכנסת מהסיעות השונות שנכחו בדיון יידעו באילו אמצעים להתנהל מול העירייה", וציין כי "אנו מכירים את השיקולים הפוליטיים המוטים שלכם, ואתם תאזנו ביניהם כי אין לכם ברירה", ובתגובה לדברים אלה פרצה מהומה בחדר, כאשר נציגות העירייה צועקות אל עבר חברי הכנסת בקריאות "שערורייה" ו"ביזיון", ויו"ר הועדה מילר אף נאלץ לבקש מהסדרן להוציא החוצה את אחת מנציגות מנח"י.
 






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


תמימים עושים "שמח" בסאטמר ● חלק ב     
צפיות: 4905



למה נהג מונית מבת-ים שר לחב"ד מבנגקוק • צפ...
צפיות: 2446



פייגלין לאהרונוביץ: בתי כנסת נשרפים ואתה ש...
צפיות: 825



צמאה לך נפשי בטיש בסאמטר ● וידאו       
צפיות: 2204



נסיעה ברכבת שהפכה להתוועדות סוערת ● ...
צפיות: 3845



הכתרת הרב החדש והכרזת "יחי אדוננו"           
צפיות: 2339



הראשל"צ העניק לנשיא קאזחסטן את זכרונות הרב...
צפיות: 919



הרב יוסף מעטוף יקיר החינוך הדתי ● תמ...
צפיות: 739



הלבנה שנגנבה מאושוויץ חזרה למוזיאון ●...
צפיות: 2247



רבע שעה של התוועדות עם ר' מענדל ● וי...
צפיות: 1738





.