chabad info | חב''ד אינפו
 שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

איסור פגישות חתן וכלה אחרי ה"ווארט" - מקורות?

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> הערות התמימים ואנ''ש
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
יהודה פ.
אורח





הודעהנשלח: ו' 07 29, 2011 5:11 pm    
כותרת הודעה:
איסור פגישות חתן וכלה אחרי ה"ווארט" - מקורות?
תגובה עם ציטוט

שמעתי שהרבי אוסר לחתן וכלה להפגש אחרי ה'ווארט'.
אני מחפש מקורות, ועיקר העיקרים - האם זה איסור ממש מהרבי, או 'לא רצוי', ואם כך, מה עושים כאשר זמן החתונה מתאחר במספר חודשים? (מסיבות שונות)
האם קיים היתר להפגש בכל זאת, ואיך?


(בבקשה לענות לפי עניין, ולא לתת עצות סתמיות של "שאל את המשפיע שלך", כי שאלתי ומסתבר שלא כל משפיע מכיר את העניין הזה, ותשובה עניינית יכולה להאיר את עיני המשפיע באם יהיו מקורות אמינים לדבר).
חזור למעלה
אונטערוועלט



הצטרף בתאריך: 05/11/2007 ב- 04:22:41
הודעות: 539

הודעהנשלח: ו' 07 29, 2011 8:17 pm    
כותרת הודעה:
תגובה עם ציטוט

בספר של הר"ד קראץ ע"ה מובאים כל המקורות לנושא. אלא שעיון קל מראה שכל המקורות לאיסור מוחלט הם מ"יחידות" של אנשים אנונימיים...

אבל, יש כמה מענות בכתי"ק מהרבי "ידוע" שיש למעט בפגישות, וגדר "מעט" או "הרבה" הוא דבר התלוי בחתן וכלה. אבל להגיד "אסור" זה דבר שלא ראיתי עד עתה שום מקור מהרבי
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
משה ש.



הצטרף בתאריך: 08/05/2011 ב- 06:10:43
הודעות: 325

הודעהנשלח: ו' 07 29, 2011 8:43 pm    
כותרת הודעה:
להמנע
תגובה עם ציטוט

יש מכתב מהרבי, מודפס בשערי הלכה ומנהג עמ' צב ושם הלשון הוא: מדרך היהדות להמנע מלהפגש, אבל המכתב הזה הוא תרגום מאנגלית
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
איש
חבר קבוע


הצטרף בתאריך: 15/11/2006 ב- 01:51:16
הודעות: 919

הודעהנשלח: ו' 07 29, 2011 8:49 pm    
כותרת הודעה:
תגובה עם ציטוט

לא יודע למה צריך את המילה "איסור", אבל ברור ששני הנושאים המופיעים בפתיחת האשכול קשורים זה בזה היטב. אין תח"י סורק להעלות כאן צילום של המענה, אבל כל אחד יכול לפתוח בספר מאוצר המלך ח"א עמ' 305 ויראה כיצד מתייחס לכך הרבי (ויחשוב לבד האם זה בגדר איסור או לא...):

המחשבות והספקות שכותבן אין בהם ממש כלל, וסיבתן - כיון שמועד החתונה קבעו בעוד כמה חודשים - מזמן לזמן אין עומדים בנסיון ועוברין כו' בעניני צניעות וכו' - והעצה לזה לעמוד בנסיון ולהקדים מועד החתונה בשטומו"צ
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
אורח






הודעהנשלח: ו' 07 29, 2011 9:30 pm    
כותרת הודעה:
תגובה עם ציטוט

לקט מענות שפורסמו בנושא:

* אודות כדאיות נסיעתך לארץ ישראל בחנוכה, אוכל להבין היטב את רגשותיך ורצונך לנסיעה אבל מצד אחר אינני חושב שזהו הדבר הנכון בשבילך לעשות.

בקצת התבוננות, גם את תודי שזה לא יהי' מותאם עם דרך היהדות ועוד פחות, עם החסידות, כי אפילו כאשר החתן והכלה נמצאים באותה עיר או בשתי ערים לא רחוקות אחת מהשניה, הנה מדרך היהדות למנוע מלהפגש אחד עם השני לפני החתונה, ועוד יותר לנסיעה ארצה עם הפרסומת שבדבר, מבלי להזכיר הוצאות מבחינה כספית, אנרגיה, זמן וכו' והכל כדי לעשות משהו שאינו כדאי מלכתחילה.

* הנני בטוח שלא תקחי זאת ללב באם תחשבי שאת ושותפך הנבחר בחיים, תקיפים בדעתכם לבנות בית יהודי אמיתי בנין עדי עד בהשתתפות הדדית להרבה הרבה עשרות בשנים, בשמחה אמיתית הרמונית של דרכי החיים החסידיים.

(ממכתב הרבי - לקוטי הוראות בעניני שידוכין ונשואין עמ' 93)

· הנני משער שהסיבה לכך שרגשותיה של בתה לענין התחלפו היא משום שהם התנהגו לא כפי שמותר ליהודים להתנהג לפני החתונה וזה הביא עתה לתוצאה הפוכה, שהיא מתרחקת ממנו.

(אגרות קודש כרך ט' עמ' רט)

* במענה לאחת שחזרה מטיול עם החתן ועם כל בני משפחתה, והודיע לה שרוצה לעזוב השידוך, ענה הרבי בכתב:

התנהגו בינהם (היא והבחור שי' הנ"ל) שלא בצניעות, באופן האסור על-פי תורה, ועל-ידי-זה נגרם כהנ"ל.

(מצילום כת"י - פורסם ממש לאחרונה בק.ה.)

* הרב ישעיה שי' הרצל סיפר את המעשה הבא שהתרחש עימו: בתקופת היותי חתן, נמנעתי אמנם מלהיפגש עם כלתי עד למועד החתונה – מאחר וידעתי את דעתו הק' של הרבי האוסרת על החתן והכלה להיפגש בתקופה זו, אך לקראת חג הפורים שכנעו אותי בני משפחתי שמותר שכלתי תשתתף עימי בסעודת החג, אך תשב בשולחן אחר.

לקראת חג הפסח ניסו שוב בני המשפחה לקבל את הסכמתי לכך שהכלה תסעד עימי באחת מסעודות החג. כתבתי ע"כ לרבי וקיבלתי את התשובה הבאה: "על הראשונים (פורים) אנו מצטערים וכו'".

* אחד החתנים שהרבי פעל עליהם שלא ישהו עם כלותיהם באותה המדינה, הוא ר' חיים הכהן שי' פארו:

"כשנהייתי חתן, הרבי שלח אותי לפאריז להיות בתות"ל שבברינוא, מכיון שלא רצה שנשאר ביחד באותו מקום של הכלה". כן מתאר ר' חיים שי', כיצד מנע ממנו הרבי להגיע ל-770 עד לשבוע ויום אחד טרם החתונה.

(בקדש חזיתך עמ' 85)

* חתן וכלה שהגיעו לניו-יורק מעבר לים נכנסו ליחידות בכדי לקבל ברכה, ובאותו מעמד ביקשו שהרבי יהיה המסדר קידושין. הרבי שאל אותם איך טסו לכאן, וענו, שהם, ביחד עם המשפחה – טסו באותו אוירון. אמר הרבי בתמהון: "החתן והכלה לפני חתונתם טסו ביחד?!" וענו החתן והכלה "אבל הרי בני משפחה היו איתנו". אמר הרבי:

"זה לא משנה, שחתן וכלה יטוסו ביחד זוהי פריצות והעדר צניעות, ולכן אינני יכול להיות מסדר קידושין". וכן היה – שהרבי לא היה המסדר קידושין אצלם.

(שערי נישואין עמ' רמה)


אגב, בסגנון אשכול שכן:

חידון נושא פרסים: האם יש למישהו וידאו/מענה בכתי"ק/שיחה מוגהת ("לפני כ"ז אד"ר"...) בה רבינו אוסר במפורש ממש להיפגש עד לחתונה?...

גם אם אין לזה "מקור מפורש ומוגה ממש ממש", הרי מהמענות שמפורסמים מובן לכל בר דעת דעתו של רבינו, ומובן הגיחוך בחידון שכזה...

וכמו בנושא השכן - גם כאן - מי שצריך כל דבר שיראו לו באצבע מפורשת (כידוע הביטוי של ר' מענדל בנושא), יכול לבוא מזה (לא רק לעניינים היפך הצניעות, אלא גם) לכפירה ממש רח"ל..

וידוע הבדיחה אודות א' שלא הבין רמזים והי' צריך "רמז מפורש"...
חזור למעלה
א.ב. רחובות
אורח





הודעהנשלח: שבת 07 30, 2011 11:35 pm    
כותרת הודעה:
תגובה עם ציטוט

מה שעוד אוכל להוסיף על הנידון (מעבר למענות המושקעים של החברים כנ"ל, באמת כל הכבוד, השקעה יפה) זה הוראה מא' מרבני חב"ד בארה"ק:

"ידוע הסיפור מהזוג שטסו באווירון ביחד (כנ"ל).. ולעניין 'איסור' - באם א' מהצדדים מרגיש שהפגישה נחוצה לשם "תחזוקת רגשות" - מותר לעשות פגישה אחת בשבוע, וגם זה ע"ד הפגישות בזמן שלפני הווארט. מובן מעליו, שפגישות אלו מותרות רק מתוך הכרח, אבל לנסוע לטיול, היכרות עם הקרובים או סתם שהייה בנסיעה יחד - הדבר לא שייך".
חזור למעלה
אורח






הודעהנשלח: א' 07 31, 2011 5:50 am    
כותרת הודעה:
תגובה עם ציטוט

א.ב. רחובות כתב:
מה שעוד אוכל להוסיף על הנידון (מעבר למענות המושקעים של החברים כנ"ל, באמת כל הכבוד, השקעה יפה) זה הוראה מא' מרבני חב"ד בארה"ק:

"ידוע הסיפור מהזוג שטסו באווירון ביחד (כנ"ל).. ולעניין 'איסור' - באם א' מהצדדים מרגיש שהפגישה נחוצה לשם "תחזוקת רגשות" - מותר לעשות פגישה אחת בשבוע, וגם זה ע"ד הפגישות בזמן שלפני הווארט. מובן מעליו, שפגישות אלו מותרות רק מתוך הכרח, אבל לנסוע לטיול, היכרות עם הקרובים או סתם שהייה בנסיעה יחד - הדבר לא שייך".


מצחיק שאתה מביא 'ציטוט' מ"א' מרבני חב"ד באה"ק' מול דברים מפורשים מהרבי "הנה מדרך היהדות למנוע מלהפגש אחד עם השני לפני החתונה"

יתכן שרב במקרים פרטיים יגיד לזוג מסויים להפגש. אבל כל הרעיון של 'פעם בשבוע' ו'לא לטיול' וכו' - עומד בסתירה מפורשת לדברי הרבי הברורים הנ"ל. זה לא דרכי היהדות. נקודה.
חזור למעלה
א. בוק
אורח





הודעהנשלח: א' 07 31, 2011 1:10 pm    
כותרת הודעה:
תגובה עם ציטוט

Anonymous כתב:

וידוע הבדיחה אודות א' שלא הבין רמזים והי' צריך "רמז מפורש"...


סליחה, אבל אני לא מכיר את הבדיחה ואשמח לשמוע. תודה מראש!
חזור למעלה
אונטערוועלט



הצטרף בתאריך: 05/11/2007 ב- 04:22:41
הודעות: 539

הודעהנשלח: א' 07 31, 2011 3:11 pm    
כותרת הודעה:
תגובה עם ציטוט

Anonymous כתב:
א.ב. רחובות כתב:
מה שעוד אוכל להוסיף על הנידון (מעבר למענות המושקעים של החברים כנ"ל, באמת כל הכבוד, השקעה יפה) זה הוראה מא' מרבני חב"ד בארה"ק:

"ידוע הסיפור מהזוג שטסו באווירון ביחד (כנ"ל).. ולעניין 'איסור' - באם א' מהצדדים מרגיש שהפגישה נחוצה לשם "תחזוקת רגשות" - מותר לעשות פגישה אחת בשבוע, וגם זה ע"ד הפגישות בזמן שלפני הווארט. מובן מעליו, שפגישות אלו מותרות רק מתוך הכרח, אבל לנסוע לטיול, היכרות עם הקרובים או סתם שהייה בנסיעה יחד - הדבר לא שייך".


מצחיק שאתה מביא 'ציטוט' מ"א' מרבני חב"ד באה"ק' מול דברים מפורשים מהרבי "הנה מדרך היהדות למנוע מלהפגש אחד עם השני לפני החתונה"

יתכן שרב במקרים פרטיים יגיד לזוג מסויים להפגש. אבל כל הרעיון של 'פעם בשבוע' ו'לא לטיול' וכו' - עומד בסתירה מפורשת לדברי הרבי הברורים הנ"ל. זה לא דרכי היהדות. נקודה.


מצחיק שאתה מביא ציטוט ממכתב בתרגום מאנגלית בספר שיצא בארה"ק ע"י מכון שלא יודע אנגלית וידוע שלמוסד ההוא יש "חזקה שמוציא מתחת ידו דבר שאינו מתוקן". יש להסתכל במכתב באנגלית ולראות.

עד אז, ברור הדבר שיש "למעט" בפגישות (כבמענות המפורסמים), ו"למעט" תלוי בכל אחד כפי הצורך (וכפי שיתדבר עם המשפיע), אבל להגיד "איסור" - זה עדיין לא מצאתי בדברי הרבי (ומ"יחידות" א"א להביא ראי').
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
איש
חבר קבוע


הצטרף בתאריך: 15/11/2006 ב- 01:51:16
הודעות: 919

הודעהנשלח: א' 07 31, 2011 3:55 pm    
כותרת הודעה:
תגובה עם ציטוט

התרגום מדוייק. הרבי כותב שמדרכי היהדות להמנע.

האם זה נכלל בגדר "אסור" או "למעט" - זה כבר תחליט לבד.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> הערות התמימים ואנ''ש כל הזמנים הם שעון ארץ הקודש (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור אל:  
אתה יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
אתה יכול להעלות קבצים בפורום זה
אתה יכול להוריד קבצים בפורום זה


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb