chabad info | חב''ד אינפו
 שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

עליה לתורה ביום הקריאה הסמוך ליום ההולדת

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> הערות התמימים ואנ''ש
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
יהודי לומד
אורח





הודעהנשלח: ב' 10 15, 2012 10:59 pm    
כותרת הודעה:
עליה לתורה ביום הקריאה הסמוך ליום ההולדת
תגובה עם ציטוט

מיומן שיחות קודש החדש - י"ד שבט תשי"ב:
"היום נכנס ליחידות גם הת' יואל כהן לרגל יום הולדתו החל בעוד יומיים. הרבי ברכו והורה לו לעלות מחר לתורה,"
ובספר השיחות תשמ"ח, במנהגי יום הולדת: "לעלות לתורה . . כשיום ההולדת חל ביום הקריאה - גם ביום ההולדת עצמו".
האם יש מישהו המכיר הוראה דומה? דהיינו לעלות לתורה ביום הקריאה הסמוך ליום ההולדת, אף על פי שאינו יום ההולדת עצמו?
חזור למעלה
משה ש.



הצטרף בתאריך: 08/05/2011 ב- 06:10:43
הודעות: 325

הודעהנשלח: ג' 10 16, 2012 3:08 pm    
כותרת הודעה:
כנ"ל
תגובה עם ציטוט

כנ"ל גם ביחידות אור לכ"ז מר-חשון תשי"ב (יומן - שם, ובשיחות קודש הוצאת תשמ"ז). ונראה לפענ"ד ששניהם היו מאותו טעם: היחידויות היו לאחר שבת, (ליל ב' ויום א', וימי ההולדת ביום ג', ובפשטות לא עלו לתורה בשבת (בהיום יום לא מובא, ספר המנהגים נדפס בתשט"ו, מכתבים מהרבי ע"ד זה רק מ(קיץ) שנת תשי"ב והלאה) ולכן הייתה ההוראה כנ"ל.
ולפועל: במנהגי יום הולדת המוגהים, משנת תשמח, הלשון ברור:
"לעלות לתורה ביום השבת שלפני יום ההולדת, וכשיום ההולדת חל ביום הקריאה - גם ביום ההולדת עצמו."
ולא מוזכר שום דבר בנוגע ליום הקריאה שלפניו.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
השואל הראשון
אורח





הודעהנשלח: ג' 10 16, 2012 11:01 pm    
כותרת הודעה:
Re: כנ"ל
תגובה עם ציטוט

משה ש. כתב:
כנ"ל גם ביחידות אור לכ"ז מר-חשון תשי"ב (יומן - שם, ובשיחות קודש הוצאת תשמ"ז). ונראה לפענ"ד ששניהם היו מאותו טעם: היחידויות היו לאחר שבת, (ליל ב' ויום א', וימי ההולדת ביום ג', ובפשטות לא עלו לתורה בשבת (בהיום יום לא מובא, ספר המנהגים נדפס בתשט"ו, מכתבים מהרבי ע"ד זה רק מ(קיץ) שנת תשי"ב והלאה) ולכן הייתה ההוראה כנ"ל.
ולפועל: במנהגי יום הולדת המוגהים, משנת תשמח, הלשון ברור:
"לעלות לתורה ביום השבת שלפני יום ההולדת, וכשיום ההולדת חל ביום הקריאה - גם ביום ההולדת עצמו."
ולא מוזכר שום דבר בנוגע ליום הקריאה שלפניו.


חשבתי כך גם אני, אלא שלפי זה, האם ניתן לחדש כי למי שלא עלה בשבת שלפני, יש הוראה או ענין לעלות ביום חול וכו'?
ומה יעשה מי שיום הולדתו ביום א' ולא עלה בשבת?
חזור למעלה
אורח






הודעהנשלח: ד' 10 17, 2012 3:53 pm    
כותרת הודעה:
Re: כנ"ל
תגובה עם ציטוט

השואל הראשון כתב:
משה ש. כתב:
כנ"ל גם ביחידות אור לכ"ז מר-חשון תשי"ב (יומן - שם, ובשיחות קודש הוצאת תשמ"ז). ונראה לפענ"ד ששניהם היו מאותו טעם: היחידויות היו לאחר שבת, (ליל ב' ויום א', וימי ההולדת ביום ג', ובפשטות לא עלו לתורה בשבת (בהיום יום לא מובא, ספר המנהגים נדפס בתשט"ו, מכתבים מהרבי ע"ד זה רק מ(קיץ) שנת תשי"ב והלאה) ולכן הייתה ההוראה כנ"ל.
ולפועל: במנהגי יום הולדת המוגהים, משנת תשמח, הלשון ברור:
"לעלות לתורה ביום השבת שלפני יום ההולדת, וכשיום ההולדת חל ביום הקריאה - גם ביום ההולדת עצמו."
ולא מוזכר שום דבר בנוגע ליום הקריאה שלפניו.


חשבתי כך גם אני, אלא שלפי זה, האם ניתן לחדש כי למי שלא עלה בשבת שלפני, יש הוראה או ענין לעלות ביום חול וכו'?
ומה יעשה מי שיום הולדתו ביום א' ולא עלה בשבת?


כמדומה שיש כמה מקורות שאם לא עלה בשבת לפני - יעלה בשבת שאחרי יום ההולדת. כמדומה שכך ביחידות להיישקע רסקין נה"ח. ודו"ק ביחידותו ותשכח עוד פרטים.
חזור למעלה
יונה פיש
אורח





הודעהנשלח: א' 10 28, 2012 9:34 pm    
כותרת הודעה:
לעלות לתורה ביום חול שאחרי או לפחות לעשות "גלילה"
תגובה עם ציטוט

לעלות לתורה ביום חול שאחרי היומולדת או לפחות לעשות "גלילה" בס"ת
כך אמר הרבי לרב אשכנזי ביחידות בבחרותו. כדאי להתענין אצלו שוב.
חזור למעלה
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> הערות התמימים ואנ''ש כל הזמנים הם שעון ארץ הקודש (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור אל:  
אתה יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
אתה יכול להעלות קבצים בפורום זה
אתה יכול להוריד קבצים בפורום זה


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb