כך עברתי שבועיים במעצר השב"כ ● וידאו    צפיות: 3294

הצג וידאו זה באתרך

בראיון וידאו ראשון מאז השתחרר ממעצרו, מגולל דוד סיטבון, בשיחה עם 'בחדרי חרדים', את שעבר עליו במרתפי השב"כ: "מרגיש שנולדתי מחדש. המעצר היה טעות, התברר שגם ארגון גדול כמו השב"כ מסוגל לטעות" ● "השב"כ עושים מה שרוצים. אתה לא יודע מה השעה, אם יום או לילה". 

דוד סיטבון שומר על קור רוח. כאילו לא עבר סבל מתמשך במרתפי חדרי החקירות. הוא יושב לשיחה נינוחה עם צוות 'בחדרי חרדים', בה הוא מגולל את שעבר עליו בעשרת הימים האחרונים. מנותק לחלוטין ממשפחתו, מהעולם כולו, לא מודע להמולה הגדולה שהתרחשה סביבו.

• איך ההרגשה להיות בבית אחרי כל השבועיים האלו?

"הרגשה מרוממת. אני מרגיש כאילו נולדתי מחדש. כשאתה חוזר ממקום כזה הביתה, לאשה ולילדים, אחרי שנעדרתי כמעט שבועיים, ההרגשה מאוד טובה".

• איך למעשה הכל התחיל, לפני כשבועיים?

"הייתי בחנות 'כפתור ופרח' שאני מנהל אותה. נכנסו חמשה חברה של השב"כ, ביקשו ממני לסגור את החנות ולעלות לאוטו. הם נסעו איתי הביתה והתחילו להפוך את הבית. עשו חיפוש והפכו כל אבן. כמובן שלא מצאו כלום. הם לקחו את המחשב הנייד, תמונות, דיסקים, טלפונים. לקחו אותי איתם יחד למתקנים של השב"כ בפתח תקווה".

• וכל הזמן הזה אתה מנסה להבין למה עצרו אותך?

"הם לא דיברו מאומה. לקחו אותי מפה לשם. ניסיתי ואמרו לי: אתה תדע הכל כשתגיע. אתה לא עצור אלא מזומן לחקירה. הבנתי שישחחרו אותי מיד. כשהגעתי לשם כבר הודיעו לי די מהר, אמרו לי: יש לך מכר שהכרת ונעצר בזמן האחרון? אמרתי להם שהכרתי לפני שנים את חיים פרלמן. ובעצם כל החקירה הסתובבה סביב פרלמן כשכל הזמן אומרים לי, אתה לא עשית שום דבר, אנחנו רק רוצים לדעת, תגיד לנו כל מה שאתה יודע עליו".

• באילו דרכים חקרו אותך? עורכי הדין של פרלמן מספרים על שיטות קשות שלקוחות ממקומות שלא רוצים להיזכר בהם. איך היית מגדיר את האווירה בחקירה שלך?

"בשבוע הראשון לא היה לי שום קשר עם העולם מלבד השב"כ. הייתי מנוע מלפגוש עורך דין והייתי בבחינת: הכל צפוי והרשות נתונה. הם כובלים את הידים מהבוקר עד הערב, בלילה, בכל שעות. אין שעות שם. הם עושים מה שהם רוצים. אתה לא יודע מה השעה, אם יום או לילה".

• לא ידעת מה קורה בחוץ?

"לא ידעתי מה קורה בחוץ, לא ידעתי מה רמת ההתעניינות התקשורתית. פגשתי סוחרי נשק, מרגלים, לא חלמתי שאני שווה כותרת כמו הסיפורים שפגשתי בהם. רק אחרי שפגשתי את עורך הדין שלי, יאמר לזכותו של אריאל עטרי שעשה הכל כדי לשחרר אותי, חלה התפנית".

• תתאר לנו את מהות הקשר עם פרלמן, מה היה ביניכם?

"קשר קצר של תקופה קצרה מאוד. הכרתי אותו כשהיינו גרים בעיר, הייתי פוגש אותו, אם באזור בר אילן ובעיר. שום דבר מיוחד, לא היה לנו קשר מיוחד. הייתי מגיע אחת לחודש הבייתה מהישיבה בקרית גת בה למדתי, כשהייתי יוצא לטיול, היינו יוצאים יחד לטיולים וזהו.

"ידעתי שהוא שייך לימין, אבל אף פעם לא ראיתי אצלו מעשה קיצוני. הוא השתתף בהפגנות, למד בישיבה של החבר'ה האלה, אבל לא משהו מיוחד.

"חשוב מאד לדעת שלא האשימו אותי בהספקת חומרי חבלה וכיו"ב, כמו שפורסם בתקשורת בתחילה. רצו לדעת מה אני יודע על הדברים המיוחסים לפרלמן".

• אתה יודע מה יהיה הלאה?

"אני משער שהם הבינו שגם ארגון גדול כמו השב"כ יכול לטעות. הם פשוט נפלו על האדם הלא נכון. חשבו שאני יודע משהו, אבל אין לי שום דבר. יש טעויות בחיים וגם ארגונים גדולים יכולים לטעות. חבל שזה נעשה על חשבון אדם חף מפשע ועל חשבון כל המשפחה שסבלו מזה".

• מלבד החנות שבניהולך, אתה גם זמר חתונות. אתה מתכוון לחזור לפעילות?

"לצערי ביטלתי כמה אירועים, אבל מיד לאחר המעצר בית, אני חוזר עם כוחות חדשים ומחוזקים לחיים השגרתיים ביתר שאת וביתר עוז".

• איך הייתה התחושה שלך כחסיד לשהות במעצר?

"אתה חושב על כל מה שקשור למאסר, גם בדברים הכי פשוטים שבדרך כלל ביום יום אתה לא מקשר לעצמך, כמו הברכות של מתיר אסורים, מוציא אסירים ופודה ענווים. כל הדברים האלו נראים לך אקטואלים לפתע. בהקשר של אדמו"רי חב"ד חשבתי על המאסר של הרבי הקודם, שהיה במאסר בתנאים מאד קשים, ההבדל הוא ששם האדמו"רים והחסידים ידעו שאסור להם לקיים תורה ומצוות ובכל זאת מסרו נפשם ונעצרו, אבל במקרה שלי, לי לא היה מושג למה נעצרתי". 






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


חב"ד אינפו משתדרג: נגישות גבוהה לקטעי וידא...
צפיות: 3856



נחשף בחב"ד אינפו, שודר בערוץ 10 ● וי...
צפיות: 3350



סתימת הגולל על הקבר הטרי ● וידאו       
צפיות: 1946



והאיש שושן צוהל ושמח ● וידאו           
צפיות: 5122



יש דין ויש דיין                             
צפיות: 4305



פסגה: המופתי הראשי אצל הרב לאזאר ● ו...
צפיות: 1076



הרגעים האחרונים וניסיונות ההצלה ● מצ...
צפיות: 4572



קליפ "אבא אל תבכה" אברהם פריד               
צפיות: 9020



ליפא מתוועד: לא לחינם נבחר רובשקין ●...
צפיות: 3318



כך עברתי שבועיים במעצר השב"כ ● וידאו   
צפיות: 3294





.