למעלה מהומות - למטה סיירו השלוחים ● וידאו    צפיות: 1930

הצג וידאו זה באתרך

העולם התחתון של הכותל המערבי: למעלה, מעל פני הקרקע, געשו הרוחות בהר הבית במהלך המהומות בין אלפי המתפללים בברכת הכהנים לבין מיידי האבנים הפלסטיניים. במקביל, במעבה האדמה, במנהרות הכותל ממשיכים לחפור כל העת וחושפים ממצאים היסטוריים מרהיבים. בהצצה ראשונה לאולם חדש שנפתח לאחרונה במנהרות הכותל, אולם שהיה עשרות שנים מכוסה עפר, נחשפים ממצאים היסטוריים מתקופת בית המקדש הראשון והשני ומתקופות היסטוריות נוספות. לכן זכה האולם לשם "היכל התקופות". הביקור נערך עבור הנגיד גנדי בוגלוגוב וקבוצת שלוחים מאוקראינה שליוו אותו במסע ההיסטורי. 

רק לאחרונה הצליחו בטכניקה מיוחדת לתמוך, לייצב ולחצוב שישה מטרים לעומק ולחשוף בכך את האולם. "בנינו תקרת בטון, התקנו קונסטרוקציה של ברזל וחפרנו פנימה", מספר אחד המשתתפים בפרויקט.


האתר הארכיאולוגי החדש עדיין נעול בפני מבקרים, אך העבודות הן לקראת סיום והוא אמור להיפתח תוך כמה חודשים למבקרים. מי שעומד מאחורי העסק הוא איל הון יהודי אוקראיני, שתרם את הממון למימוש הפרויקט - מעין "אוליגרך חדש בשכונה".

בנימין נתניהו הוא זה שטבע את המונח "סלע קיומנו" בשנות ה-‏90, עם פתיחת מנהרת הכותל. עכשיו, בקדנציה השנייה שלו כראש ממשלה, עם הגילויים החדשים - מקבל המונח הזה משנה תוקף.


ולמרות זאת טוען רב הכותל, שמואל רבינוביץ', כי אין כל חפירות מתחת להר הבית. "אנחנו חופרים רק כמה עשרות מטרים משם ואכן מגלים אוצרות של היסטוריה יהודית". 






מהדורה קלה - לשמירה-בשם ...
לשמירה במחשב:
יש ללחוץ קליק ימני ו"שמירה בשם"

להורדה:
גרסת וידאו

להורדה:
גרסת אודיו


הזוכה בגורל מתרגש ומספר ● לצפיה       
צפיות: 502



לשמוע קול שופר                               
צפיות: 1033



ברכת אב מאחורי הסורגים ● וידאו         
צפיות: 2028



הנערים נבנחו על שו"ע אדה"ז ● וידאו     
צפיות: 805



נחשף בחב"ד אינפו, שודר בערוץ 10 ● וי...
צפיות: 3350



בזכות תושיית שומר ביה"ס חב"ד: יהודים ניצלו...
צפיות: 3168



כצל'ה: בנט ולפיד מתכוונים לרוץ יחד בבחירות...
צפיות: 1702



רב האסירים ואלוף הקראטה בדרך להוליווד       
צפיות: 5356



ניו דלהי, הודו. המשימה: חלב ישראל           
צפיות: 1758



צפו בתיעוד: 'תולדות אהרן' מנגנים ליובאוויט...
צפיות: 3631





.