chabad info | חב''ד אינפו
 שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

ברק אובמה - קושיא על עבד כנעני

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> הערות התמימים ואנ''ש
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
אורח






הודעהנשלח: ד' 11 05, 2008 8:57 am    
כותרת הודעה:
ברק אובמה - קושיא על עבד כנעני
תגובה עם ציטוט

איך זה שהבחור הומלך להיות נשיא ארה"ב, מסתדר עם הקללה שניתנה בפרשת נוח לבן של חם - שיהי'ה עבד לנצח לשם ויפת?
משהו יכול לתרץ?
חזור למעלה
יאיר תמים



הצטרף בתאריך: 02/07/2008 ב- 15:28:20
הודעות: 117

הודעהנשלח: ה' 11 06, 2008 3:32 pm    
כותרת הודעה:
עבד לשני אחיו או רק לשם ?
תגובה עם ציטוט

מה הפירוש איך זה מסתדר ? ואיך זה הסתדר כל השנים ? מי אמר בכלל שכל בני חם שחורים ? והשחורים הם רק בני חם?

מה שכן, הזכרת לי איזה שאלה (סתירה) מפשט הכתובים שבמקום אחד כתוב שהוא יהיה עבד לשני אחיו ובכמה מקומות כתוב שהוא יהיה עבד רק לשם.

למי שיהיה תשובה כמובן וגם פשוט לא ימנע טוב "מבעליו".
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
בערק'ה
אורח





הודעהנשלח: ה' 11 06, 2008 5:39 pm    
כותרת הודעה:
בפשטות זה ממש לא שאלה
תגובה עם ציטוט

מבלי להכנס לגדר של עבד כנעני, ולגדר של 'עבד עבדים יהיה לאחיו'.

ברק אובאמה בן לאב שחור מקניה ולאמא לבנה מאירופה כך שהוא 'רק' חצי שחור.
חזור למעלה
חייקל
חבר קבוע


הצטרף בתאריך: 25/12/2006 ב- 04:36:59
הודעות: 25

הודעהנשלח: ה' 11 06, 2008 5:53 pm    
כותרת הודעה:
תשובות
תגובה עם ציטוט

א. "באומות הלך אחר האב", כך שאובמה הוא "שחור" ע"פ הלכה.

ב. בפסוק נאמר "ארור כנען, עבד עבדים יהיה לאחיו", ולאו דווקא כל בני חם.

ג. בפסוק הראשון (בראשית ט, כה) נאמר שיהיה עבד "לאחיו", גם לשם וגם ליפת. לאחר מכן, בשני פסוקים נאמר על שם "ויהי כנען עבד למו", ומפרש רש"י שהפעם הראשונה היא ע"כ שיהיו למס עובד לישראל והפעם השניה היא ע"כ שימכרו כעבדים לבני שם אף לאחר שיגלו.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
יאיר תמים



הצטרף בתאריך: 02/07/2008 ב- 15:28:20
הודעות: 117

הודעהנשלח: ה' 11 06, 2008 7:51 pm    
כותרת הודעה:
תגובה עם ציטוט

אני חושב שזו היתה שאלתי איך יתכן הדבר ?

שהוא יהיה גם לשני אחיו וגם לשם.

השאלה היא בעיקר ג"כ מרש"י (פסוק כ"ז) שמפרש שגם מה שנאמר (פעם שניה) ויהי כנען עבד למו הולך על בני שם, למה לא מפרש שהולך על בני יפת ? ועפ"ז יובנו הסתירות !

ואולי יש שני דרגות בעבדות
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
אורח






הודעהנשלח: א' 02 01, 2009 9:25 pm    
כותרת הודעה:
תגובה עם ציטוט

פשוט סתכלו על העולם התנ"ך נימצא שם...
הערבים משתמשים בשחורים בארצות ערב כעבדים כבר הרבה הרבה זמן....הנוצרים הישתמשו בהם בעבדות המפורסמת במאה ה16 וה17 כמדומנני..כניראה שמה שהתכוונו זה שבתקופה מסוימת גם בני יפת וגם בני שם יעבידו את בני חם ובתקופה מסוימת רק בני שם יעבידו את בני חם...כרגע רק בני שם עושים זאת.
חזור למעלה
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> הערות התמימים ואנ''ש כל הזמנים הם שעון ארץ הקודש (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור אל:  
אתה יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
אתה יכול להעלות קבצים בפורום זה
אתה יכול להוריד קבצים בפורום זה


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb