chabad info | חב''ד אינפו
 שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

בא תשנ"ב

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> הערות התמימים ואנ''ש
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
אורח






הודעהנשלח: א' 01 03, 2010 5:10 pm    
כותרת הודעה:
בא תשנ"ב
תגובה עם ציטוט

הרבי אמר בשיחת ש"פ בא תשנ"ב:
"מזה מובן החידוש דדורנו - הדור התשיעי לגבי כל הדורות שלפני זה, עד לדור שלפנ"ז (דור השמיני): מכיון שהגאולה לא באה אז בפועל, ה"בא אל פרעה" (הגילוי ד"אתפריעו כל נהורין" למטה) לא היה בתכלית השלימות כנשמה בגוף בריא (היתה הסתלקות הנשמה מן הגוף וגם הנשמה בגוף היתה במצב ש"הדיבור הוא בגלות" וכו'), משא"כ בדורנו זה - הדור האחרון לגלות ודור ראשון לגאולה - נעשה תומ"י "נתלו המאורות", שלא זו בלבד שלא חסר ח"ו במאורות הגדולים דגילוי תושב"כ ותושבע"פ, אלא אדרבה - מתווספת שלימות נעלית יותר [לא באופן ד"כבד פה מאורייתא שבע"פ וכבד לשון מאורייתא שבכתב, בהיותו למעלה מזה], באופן שכנשמות בגופים מקבלים בפנימיות "אתפריעו כל נהורין" ש"נתלו" עתה, עי"ז שמשיח צדקנו בא מיד, "שלח נא ביד תשלח" וילמד תורה את כל העם כולו, עד "תורה חדשה מאיתי תצא".

1) האם הרבי אומר כאן בפירוש כי יותר לא יהי' הסתלקות?

2) מה זה אומר "נעשה תומ"י "נתלו המאורות"" היינו שנעשה כבר (זאת אומר כי הרבי קובע עובדה בהווה), או שזה תלוי בביאת משיח? (כפי שמשמע מדברי הרבי בהמשך: "עי"ז שמשיח צדקנו בא מיד")

3) אם אכן אומר כי הרבי קובע עובדה כי יותר לא יהי' הסתלקות, מה זה אומר "וגם הנשמה בגוף היתה במצב ש"הדיבור הוא בגלות" הרי לאחרי כ"ז אדר תשנ"ב הי' נראה לעינינו הבשרים כי הרבי לא הי' יכלו לדבר?
חזור למעלה
שניארב



הצטרף בתאריך: 16/04/2009 ב- 12:49:31
הודעות: 16

הודעהנשלח: ג' 01 05, 2010 4:36 pm    
כותרת הודעה:
תגובה עם ציטוט

נראה שאכן הרבי תלה כ"ז ביאת משיח.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דוא
אורח






הודעהנשלח: ו' 01 15, 2010 7:57 am    
כותרת הודעה:
תגובה עם ציטוט

הגילוי ד"אתפריעו כל נהורין" יהיה בשלימות רק בגאולה האמיתית והשלימה ("עי"ז שמשיח צדקנו בא מיד"). אמנם, נשיא הדור שמקבל את הגילוי הזה (היינו הרבי שליט"א מלך המשיח) צריך להישאר נשמה בגוף בלי שום הפסק כלל (כפי שאומר בהמשך הסעיף באותה שיחה) עד לרגע הגילוי ועד בכלל.

בשיחה זו בא הרבי שליט"א מלך המשיח להסביר את ההבדל הפשוט בין דורנו לדור הקודם: אצל הרבי הריי"צ לא הגיעה הגאולה, ולכן גם לא היה גילוי ד"אתרפיעו כל נהורין" בשלימות אצלו אלא היה "הדיבור הוא בגלות" ולבסוף אף היתה הסתלקות הנשמה מן הגוף (כפי שמסביר בארוכה בסעיפים הקודמים בשיחה). משא"כ בדורנו - מכיון שזהו הדור האחרון לגלות והראשונה לגאולה, מובן שסוכ"ס יהיה הגילוי הנעלה הזה בבוא הגאולה, ולכן לא שייך שתהיה הסתלקות הנשמה מן הגוף אפילו לפני זה.
חזור למעלה
שניארב



הצטרף בתאריך: 16/04/2009 ב- 12:49:31
הודעות: 16

הודעהנשלח: ו' 01 29, 2010 11:06 am    
כותרת הודעה:
תגובה עם ציטוט

מדוע אתה מוציא מהרבי מילים שלא אמר???
איפה הרבי אומר שם שאצל נשיא הדור בשונה מהדור יהי' הגילוי ד"אתפריעו כל נהורין" עוד לפני הגאולה???
הבה וניגש אל מלותיו של הרבי שאולי מהן הוצאת את מה שכתבת:

"ונשמות בגופים בלי שום הפסק כלל מגיעים ישר לתכלית השלימות של "בא אל פרעה" בגאולה האמיתית והשלימה, שלימות הגילוי של "אתפריעו כל נהורין" "והי' לך הוי' לאור עולם".
הרבי כלל לא מחלק בין נשיא הדור לבין הדור. (ועפ"ז צ"ע)

וכמו"כ, אם הגילוי ד"אתפריעו" קיים אצל נשיא הדור כבר לפני הגאולה, מדוע הי' אצל הרבי חסרון בדיבור?
(ואם תגיד שבאמת לא היה חסרון בדיבור, ובאמת שמענו את הרבי רק שאזנינו גשמיות, איך מצרים שמעו את דברי משה, הרי התגלה אצלו הגילוי ד"אתפריעו"!)
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דוא
יוסף_יצחק



הצטרף בתאריך: 30/06/2008 ב- 18:35:46
הודעות: 15

הודעהנשלח: א' 01 31, 2010 1:06 am    
כותרת הודעה:
תשובה ל-"אורח"
תגובה עם ציטוט

1) כן,
בשיחה זו הרבי אומר במפורש ש(בנשיא הדור[שזהו הדור האחרון...])יותר לא יהיה הסתלקות הנשמה מן הגוף עד ביאת משיח,
ובלשון הרבי:"אשר כנשמות בגופיםמקבלים...עי"ז שמשיח צדקינו בא מיד"

2)"נתלו המאורות" כבר נעשה, ובלשון הרבי: "שנתלו עתה",
אך הגילוי תלוי בביאת משיח, ובלשון הרבי:"אתפריעו כל נהורין...עי"ז שמשיח בא מיד"(שאתפריעו זהו גילוי כמו שכתוב בשיחה שם סעיף ג':
"אתפריעו כו'...הגילויים דעצמותו ית'")

3)כפי שכתבתי בתשובה 2 הגילוי תלוי בביאת משיח, ולכן כן יתכן שיש מצב שנראה לעינינו כחוסר שלימות של ענין זה.(וכן לעניין הסתלקות הנשמה מן הגוף הגילוי של עניין זה תלוי בביאת משיח ולכן עתה נראה לעינינו מצב זה כהסתלקות הנשמה מן הגוף).
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
שניארב



הצטרף בתאריך: 16/04/2009 ב- 12:49:31
הודעות: 16

הודעהנשלח: ה' 02 11, 2010 10:24 pm    
כותרת הודעה:
תגובה עם ציטוט

שלושת הסעיפים שכתבת לא ראויים לתגובה משום שכבר הם נענו בתגובתי הקודמת, וכשתגדל תוכל לעיין בה ולהבין למה.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דוא
יוסף_יצחק



הצטרף בתאריך: 30/06/2008 ב- 18:35:46
הודעות: 15

הודעהנשלח: ה' 03 18, 2010 2:05 pm    
כותרת הודעה:
ל-שניארב
תגובה עם ציטוט

שניארב כתב:
שלושת הסעיפים שכתבת לא ראויים לתגובה משום שכבר הם נענו בתגובתי הקודמת, וכשתגדל תוכל לעיין בה ולהבין למה.


א) לא דיברתי אתך ולא ציפיתי ממך לתשובה,עניתי ל"אורח".

ב) לכל שלושת הסעיפים שכתבתי אין התייחסות בתשותך הקודמת.

ג) אני יתייחסתי בתשובתי לתשובתך הקודמת בה הזכרת שני עניינים:

1. "הרבי כלל לא מחלק בין נשיא הדור לבין הדור".
2. ש"אם הגילוי ד"אתפריעו" קיים אצל נשיא הדור כבר לפני הגאולה, מדוע הי' אצל הרבי חסרון בדיבור?".

ובתשובתי עניתי:

ל-1. "בנשיא הדור[שזהו הדור האחרון...]"
ל-2. "הגילוי תלוי בביאת משיח...ולכן עתה נראה לעינינו מצב זה כהסתלקות הנשמה מן הגוף"

נ.ב. הסגנון שלך מאוד חריף, אך לאו דוקא שזה מראה על ידע רחב...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
שמריהו
אורח





הודעהנשלח: ה' 08 05, 2010 5:45 pm    
כותרת הודעה:
שמעתי מפי הרב גינזבורג
תגובה עם ציטוט

שמעתי (בעצמי) מפי הרב חלוי"צ גינזבורג אשר מי שאומר על בא נ"ב שהכוונה שרק אם משיח יגיע למד רק את אותו הקטע ולא את כל השיחה!
ואכן כשלומדים את כל השיחה רואים שזהו ההבדל בין אד"ש לאדריי"צ.
חזור למעלה
שניארב



הצטרף בתאריך: 16/04/2009 ב- 12:49:31
הודעות: 16

הודעהנשלח: שבת 08 07, 2010 8:21 pm    
כותרת הודעה:
תגובה עם ציטוט

אדרבה, תוכיח למה מוכרח כך גם כשמשיח לא בא.

עפ"ז מסתבר לומר שגם הרב דמיחובסקי שהי' חוזר אז וערך את השיחות בעצמו לא למד את כל השיחה אלא רק את אותו קטע. מעניין.
עם הבדיחות האלה כבר יכולים להדפיס "ושמחת בחייך" שלם.

א גוטע וואך.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דוא
חסיד חב"ד - חב&quo



הצטרף בתאריך: 14/01/2010 ב- 17:58:17
הודעות: 18

הודעהנשלח: שבת 08 07, 2010 8:33 pm    
כותרת הודעה:
Re: תשובה ל-"אורח"
תגובה עם ציטוט

יוסף_יצחק כתב:
1) כן,
בשיחה זו הרבי אומר במפורש ש(בנשיא הדור[שזהו הדור האחרון...].


ומי שרוצה לומר שדברי הרבי חלים על כל הדור - נשאל בסגנון אחר: כאשר הרבי אמר שנמצאים בדור השביעי - אני מבטיח שאיש לא חשב שהוא השביעי לבעש"ט; כאשר הרבי אמר 'דור' כ-ו-ל-ם הבינו שהרבי מתכוון לאיש אחד ויחיד -

הרבי מליובאוויטש, נשיא הדור, שהוא ככל הדור.[/b]
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
שניארב



הצטרף בתאריך: 16/04/2009 ב- 12:49:31
הודעות: 16

הודעהנשלח: ב' 08 09, 2010 11:25 pm    
כותרת הודעה:
כפירה בכ"ז אדר
תגובה עם ציטוט

חסיד חב"ד
וכי אינך סבור כי הינך מאנשי הדור השביעי מאדה"ז??? אולי סבור אתה כי הינך מהדור השמיני?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

עדיין לא הוסבר מדוע "מי שאומר על בא נ"ב שהכוונה שרק אם משיח יגיע למד רק את אותו הקטע ולא את כל השיחה!"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ע"פ השיחה הנ"ל, מדוע אין כופרים בכ"ז אדר ("לא היה בתכלית השלימות כנשמה בגוף בריא"), באי אמירת ד"ת ("גם הנשמה בגוף היתה במצב ש"הדיבור הוא בגלות"")?!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דוא
אורח






הודעהנשלח: ג' 08 10, 2010 5:22 pm    
כותרת הודעה:
Re: כפירה בכ"ז אדר
תגובה עם ציטוט

שניארב כתב:
חסיד חב"ד
וכי אינך סבור כי הינך מאנשי הדור השביעי מאדה"ז??? אולי סבור אתה כי הינך מהדור השמיני?


לא שמיני מאדה"ז אלא עשירי מהבעש"ט - כפי שהרבי הכניס (בהגהה) לבאתי לגני האחרון - ש"פ בשלח י"א שבט תשמ"ח.
חזור למעלה
יוסף_יצחק



הצטרף בתאריך: 30/06/2008 ב- 18:35:46
הודעות: 15

הודעהנשלח: א' 09 26, 2010 12:31 pm    
כותרת הודעה:
Re: כפירה בכ"ז אדר
תגובה עם ציטוט

[quote="שניארב"]חסיד חב"ד
וכי אינך סבור כי הינך מאנשי הדור השביעי מאדה"ז??? אולי סבור אתה כי הינך מהדור השמיני?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

עדיין לא הוסבר מדוע "מי שאומר על בא נ"ב שהכוונה שרק אם משיח יגיע למד רק את אותו הקטע ולא את כל השיחה!"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ע"פ השיחה הנ"ל, מדוע אין כופרים בכ"ז אדר ("לא היה בתכלית השלימות כנשמה [b]בגוף בריא"[/b]), באי אמירת ד"ת ("גם הנשמה בגוף היתה במצב ש"הדיבור הוא בגלות"")?![/quote]
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
יוסף_יצחק



הצטרף בתאריך: 30/06/2008 ב- 18:35:46
הודעות: 15

הודעהנשלח: א' 09 26, 2010 12:33 pm    
כותרת הודעה:
Re: כפירה בכ"ז אדר
תגובה עם ציטוט

[quote="שניארב"]חסיד חב"ד
וכי אינך סבור כי הינך מאנשי הדור השביעי מאדה"ז??? אולי סבור אתה כי הינך מהדור השמיני?[/quote]

הוא דוקא כן סבור שהוא מ[b]אנשי[/b] הדור השביעי, ודוקא מזה הוא בא להוכיח שהוא רק מ[b]אנשי[/b] הדור השביעי, אבל ה[b]דור עצמו[/b] שמוזכר בשיחה זו (ה[b]דור[/b] התשיעי) ובשאר שיחות (ה[b]דור[/b] השביעי) הכונה לנשיא הדור שהוא ככל הדור.

[quote="שניארב"]עדיין לא הוסבר מדוע "מי שאומר על בא נ"ב שהכוונה שרק אם משיח יגיע למד רק את אותו הקטע ולא את כל השיחה!"[/quote]

לא אני אמרתי את זה ואני באמת לא יודע מה ההבדל (בנידון דידן) בין ללמוד את כל השיחה או חלקה, גם מי שלומד רק את הקטע הזה יכול להבין שהמציאות היא כבר לפני ביאת משיח והגילוי הוא רק לאחר מכן.

[quote="שניארב"]ע"פ השיחה הנ"ל, מדוע אין כופרים בכ"ז אדר ("לא היה בתכלית השלימות כנשמה [b]בגוף בריא"[/b]), באי אמירת ד"ת ("גם הנשמה בגוף היתה במצב ש"הדיבור הוא בגלות"")?![/quote]

אכן כך, לא יתכן מצב של "כבד פה...", רק שזה לא בגילוי.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
אורח






הודעהנשלח: א' 09 26, 2010 10:16 pm    
כותרת הודעה:
Re: כפירה בכ"ז אדר
תגובה עם ציטוט

יוסף_יצחק כתב:
שניארב כתב:
חסיד חב"ד
וכי אינך סבור כי הינך מאנשי הדור השביעי מאדה"ז??? אולי סבור אתה כי הינך מהדור השמיני?


הוא דוקא כן סבור שהוא מאנשי הדור השביעי, ודוקא מזה הוא בא להוכיח שהוא רק מאנשי הדור השביעי, אבל הדור עצמו שמוזכר בשיחה זו (הדור התשיעי) ובשאר שיחות (הדור השביעי) הכונה לנשיא הדור שהוא ככל הדור.

שניארב כתב:
עדיין לא הוסבר מדוע "מי שאומר על בא נ"ב שהכוונה שרק אם משיח יגיע למד רק את אותו הקטע ולא את כל השיחה!"


לא אני אמרתי את זה ואני באמת לא יודע מה ההבדל (בנידון דידן) בין ללמוד את כל השיחה או חלקה, גם מי שלומד רק את הקטע הזה יכול להבין שהמציאות היא כבר לפני ביאת משיח והגילוי הוא רק לאחר מכן.

שניארב כתב:
ע"פ השיחה הנ"ל, מדוע אין כופרים בכ"ז אדר ("לא היה בתכלית השלימות כנשמה בגוף בריא"), באי אמירת ד"ת ("גם הנשמה בגוף היתה במצב ש"הדיבור הוא בגלות"")?!


אכן כך, לא יתכן מצב של "כבד פה...", רק שזה לא בגילוי.



ראה סי' ח' שהרבי מה"מ אומר בפשטות שזה כבר מתחיל בדורנו זה1
חזור למעלה
בפועל ממש



הצטרף בתאריך: 27/05/2011 ב- 16:21:22
הודעות: 18

הודעהנשלח: ו' 05 27, 2011 5:22 pm    
כותרת הודעה:
החידוש דדורנו זה
תגובה עם ציטוט

דבר ברור ופשוט הוא לכל מי שלומד את השיחה מהתחלה עד הסוף:
שהחידוש דדורנו שאין הסתלקות ואצל הנשיא ישנו העניין של נצחיות, והרבי שליט"א אינו קובע את העתיד, אלא המציאות העכשווית ולא בלשון שכשמשיח יבוא אזי וכו' וא"כ צריכים להאמין בזה גם אם רואים הפוך כי המילם הקדושות היוצאות מפיו של הרבי שליט"א הם -ורק הם- האמת.
אז למה כתוב בסוף "עי"ז שמשיח בא תיכף ומיד" כי אכן דורנו הוא דור הגאולה (כמוזכר במאות שיחות) ולכן מכיון שמשיח בא בדור זה ואין עוד דור הבא לכן עכשיו ועד שמשיח יבוא וגם אחרי שהוא יבוא לנצח נצחים, נשיא דורנו חי נשמה בגוף באופן נצחי ללא שום שינוי כלל!

_________________
"עס מוז זיין אַ משה בכל דור ודור, אין וועלכע עס איז אנגעטאן נשמת משה"!
"דער ערשטער סעיף אין שולחן ערוך אל יבוש מפני המלעיגים"!
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
אונטערוועלט



הצטרף בתאריך: 05/11/2007 ב- 04:22:41
הודעות: 539

הודעהנשלח: ג' 07 26, 2011 3:57 pm    
כותרת הודעה:
תגובה עם ציטוט

כשלומדים את כל השיחה (ולא רק את הקטע הזה) אז רואים בבירור שהכוונה היא שכאשר משיח יבוא (תומ"י ממש) אז יהי' הגילוי דאתפריעו כל נהורין וממילא לא יהי' הסתלקות, אבל עד אז שייך שיהי' הסתלקות אפי' בדור זה, והחידוש בדורנו הוא שמשיח יבוא ואז לא יהי' המושג של הסתלקות (ואפשר לבארו בכמה אופנים שלא תהי' סתירה למציאות העולם ע"פ תורה והלכה)
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
אורח






הודעהנשלח: ג' 08 09, 2011 8:41 pm    
כותרת הודעה:
תגובה עם ציטוט

אונטערוועלט כתב:
כשלומדים את כל השיחה (ולא רק את הקטע הזה) אז רואים בבירור שהכוונה היא שכאשר משיח יבוא (תומ"י ממש) אז יהי' הגילוי דאתפריעו כל נהורין וממילא לא יהי' הסתלקות, אבל עד אז שייך שיהי' הסתלקות אפי' בדור זה, והחידוש בדורנו הוא שמשיח יבוא ואז לא יהי' המושג של הסתלקות (ואפשר לבארו בכמה אופנים שלא תהי' סתירה למציאות העולם ע"פ תורה והלכה)


א. עיי' סעי' ח' וכו' והעולה מכ"ז שהעילוי דאתפריעהו מתחיל גם עת הקודם הגאולה בפועל ואלת"ה אין כל נפק"מ!

ב. גם אם תתעקש שלא לימא הכי הרי וודאי שיש עילוי בדורנו על דור השמיני! הן מהשיחה והן מכ"מ, והן מחסידישע הרגש (אומר מו"ר הרב יצחק גאלדבערג שי': "כל אחד ואחד מאתנו יודע ומאמין שג’ תמוז תשנ”ד זה לא ב’ ניסן תר”פ, וזה לא י’ שבט תש”י, ובפשטות, אז היה ממלא מקום, קם נשיא אחר, בעוד שבג’ תמוז תשנ”ד יודע כל אחד מאתנו, לא קרה שום דבר בנשיאות של הרבי. הרבי הוא הנשיא ממשיך את הנשיאות שלו עם כל התוקף וכל ההתפשטות, ולא סתם עם כל התוקף וכל ההתפשטות, אלא עוד יותר ועוד יותר. כל אחד מאתנו יודע ומאמין שהרבי נמצא אתנו, מנהיג אותנו, מחיה אותנו, והוא בתוכנו." (מתוך החוברת 'כולנו כאחד', תשרי תשס"ח - דברים שנאמרו בכינוס התמימים הארצי, י' שבט תשס"ז).).

וממילא מובן שבחייו הנצחיים של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח ישנו עילוי באופן דא"ע ע"ג כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ. ואכמ"ל.

ג. בנוגע לתורה מול מציאות והדרך הנכונה לתווך בין הדברים - בשעתו עסקתי בנושא בהרחבה ולאחר עיון בכל המקורות בשו"תים השונים, בנגלה וכן בחסידות )בייחוד במאמרי 'כי מנסה' וכו') חושבני כי יש בידי המפתח להבנת הדברים. על המחשב שליע נמצא חומר לא ערוך, ובשעת הפנאי אערוך אותו ואסביר את הנפק"מ מכ"ז (וכן ע"פ סעיף ב') ואעלה זאת לפורום.

ב.ש. קליין
חזור למעלה
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> הערות התמימים ואנ''ש כל הזמנים הם שעון ארץ הקודש (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור אל:  
אתה יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
אתה יכול להעלות קבצים בפורום זה
אתה יכול להוריד קבצים בפורום זה


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb