chabad info | חב''ד אינפו
 שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

צניעות והפרדה- היכן ומתי? האם הפכנו למאה שערים?

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> על דעת הקהל
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
אישה אחת
אורח





הודעהנשלח: ג' 10 14, 2014 3:32 pm    
כותרת הודעה:
צניעות והפרדה- היכן ומתי? האם הפכנו למאה שערים?
תגובה עם ציטוט

ב"ה
חוויות מיריד אומניות ויוצרות, חול המועד סוכות תשע"ה
בתחילה היה זה "יריד אומנים ויוצרים". יוזמה מבורכת, ראשונית מסוגה,
להצגת האומנות והיצירה החב"דית, יריד מהנה לכל המשפחה
בו נקנה להנאתינו יצירות אומנות, תכשיטים ופרלינים, בעוד
הילדים עסוקים בדוכני יצירה.

ברם, מישהו בכפר החליט שאין זה צנוע שגברים יחזו באמניות
שמוכרות את מרכולתן, והיריד הפך מיועד לנשים (מי מסתכל על
האומנית? מסתכלים על יצירת האומנות שרוצים לקנות). כיון שכך,
בוטלו האמנים הגברים שרצו להציג את יצירותיהם, והיריד צומצם
לנשים בלבד, לקוחות ומוכרות.

חשבתי שרק בחסידות גור נוהגים ביום
קניה לנשים ויום לגברים, ואילו בכפר חב"ד עובדות מוכרות נשים בכל
מקום, והקניה בליפסקר, רחמנא ליצלן, "מעורבת" אף היא. אבל
מסתבר שאיפה שאפשר לדרוך על מאן דהוא בשם הצניעות, דורכים.

את פרנסי הצניעות לא מעניינת פגיעה בפרנסתן של ישראל. התורה,
דווקא חסה על ממונם של עם ישראל. בחייכם- זה לא כינוס, לא
התוועדות ולא שמחת בית השואבה. אין כאן ריקודים ומופעים, רק
מוצרים למכור. גם רחוב רבי עקיבא לא הופרד לנשים וגברים: במה זה
שונה?

חול המועד. הילדים בבית, אם אישה רוצה לצאת היא תצא עם בעלה
והילדים יחד, לבילוי משפחתי. קשה ומיותר לצאת לבד עם הילדים;
הולכים רק למקומות שאפשר לבלות יחד. לפארק, למבצעים. אבל
להיכנס ליריד? אישה נכנסת, משאירה את בעלה בחוץ בעונש, ובוחרת
בחופזה משהו. אין לה אפשרות להסתכל על הכל, היא מתנצלת, בעלי
מחכה בחוץ. ומי תקנה תכשיטים לעצמה? את זה בדרך כלל הבעל
קונה, עם האישה או בלעדיה. אבל דוכני התכשיטים מיותמים, מחכים
לקונה.

והציורים הנהדרים בשמן על קנווס עם חזון הגאולה? מחכים אף
הם. האישה רוצה להתלבט עם הבעל מה מתאים לסלון. הוא בבית, או
כאן בחוץ, הוא לא רואה את הציור. אין קונים. יש רק משגיחת צניעות
חמורת סבר, המסתובבת בין הדוכנים. מפרנס מאוד. עוד כמה נשים
הגיעו עם הילדים, בלא בעל שיסייע, וראשן אינו פנוי לקניה, כי עם
שלושה ילדים בלי מי שיעזור, זה הרי בלתי אפשרי: טוב שיש דוכני
יצירה לילדים.

אותה משגיחת צניעות הגיעה עוד לפני תחילת היריד, לוודא שהכל
כהלכה. אגב כך העירה בתקיפות לאחת המוכרות על חולצתה; האישה
נפגעה עד עמקי נשמתה, ובכתה שמעולם לא ראתה יחס כה משפיל
בחב"ד. היא מכירה ומוקירה את חב"ד, היא דתיה, ואין לה מושג על כל
פרטי התקנון. משגיחת הצניעות התעלמה מהבכי והמשיכה בתוקף:
"את מייצגת את כפר חב"ד כי את פה ביריד, אז את צריכה להתלבש
בדיוק לפי הכללים". תהיתי ביני לביני מי מייצג כאן את הכפר, ובאיזו
צורה. כולנו באנו במבוכה והתנצלנו בשם חב"ד לאותה אישה יקרה,
שקיבלה יחס של תלמידה חצופה בכיתה ט'.

שוב, אם אפשר לדרוך על מישהו- דורכים; בשם הצניעות הכל מותר,
הלבנת פנים זה בקטנה, ואהבת ישראל זה מצווה שמיועדת לשלוחים
הרחק מכאן. מזל שלא הגיעו לקוחות, כי אז המוכרת ההיא הייתה רואה
שנשות הכפר מתלבשות, איך לומר, עדיף שלא אומר. המחשבה
העקומה שכל מי שנכנס לכפר חייב ללבוש לפי התקנון עד אחרון
הפרטים, מאיפה הביאו את זה? בעיני, אין זה אלא יצר שתלטנות חסר
רסן, שאין לו מקום בליובאוויטש של שלושת האהבות: אהבת ה', אהבת
ישראל, ואהבת התורה, שדרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.


אני כותבת את כל זה בכאב, מתוך רצון לתיקון, וכמחאה על פגיעה
בפרנסתם של אומנים ויוצרים, נשים וגברים, בשם איזו חומרה שלא
שיעורה אבותינו. אני כותבת את זה כי איני רוצה שנלך בדרכו של
הציבור החרדי אל עברי פי פחת של אלימות בגלל צניעות, של קווי
"מהדרין" שצועקים על זקנה לקום אחורה או גבר שתולש פאה לאישה
באמצע הרחוב. כל המקרים הללו, הנוראים, קרו ברחוב החרדי
ומחמירים עם הזמן. למרבה הפלא, כל זה לא שיפר במאום את מצב
הצניעות שם; אדרבה.

הבה נשתפר בצניעות, אבל לא בדרך האלימה הזו שהופכת אותנו
למשהו אחר, שאין לו קשר לבעל שם טוב ולרבי מלך המשיח.

הקוראים מוזמנים להתייחס לגופם של דברים, ולא לחפש מיהי משגיחת
הצניעות, מיהי הכותבת, ואיך אפשר לנקום על כתיבת הטור. עלינו
לחשוב כציבור, האם זה מה שהרבי רוצה מאיתנו, ולאן הגיעו ציבורים
שכבר נוהגים כך.



ירידא.jpg
 Description:
יצירות האומנות נותרו מיותמות. היוצרת הפסידה פרנסה ובזבזה יום שלם במקום לבלות עם ילדיה. העיקר שלא תראו אותה ( והיא לגמרי צנועה וחסידית)
 Filesize:  149.86 KB
 Viewed:  הקובץ הורד או נצפה 5293 פעמים

ירידא.jpg


חזור למעלה
מישהו
אורח





הודעהנשלח: ה' 10 23, 2014 11:02 am    
כותרת הודעה:
אני לא יודע מה היה שם
תגובה עם ציטוט

אבל אם זה כמו שתואר, זה עצוב מאוד.
מסכים עם כל מילה.
חזור למעלה
נקודה למחשבה
אורח





הודעהנשלח: ה' 12 04, 2014 2:29 pm    
כותרת הודעה:
....
תגובה עם ציטוט

בס"ד

א.נשמע בהחלט כואב כל העניין הזה....

משתתפת בכאבך.

ב.תערוכת אומנות זה דבר מדהים ומעניין ,אני חושבת שאירוע כזה יכול

להיות מוצלח יותר אם ייעשה בריכוזי ערים חרדיות(בני ברק/ירושלים)

כך יבאו הרבה יותר נשים=בעז"ה פרנסה טובה יותר.

ג.לא יודעת מאיפה הנתון שאישה לא קונה לעצמה תכשיטים,

יש המון נשים/בחורות שיודעות לפנק את עצמן...

ד.הציורים שהועלו לכאן,נראים מדהימים ...

ה.אני לא יודעת אם זה תגלית עבורך,אבל יש לך כשרון כתיבה מדהים!

נצלי זאת מחייך ...


מאחלת לך הרבה הצלחות ופרנסה בשפע מגניב ...

_____________

משיח נאו רעיון
חזור למעלה
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> על דעת הקהל כל הזמנים הם שעון ארץ הקודש (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור אל:  
אתה יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
אתה יכול להעלות קבצים בפורום זה
אתה יכול להוריד קבצים בפורום זה


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb