הכנסת ספר התורה במקום הנמוך בעולם • וידאו וגלריה    צפיות: 644

הצג וידאו זה באתרך

ביום ראשון האחרון מועצה אזורית תמר לבשה חג וישוב נווה זוהר קושט והואר לאירוע היסטורי, הכנסת ספר התורה וחנוכת בית הכנסת של הישוב ● הערב התחיל עת הרב שמעון אלהרר מבית חב"ד ים המלח יוזם הרעיון סיפר על תחילתה של היוזמה  ● לצפיה בוידאולדיווח וגלריית תמונות 

ביום ראשון האחרון מועצה אזורית תמר לבשה חג וישוב נווה זוהר קושט והואר לאירוע היסטורי, הכנסת ספר התורה וחנוכת בית הכנסת של הישוב.

התרגשות רבה אחזה את המוזמנים תושבי האזור חברי המועצה אנשי עסקים רבנים כאשר הגיע השר מר יעקב מרגי שר לשירותי הדת לכבד את האירוע.

הערב התחיל עת הרב שמעון אלהרר מבית חב"ד ים המלח יוזם הרעיון סיפר על תחילתה של היוזמה לפני כשנה וחודשיים במשרד ראש המועצה הותחל בכתיבת ספר התורה ע"י ראש המועצה מר דב ליטבינוף עת מלאו לו 50 שנה.

הרב סיפר שמצווה האחרונה בתרי"ג המצוות היא כתיבת ספר התורה , מצווה כזאת לא כל אדם מסוגל לקיימה אבל ע"י כתיבת ומימון משותף בכך מקיימים

את מצוות כתיבת ספר התורה .הרב הוסיף ספר הזה מומן ע"י המועצה האזורית תמר ובכך כל השייכים מבחינת מוניציפאלית למועצה קיים את מצווה כתיבת ספר התורה .

וכאן הקהל הוזמן ע"י ראש המועצה לכתוב אות בספר התורה עם שי הסופר סת"ם. בלטו בנוכחותם שני סגני ראש העיר ערד ראש המועצה הדתית ורבני האזור, אישי מפתח ומכובדים. בין לבין הקהל אמר לחיים וקיבל מזכרת מהרב אלהרר חתיכת בד שארית בד מכיסוי ספר התורה.

באותיות האחרונות כובד השר יעקב מרגי ששיבח את את ראש המועצה ואת השליח לים המלח יוזם הרעיון. באות האחרונה כובד ראש המועצה ולאחריו נעשה הגבהת התורה לקול שופרות וריקודים, ומכאן יצאה תהלוכה לכיוון בית הכנסת הישוב נווה זוהר  מלווה בכליזמרים ומתופפי המדבר ותלמידי ישיבת חב"ד מקרית גת שהרקידו את כולם.

עת הגיע ספר התורה לבית הכנסת הוזמן ראש המועצה לגזור סרט ולהסיר את הלוט מעל שלט בית הכנסת  ולקבוע מזוזה לכל מחיאות הכפיים ושופרות. בית הכנסת זה נקרא בשם בית הכנסת "ממעמקים קראתיך ה'" ע"ש הרבי מליובאויטש.

ראוי לציין שכאשר הרב אלהרר ציין שזה בית הכנסת זמני הוסיף בהפתעה ראש המועצה שעד שנת 2012 יוקם בית הכנסת הקבוע של הישוב!

צדוק מוותיקי הישוב מוחה דמעה למראה עיניו אחרי 40 שנה של נסיונות שוו הערב ישוב נווה זוהר מקבל צביון יהודי ע"י בית הכנסת והכנסת ספר התורה ראשון בתולדות הישוב! , ביטה זאת ראש המועצה מר דב ליטבינוף כאשר סיים לכתוב אות אחרונה של ספר תורה שהיא אות ל (וכשמחברים עם אות הראשונה של ספר התורה יוצא לנו מילה "לב"),ישוב ללא ספר התורה הוא ישוב ללא לב!

מי יתן וממעמקים קראתיך ה' יתקבלו תפילותינו לשלום ולגאולה קרובה!
 






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


"גוט שאבעס וויאטנם" - הסרט המלא ● לצ...
צפיות: 14292



שיירת הטנקים בניו יורק ● גלריה נוספת   
צפיות: 716



הפלעלצל על גלגלים ● וידאו             
צפיות: 2243



שיירת סוכות כובשת את ניו יורק ● וידא...
צפיות: 1110



סיפורו של טנק המבצעים ● וידאו מושקע   
צפיות: 2367



הסרט שריגש את השלוחים ● לצפיה         
צפיות: 3581



חנוכיה בשיקאגו: מאה אלף סנטים ● וידא...
צפיות: 915



מה עושים בחורים אחרי קבוצה? ● וידאו ...
צפיות: 5151



בקניון רמת אביב: אין כניסה לחרדים ● ...
צפיות: 4900



וושינגטון: מושב הסנאט נפתח בתפילה ● ...
צפיות: 674





.