שאלות נפוצות
חיפוש
רשימת חברים
קבוצות משתמשים
הרשמה
כרטיס אישי
התחבר כדי לבדוק מסרים אישיים
התחבר
עמוד ראשי
->
הערות התמימים ואנ''ש
שליחת תגובה
שם משתמש
נושא
גוף הודעה
מחוות
הצג מחוות נוספות
צבע גופן:
ברירת מחדל
אדום כהה
אדום
כתום
חום
צהוב
ירוק
ירוק זית
תכלת
כחול
כחול כהה
סגול כהה
סגול
לבן
שחור
גודל גופן:
קטן מאוד
קטן
רגיל
גדול
גדול מאוד
סגור תגים
[quote="Anonymous"]אוח אוח אוח... איך לא חשבו על זה עד היום??? למעשה, נראה לומר שברכת המלך קודמת, לכאורה ברכת המלך אפשר לברך גם מי שרואה את הפמליא ואת הכבוד שלו, ולא צריך לראות את הנשיא עצמו, מה שאין כן ברכת משנה הבריות מברכים על ראייתו עצמו, ממילא יוצא שברכת המלך קדמה בחיובה, ולכן נראה שקודמת בברכתה.[/quote]
אפשרויות
HTML
לא פעיל
BBCode
פעיל
מחוות
פעילות
בטל הצגת BBCode בהודעה זו
בטל הצגת מחוות בהודעה זו
הוספת קובץ להודעה
אם אין ברצונך לצרף קובץ להודעה הנוכחית, השאר שדות אלו ריקים
Allowed Extensions and Sizes
שם קובץ
הערה
אם אתה לא יכול לראות את הקוד המוצג אנא צור קשר עם
המנהל הראשי
לעזרה.
קוד אישור: *
אנא הכנס את המספר המייצג כל אות (דהיינו: א=1, ב=2 וכן הלאה). סך הכל עליך להכניס שש ספרות.
כל הזמנים הם שעון ארץ הקודש (GMT + שעתיים)
עבור אל:
בחר פורום
הפורומים של חב''ד אינפו
----------------
על דעת הקהל
הערות התמימים ואנ''ש
איש את רעהו יעזורו
ההודעה שעליה אתה מגיב
מחבר
הודעה
עזריאל
נשלח: ג' 04 28, 2009 7:54 am
כותרת הודעה: Re: מה מברך הרואה את אובמה?
Anonymous כתב:
ומצד ב' יש לברך עליו "ברוך משנה הבריות", מפני שהוא כושי. (ומפורש בכ"מ שעל כושי יש לברך משנה הבריות, ועכ"פ מי שלא רגיל לראותם).
אדה"ז פוסק בסדר-ברכות-הנהנין שברכת "משנה הבריות" מברכים רק בפעם הראשונה בחיים שרואים כל דבר ודבר, דהיינו: רק בפעם הראשונה בחיים שרואים כושי אז מברכים "משנה הבריות", וקשה לי להאמין שיש מישהו בעולם שהכושי הראשון שהוא ראה/יראה זה יהיה אובמה...
Anonymous כתב:
ולהעיר, ששאלה זו נוגעת לעוד צירופי ברכות כגון, הרואה ת"ח לבקן, קשת במקום שנעקרה ממנו ע"ז וכו'.
ונפק"מ לענייננו הרואה אילן בזמן ברכת החמה, איזו מהם קודם. (אמנם זכור לי שראיתי באחד מספרי השו"ת האחרונים שדיבר ע""ז אולם לא מצוי תח"י כעת).
ואבקש דעת המגיבים בזה.
בפשטות בברכות הולכים בד"כ לפי חשיבות הברכה, וכמה שהיא ברכה יותר ספציפית לדבר זה כך היא יותר חשובה (לדוגמא: בופה"ע היא יותר ספציפית מ"שהכל", ולכן היא קודמת לה), ותן לחכם ויחכם עוד.
אורח
נשלח: ב' 04 27, 2009 6:30 pm
כותרת הודעה:
כדי לפתור את הבעיה:
א. תביא איתך בכיס איזה כושי קטן מהבית.
ב. כשתשמע את קול המולת פמלית אובמה תוציא את הכושי מהכיס ותברך עליו משנה הבריות. (חשוב לציין שבזמן הכנסתו לכיס תעצום עניים כדי לא להתחייב בברכה).
ג. כשתראה את אובמה תוכל לברך רק "שחלק מכבודו" ובא לציון גואל. ואכמ"ל.
וברצינות, יש לעיין, אם אפשר לברך עליו בכלל 'משנה הבריות', כיוון שאינו 'כושי' אמיתי, ולהווי ידוע שהוא מורכב. תסתכל על הצורה שלו היטב, ותראה שאינו נראה כ'כושי' רגילי אמיתי.
אורח
נשלח: ב' 04 27, 2009 6:25 pm
כותרת הודעה:
אוח אוח אוח... איך לא חשבו על זה עד היום???
למעשה, נראה לומר שברכת המלך קודמת, לכאורה ברכת המלך אפשר לברך גם מי שרואה את הפמליא ואת הכבוד שלו, ולא צריך לראות את הנשיא עצמו, מה שאין כן ברכת משנה הבריות מברכים על ראייתו עצמו, ממילא יוצא שברכת המלך קדמה בחיובה, ולכן נראה שקודמת בברכתה.
אורח
נשלח: ד' 04 01, 2009 7:06 pm
כותרת הודעה: מה מברך הרואה את אובמה?
מצד א' יש לו דין מלך (לפ"ד רוב הפוסקים שלנשיא ארה"ב יש דין מלך למרות שלא לבוש בבגדי מלכות, כיוון שביכולתו להכריע גורל חיי אדם, ואכמ"ל), וע"כ יש לברך עליו "שחלק מכבודו".
ומצד ב' יש לברך עליו "ברוך משנה הבריות", מפני שהוא כושי. (ומפורש בכ"מ שעל כושי יש לברך משנה הבריות, ועכ"פ מי שלא רגיל לראותם).
ואמנם, ברור שיש לברך שניהם, אך יש לדון מה מהם קודם.
ויש לומר שהתשובה לשאלה זו תלויה בשאלה האם יש דין קדימה בברכות הראיה או שנאמר ש"תדיר ושאינו תדיר תדיר קודם", (ולעניינו יברך קודם משנה הבריות).
ולהעיר, ששאלה זו נוגעת לעוד צירופי ברכות כגון, הרואה ת"ח לבקן, קשת במקום שנעקרה ממנו ע"ז וכו'.
ונפק"מ לענייננו הרואה אילן בזמן ברכת החמה, איזו מהם קודם. (אמנם זכור לי שראיתי באחד מספרי השו"ת האחרונים שדיבר ע""ז אולם לא מצוי תח"י כעת).
ואבקש דעת המגיבים בזה.
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Powered by
phpBBHeb
© 2002 phpBBHeb