chabad info | חב''ד אינפו
 שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

מדרש [?] לא מובן

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> הערות התמימים ואנ''ש
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
נ.
אורח





הודעהנשלח: ה' 01 10, 2013 12:57 pm    
כותרת הודעה:
מדרש [?] לא מובן
תגובה עם ציטוט

בעקבות שיר של שוואקי, התוודעתי למדרש מסויים.

גמרא: "ואמר ר' חמא בר חנינא: מפני מה נסתתר קברו של משה מעיני בשר ודם? מפני שגלוי וידוע לפני הקב"ה שעתיד בית המקדש להחרב ולהגלות את ישראל מארצם, שמא יבואו לקבורתו של משה באותה שעה, ויעמדו בבכיה, ויתחננו למשה ויאמרו לו: משה רבנו עמוד בתפילה בעדנו, ועומד משה ומבטל את הגזרה, מפני שחביבים צדיקים במיתתם יותר מבחייהם וכו' (סוטה י"ד)

זה גורם לי בילבול ותהייה.

כאילו, ה' אומר, אני יודע שתהיה גלות, ואני רוצה שתהיה גלות. אני כביכול "חושש" מכך שתצליחו לגרום לי - ע"י הפעלת "פרוטקציה" דרך משה רבנו - לבטל את הגזירה.

התפילות של משה יכולות לבטל את הגלות... עכשיו: בזמן שמשה נפטר עדיין לא היתה גלות, ולכאורה היתה בידי ישראל בחירה חופשית לא לחטוא ולא לקבל גלות. ומהמדרש לכאורה מובן שברור שישראל יחטאו ויצאו לגלות, והחשש הוא רק מפני שכשיעברו ליד משה, יתחננו לו, ויבטל את הגזירה, ופשוט שיצליח. ה' לא רוצה שמשה יצליח לבטל את הגלות? ועל זו הדרך, קבורת רחל בדרך אפרתה, ו"נוח" לקב"ה שישראל יוצאים לגלות ובוכים בקברה, ואף אומר, "מנעי קולך מבכי... ושבו בנים לגבולם".

עדיין קצת קשה לי לשים ת'אצבע על מה שמטריד אותי פה... קשה לי לנסח מה פה נראה לי הזוי, אבל נסו להבין אותי... מי שיש לו הסבר למדרש הזה - אשמח מאוד לקבל.

[וגם: מה אנו בדורנו יכולים ללמוד מזה? מה זה אומר עבורנו? האם הרבי דיבר ע"כ פעם?]
חזור למעלה
אורח






הודעהנשלח: ה' 01 10, 2013 4:01 pm    
כותרת הודעה:
תגובה עם ציטוט

נ. כתב:

עדיין קצת קשה לי לשים ת'אצבע על מה שמטריד אותי פה... קשה לי לנסח מה פה נראה לי הזוי, אבל נסו להבין אותי... מי שיש לו הסבר למדרש הזה - אשמח מאוד לקבל.


אתה לא שמת את האצבע ואני לא הבנתי מה מטריד אותך. גם לי זו פעם ראשונה שאני שומע על המדרש הזה, קורא אותו, נהנה ממנו ולא מבין מה מוזר לך ומה מטריד אותך. אשמח להבין.
חזור למעלה
בת עמי



הצטרף בתאריך: 08/11/2012 ב- 13:43:46
הודעות: 13

הודעהנשלח: ה' 01 10, 2013 4:09 pm    
כותרת הודעה:
תגובה עם ציטוט

לנ. השאלה שלך מעניינת,ולמרות שאני לא מומחית לנושא אני רוצה לנסות לענות ואנשים חכמים ממני יוסיפו או יפריכו את דברי:
ה' לא רצה שבנ"י יתפללו על קבר משה לביטול הגלות כי אז בוודאות הגלות תתבטל (מייד,בשונה מרחל אימינו שה' הבטיח שישמע לתפילתה ובסופו של דבר הוא אכן יוציא את בניה מהגלות),אבל ה' רוצה שנבטל אותה ע"י העבודה שלנו,לא בשיטת ה"זבנג וגמרנו".
בקשר לקבר רחל ה' ידע שבנ"י יהיו שבורים מההגליה של נבוזרדן והתפילה על קיברה של רחל יעניק להם תיקווה.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
תמים שקורא
אורח





הודעהנשלח: א' 01 13, 2013 6:32 pm    
כותרת הודעה:
הביאור הידוע
תגובה עם ציטוט

שאם יתפלל משה ה' ישמע ולא ישליך חמתו על עצים ואבנים אלא ל'שונאי ישראל'
בנוגע לעבודה אפשר לקשר לדברי הרבי מה"מ ב'ויחי' חלק כ
חזור למעלה
נ.
אורח





הודעהנשלח: ב' 01 14, 2013 7:33 pm    
כותרת הודעה:
Re: הביאור הידוע
תגובה עם ציטוט

תמים שקורא כתב:

בנוגע לעבודה אפשר לקשר לדברי הרבי מה"מ ב'ויחי' חלק כ


איזה עבודה?
חזור למעלה
אונטודידקט



הצטרף בתאריך: 14/01/2013 ב- 21:51:54
הודעות: 7

הודעהנשלח: ב' 01 14, 2013 9:55 pm    
כותרת הודעה:
Re: מדרש [?] לא מובן
תגובה עם ציטוט

נ. כתב:
בעקבות שיר של שוואקי, התוודעתי למדרש מסויים.


אם אתה לא מאמין במדרש הזה אתה לא מאמין באלוקים, במילים אחרות: אם אתה לא מאמין בחוסר המוגבלות של ה' בכוחו ויכולתו לכך, אתה לא מאמין בעצם הווייתו.

תשובה פרקטית אלוקים לא מוגבל במשה ולא בלתי בעל גבול מצד משה רבינו, אם הוא החליט משמע כך הוא בחר להגביל את עצמו.

בחירה אינה רצון, בחירה היא דבר חופשי שאינו מונע ממניעים הישגיים כאלו ואחרים אלא מפני שכך הוא החליט.

אני רוצה שתהי' גלות, ואכן תהי' גלות, אם כי אני לא ייתן למניעים זרים ][כן תפילתו של משה היא גורם זר במונופול הזה] שיעצרו את הגל הזה,

ושוב זהו לא רצון, זוהי בחירה
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דוא
נ.
אורח





הודעהנשלח: ג' 01 15, 2013 6:43 pm    
כותרת הודעה:
תגובה עם ציטוט

אבל ה' כביכול מודיע את "חששו" לעמ"י בגמרא... כלומר, אני עכשיו לומדת שתחנונים שלי למשה רבינו יכולים לגרום לו לבטל את גזירת הגלות - אז מה זה משנה אם אני מתחננת בקברו של משה [את זה אני לא יכולה לעשות כי הוא נסתתר וכו'] או במקום אחר, ביום-מסוגל, כמו, למשל, ביארצייט שלו ?

[בייחוד לאור המשך הגמרא, "חביבים צדיקים במיתתן וכו', משמע, שהצדיק חביב והוא זה שפועל, ואולי לאו דווקא עניינים חיצוניים כמו הקבר שלו וכו', שהרי ברור ש"במיתתן", צדיקים לא נמצאים רק בקבר, אלא נשמתם מעבר למושגים של זמן ומקום].

ובקשר למי שכתב, שכביכול מוטב היה שה' יחריב מקדשו ויכלה זעמו על עמים ואבנים וכו' - הרי לא זה מה שהיה כשיצאו ישראל לגלות! ידוע שנהרגו הרבה מאוד יהודים... כלומר, חרון אף ה' שלט גם בבני ישראל ולא רק בדוממים.


ושוב: מה ההוראה לנו כעת? מה אנו לומדים מזה? מה ה' רוצה מאיתנו כעת? שנבטל או לא נבטל את גזירת הגלות? והרי גם קודשא בריך הוא גלה עימהם לאדום...!!!
חזור למעלה
אונטודידקט



הצטרף בתאריך: 14/01/2013 ב- 21:51:54
הודעות: 7

הודעהנשלח: ג' 01 15, 2013 8:24 pm    
כותרת הודעה:
תגובה עם ציטוט

נ. כתב:

ושוב: מה ההוראה לנו כעת? מה אנו לומדים מזה? מה ה' רוצה מאיתנו כעת? שנבטל או לא נבטל את גזירת הגלות? והרי גם קודשא בריך הוא גלה עימהם לאדום...!!!


אני אבהיר מושג קצר בפיזיקה ועל ידו נוכל לפרק את הגורמים דלעיל.

כל חומר בטבע קיים משלושה גורמים (באופן כללי) - פרוטון (מטען חשמל חיובי) ניוטרון (מטען חשמל בעל כוח 0) ואלקטרון (מטען חשמל שלילי).

הגישה הנייטרלית מוצת את עצמה מודה לאלוקים על כך שהאלקטרון חשמלי מחד, ואילו הפרוטון חיובי מאידך, הפרענקים מודים לאלוקים בכל יום ע"ז שאין יותר מדאי חמצן ב0.01% ואין יותר נתרן ב0.01% כי אלמלא מרוביותו של החד מחד, וחסרונו בקצת של השני מאידך החומר לא הי' יכול להתקיים, חיים ביקום לא היו מושג אידיאלי.

כל זה לפרענקים, ואנשים שמעולם לא שאלו את עצמם וממילא את העולם שאלות בדבר קיום העולם ויסודו.

לאחד שמאמין ומבין שכל דבר חייב ומורכב לבוא בשכל הדברים נראים אחרת.

הקשר שבין האלקטרון לפרוטון הוא קוולנטי [קשר מהותי], כל מציאותו של האלקטרון איננה שלילה, כי אם מיקוד ויצירת מקום לפרוטון שהוא יוכל להתפשט עוד ועוד. מדוע טבעו של האלקטרון מלכתחילה הוא שלילי ולא חיובי? כי זה הטבע שאלוקים ברא, שיש טוב, ויש רע בעינייםואת הרע לכאורה הזה יש להפוך, ולגלות שמלכתחילה כל מציאותו היא ע"מ שיהפכו אותו.

יש גלות, ותהי' גלות, אך מטרתו של ה' היא שאתה מלכתחילה שכל מטרת הגלות היא בשביל הגאולה [וכמובאר בארוכה בתרס"ו (אלוקים מלכתחילה הי' יכול לעשות גאולה, אלא שברא גלות ע"מ שאנו ניצור סוג ואיכות של גאולה בכוחות עצמינו))

מי שלא מוותר לעצמו, מודע מדוע אחרים לא יכולים לוותר לעצמם.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דוא
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> הערות התמימים ואנ''ש כל הזמנים הם שעון ארץ הקודש (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור אל:  
אתה יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
אתה יכול להעלות קבצים בפורום זה
אתה יכול להוריד קבצים בפורום זה


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb