chabad info | חב''ד אינפו
 שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

נקודות הדורשות ביאור ועיון בדבר מלכות פרשת פנחס

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> הערות התמימים ואנ''ש
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
עיונים בדבר מלכות
אורח





הודעהנשלח: ו' 07 10, 2009 4:48 pm    
כותרת הודעה:
נקודות הדורשות ביאור ועיון בדבר מלכות פרשת פנחס
תגובה עם ציטוט

ע"פ פורום "עיונים בדבר מלכות":
נקודות הדורשות עיון בדבר-מלכות פנחס

בסיום סעיף א בשיחה אומר:
"ובפרט בדורות האחרונים ובזמנים האחרונים, ובזמן הכי אחרון – שלפי כל סימני הגאולה הרי "הנה זה (משיח) בא" . . ובפרט שברגע שלאחרי זה יוצאים כבר מהגלות והולכים כבר לארץ ישראל כפשוטה".
ולכאורה יש כאן כפל ענינים. ובדף-עזר אמנם נתבאר באופן מסויים, אך יתכן וישנו ביאור יותר מכוון לאמת.

בסעיף ה' בשיחה בקטע האחרון:
"ועד"ז הוא בנוגע לכיבוש העולם בעבודה רוחנית לעשות דירה לו ית' בתחתונים – ששלימות הדירה היא דוקא כאשר (א). . (ב) . . ועד"ז הוא גם כביכול בנוגע להדירה לו ית' בתחתונים".
בתחילה מדבר על הדירה לו ית', ואחר כך עובר – מבלי לציין זאת – לדבר על דירה כפשוטה, דירת אדם (ואינו אומר "וע"ד דירת אדם ששלימות הדירה וכו'" או כיו"ב). וחוזר לדבר על דירה לו ית'.
ואף שתוכן הענין מובן, מכל מקום לשון וסדר הענינים צריך עיון.

סעיף ז' בשיחה פותח "עפ"ז יובן הענין ש"הגורל היה מדבר"". ועובר לבאר את ענינו של פנימי שמונח בכל דבר שעושה. וסעיף ח' פותח שוב "ועפ"ז יש לומר הטעם לנס ש"הגורל היה מדבר"". ומבאר את ענין הנס.
ולכאורה אינו מובן, כי אף שסעיף ז אכן מהווה הכנה והקדמה לביאור הענין שהגורל היה מדבר, מכל מקום בסעיף זה עצמו לא מזכיר כלל את ענין הגורל, ורק בסעיף שלאחריו. ומדוע הפתיח שלו הוא בענין "הגורל היה מדבר".

סעיף יג בשיחה מסתיים "ובאותיות פשוטות: בעמדנו קרוב ממש לפני הגאולה – צריך כל אחד ואחת מישראל להתרגל לגאולה".
לכאורה אינו מובן הקשר של קטע זה לתוכנו הכללי של סעיף יג, ולכאורה הוא חוזר על הדברים שנאמרו בסיומו וסיכומו של סעיף י.
חזור למעלה
רבינוביץ
אורח





הודעהנשלח: א' 07 12, 2009 6:22 am    
כותרת הודעה:
תוכן השיחה
תגובה עם ציטוט

סעיף ז' בשיחה פותח "עפ"ז יובן הענין ש"הגורל היה מדבר"". ועובר לבאר את ענינו של פנימי שמונח בכל דבר שעושה. וסעיף ח' פותח שוב "ועפ"ז יש לומר הטעם לנס ש"הגורל היה מדבר"". ומבאר את ענין הנס.
ולכאורה אינו מובן, כי אף שסעיף ז אכן מהווה הכנה והקדמה לביאור הענין שהגורל היה מדבר, מכל מקום בסעיף זה עצמו לא מזכיר כלל את ענין הגורל, ורק בסעיף שלאחריו. ומדוע הפתיח שלו הוא בענין "הגורל היה מדבר".

לכאורה זהו התוכן הכללי של השיחה שגם הקדמה והכנה היא ענין וחלק מהעניין העקרי. ע"ד הולכה שמחשבה פוסלת בה וזהו ענינו של הגורל היה מדבר
חזור למעלה
הנדהם



הצטרף בתאריך: 22/06/2009 ב- 13:56:33
הודעות: 34

הודעהנשלח: ג' 07 14, 2009 12:40 am    
כותרת הודעה:
Re: נקודות הדורשות ביאור ועיון בדבר מלכות פרשת פנחס
תגובה עם ציטוט

[quote="עיונים בדבר מלכות"]בדף-עזר אמנם נתבאר באופן מסויים, אך יתכן וישנו ביאור יותר מכוון לאמת.
[/quote]

מישהו יכול להעלות העזר?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
המתחשב
אורח





הודעהנשלח: ג' 07 14, 2009 2:19 am    
כותרת הודעה:
Re: נקודות הדורשות ביאור ועיון בדבר מלכות פרשת פנחס
תגובה עם ציטוט

הנדהם כתב:
עיונים בדבר מלכות כתב:
בדף-עזר אמנם נתבאר באופן מסויים, אך יתכן וישנו ביאור יותר מכוון לאמת.


מישהו יכול להעלות העזר?


זהו הקישור לדף עזר http://groups.google.co.il/group/abm770/web/%D7%A4%D7%A0%D7%97%D7%A1.+%D7%93%D7%A3+%D7%A2%D7%96%D7%A8%2C+%D7%94%D7%90%D7%A8%D7%95%D7%AA+%D7%95%D7%94%D7%A2%D7%A8%D7%95%D7%AA

ושיהיה בהצלחה אבל ממה אתה כל כך נדהם?[/quote]
חזור למעלה
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> הערות התמימים ואנ''ש כל הזמנים הם שעון ארץ הקודש (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
עבור אל:  
אתה יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה
אתה יכול להעלות קבצים בפורום זה
אתה יכול להוריד קבצים בפורום זה


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb